יום שישי, 12 בספטמבר 2008

סיכום פעילות – שבוע 37


השבוע המשכנו המאמץ להעלות הילוך באינטנסיביות של הפעילות בפרויקט.
להלן עיקרי הפעילויות וההישגים של השבוע:

 כללי – השבוע עמד בסימן של פעילות מואצת בנושאי S5. למי שלא מכיר, מדובר מקונספט מובנה ומסודר לקידום רמת הסדר, הניקיון והארגון הפיזי ואיזור העבודה. העקרון הבסיסי אומר שבאזור העבודה צריך להימצא רק מה שצריך, בכמות שצריך ומתי שצריך. כמו כן, יש לשמור ולקדם סדר מובנה ופשוט וניקיון.
בגלל מצב המכירות הנמוך יחסית, והשיפורים שהושגו ביעילות, המפעל סיים את רוב העבודה ביום חמישי בבוקר, בשעה 10:00, ב-100% אספקות בזמן. יתר הזמן היום נוצל לביצוע אחזקה, שיפורים מחלקתיים והעלאת רמת ה-S5 (פירוט בהמשך).

פעילויות S5:
  • ביום ג` הוזמנה הנהלת המפעל להשתתף במבדק מובנה בחלק מהמפעל. המבדק נערך באופן שגרתי פעם  בשבועיים בכל איזור. נבחרו האזורים הבעייתיים יותר, ובעקבות המבדק נעשה מאמץ מרוכז וכבר ניכרים סימני שיפור משמעותיים.
  • השבוע, לאחר שמחלקת ניהול החומר והמחסנים הייתה יציבה על רמת S5 של  2.0, בוצע מבדק נוסף שבו התקבל אישור לעבור לרמה הבאה. הדבר גרם לסיפוק רב בקרב הצוות.
  • דחיפה משמעותית קיבלו מחלקות הצבע וההרכבה, ולאחר מבדק ההנהלה שתואר להלן, ושעות שהוקצו לטובת העניין היום, הסתמן שיפור משמעותי.
  • ביום ה` בבוקר, רוכזו כל העובדים לאחר שעת הפסקת הבוקר, ובנוכחות ההנהלה צוינו לשבח העובדים המצטיינים הקידום תוכנית ה-S5. מלבד תעודה, הם קיבלו שי צנוע וסמלי (מבעיות תקציב), אך לפי החיוכים ורמת ההתלהבות הכללית, הדבר יעזור בהפחת הרוח החיובית הנדרשת לפעילות.
מחלקת עיבוד פח:
מסתמנת התייצבות ה-OEE (היעילות הכוללת של המכונות) ברמה של כ-65%. יפה ביחס ל-40% ממנו התחלנו, אבל הדרך להשגת 80% לפחות עדיין ארוכה.
שתי החלטות השבוע:
  • הפסקת הרכש של חלקים זולים מסין – לאחר שגילו שיש להם יכולת עודפת לייצר בעלות אפסית, אבל גם בחישוב מחמיר הסתבר שלאחר כל השיפורים,  העלות טובה מרכש בסין.
  • עקב הירידה בתפוקות, אין מנוס מלבטל את משמרת הלילה ולעבור לעבודה מרוכזת במשמרת יום בלבד.
ניהול כללי וניהול הפרויקט – שלושה נושאים עיקריים היו על סדר היום במהלך השבוע:
  1. שמח לדווח שהשינוי לכיוון של ניהול מוכוון מטרות שהחל בשבוע שעבר מתקבע, ומביא לשיפור משמעותי באנרגיות של הפרויקט. המנהלים מכוונים יותר לביצועים, מחויבים בפעולות על בסיס יומי, מכוונים את העובדים בהתאם, וסה"כ בינתיים התוצאה טובה.
  2. הוכנה תוכנית המשך אגרסיבית להשקת יתר הפריטים במפעל לעבודה בשיטת KANBAN, לשיפור ותמיכה ביעילות זרימת החומר במפעל והורדת המלאים.
  3. עקב מחירי הפלדה המאמירים, פוטנציאל החיסכון שבצמצום פחתי החומר בעיבוד קיבל משמעות גדולה מבעבר. לכן כונסו הגורמים המתאימים במפעל לשתי פעולות מקבילות נמרצות:
    1. הכנסנו שיטת בקרה יומית אחר כל פחתי החומר במפעל. מאתמול לא תצא את המפעל כל פיסת פח ללא שקילה ותיעוד יומי.
    2. בשיתוך ההנדסה האצנו פעילות תכנון מחדש של פריסת חלקים על לוחות הפח, והכנסנו מכונה ישנה לעבודה, שיכולה לעבד את לוחות הפח בהשאירה פחתים קטנים בהרבה, גם אם במחיר של נצילות שעתית נמוכה יותר (מה שאולי נראה כרגע, אבל בהחלט שעשוי להשתנות לאחר מס` שיפורים שנבצע).
ועוד - בנוסף, מעבר לפעילות השוטפת בתפעול, ובלחץ מתון אך עקבי ומתמשך, הושק במזל"ט פרויקט הנדסי לתכנון מחדש של קו מוצרים שלם לשם שיפור הרווחיות שלו וייעול העבודה. צוות ההנדסה נרתם לעניין בהתלהבות רבה והוצבו יעדים אגרסיביים במיוחד (הורדה של 50% במשקל והגעה לאבטיפוס ב-4 חודשים). פרויקט זה עשוי להיות המנוף שיוציא אותם מבוץ המיתון ויזניק אותם לצמיחה דרמטית בשנים הקרובות.
מעבר לתמיכתי הרוחנית (הגיית הרעיון כבר מהשבוע הראשון של הפרויקט), היותי מהנדס מכונות ונסיוני בתחום, יכול לתרום להם רבות להצלחת הפרויקט.

ועניין אחרון – התבקשתי לכתוב מאמר מקצועי בתחום המתואר. משהו שישלב חדשנות מקצועית עם סיפור הלקוח. והכול באנגלית.
כתבתי ויצא ארוך מדי, אז יש עוד עבודה, אבל כנראה שייוולדו ממנו שני מאמרים נפרדים. יצא מעניין מאד, אבל כאמור, זה לא בשל. מבטיח לשתף אתכם בגרסה המוכנה והמעובדת.
 זהו לשבוע. דיווח נוסף בסופ"ש הבא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)