יום שלישי, 17 בנובמבר 2009

המפלצת הירושלמית – עדכון קצר


המפלצת החביבה שבתמונה המצורפת, קיבלה הדים רבים כשהעליתי את תמונותיה לפני כמה ימים. רוב הקולות היו בעלי המסר הכללי של "איכססס" ו-"בעעעע" למיניהם.
בצר לי ביקשתי את עזרתה של חובבת הטבע הידועה, עננת, שתושיע בזיהוי התיפלץ המצולם, שנראה באמת כמו משהו שיצא היישר מהאולפנים של יוניברסל, בהפקת סרט אימה חדש. עננת הפנתה אותי לאתר של ג`וקולוגים אדוקים, כאלה שכל רמש השדה נחשב אצלם לשיא הבריאה.
אחרי תהליך הרשמה קצר, שכלל בירור שמי, מקצועי, גילי והעדפותי המיניות (טוב, בערך), רק למקרה שיעלה הצורך בזיווק לחרקית תואמת, זכיתי להעלות את הפאר הפוטוגרפי שלי אצלפ באתר, בפינה לזיהוי קרובים.
ולא עבר יום, והגיעו שתי תשובות נחרצות למדי, כולל הפנייה לצילומים נוספים של יפהפיים כמו זה שלי (בצנצנת השום הכתוש). ומסתבר – שימו לב חברים – ששמו של היצור ינאה הזה הוא לא אחר מאשר צרצר ירושלמי. ובשפת בני המקום Jerusalem Cricket, ולמהדרין בלטינית צחה - Genus Stenopelmatus.
ומכיוון שעכשיו אנחנו כולנו יודעים מה שמו של החתיך, אז באדיבותם נביא כאן כמה עובדות מרתקות:
·        ישנם 8 מינים של היצור הזה באותה המשפחה
·        גודלם נע בין 21 מ"מ, ל-69 מ"מ (בריון אמיתי ודי מאיים)
·        כולם אזרחי ארה"ב חוקיים למהדרין, מה שלא ממש מסתדר עם שמם המזרח תיכוני
·        לא ארסי בכלל, אבל יכול לנשוך כהוגן. מאידך, הרבה טוענים שהוא נהדר כחיית מחמד. אז אם מישהו רוצה, אני מניח שתוכלו לקבל הנחיות כבר באתר.
לעיונכם, האתר האמור, שכולל הרבה ג`וקים נוספים להשבעת הרעב מכאלה.
ולסיום, עוד כמה תמונות לריענון הזיכרון והעצמת החוויה:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)