יום שלישי, 1 באפריל 2014

קצרים 3-14

עוד חודש חלף, עמוס ומלא פעילות. חלקה אמנם הגיע כבר לכאן ברשומות, או שעוד יגיע בהמשך. אבל נשארו מספיק פירורים כדי לפרנס את הרשומה החודשית המסורתית הזו. אז הנה, מתחילים:

עצי הסקה
גילי כתב לא מזמן שיחד עם הקמין מגיע שגעון איסוף עצים. וככה היה גם לי. אז אספתי ערימה ענקית. ממש ענקית. קיוויתי להנות ממנה בחורף, אך לא היה באמת צריך. מדצמבר לא היה כל צורך, ובתחילת החודש עם הגשמים הדלקתי שוב. לא בכמות שניכרת על הערימה הגדולה. אבל בגלל הגשמים היתה התמוטטות מבאסת של המטען. מבאס בהתחלה, כי לא ברור איך מתחילים בכלל לאסוף את המטען המפוזר. אבל כשנכנסתי לראש זה לקח פחות משעה. מקווה שהחורף הבא יהיה רציני יותר, גם חשוב למשק המים וגם הזדמנות לדלל את המלאי המוגזם:

בגינה
הגשמים של תחילת החודש הנביטו את כל הזרעים שהיו מפוזרים על שטח החצר האחורית מהחורף שעבר. ומכיוון שמאז הכל יבש, זו הזדמנות להילחם בהם, וככה למנוע את צמיחתם בעונה הבאה (ולהקל על הגינון אח"כ). אז זו מלחמה יומית שלי, לצאת עם מעדר ייעודי ולגלח את העשבים שנבטו. ומכיוון שהגינה גדולה, זו עבודה לא קטנה.
חוצמזה, אחרי שדאגתי שהנקטרינה והתפוח מתים, כי רוב בנשירים שראיתי כבר הנצו ואף פרחו, ורק אלה שלי לא. אז הם באמת קצת מפגרים, אבל בכ"ז, לאט לאט מניצים. נאחל להם שגשוג ופריחה. ותמונות - כשיהיה באמת מה לצלם, כולל עץ המנדרינות שבקרוב ישתל גם הוא.

Selfie
בחלק גדול מהחודש אשתי היתה בארץ. סה"כ קצת יותר מ-3 שבועות. אז נתתי לעצמי את ההזדמנות והשתעשעתי בלגדל זקן. זה לא היה עובר בקלות בנוכחותה, אבל בנסיבות האלה זה התאפשר. העניין הוא שבהתחלה קצת מגרד, ובהמשך מתרגלים. עם התסרוקת אני לא ממש יכול לשחק, אז זקן זו אפשרות. חשבתי לצלם, אבל ממש לא אהבתי את התוצאות. ולא בגלל הזקן. איכשהו, לצלם את עצמך זה לא באמת יוצא טבעי ונכון. ובכ"ז, יצאו כמה תמונות. אבל במקום, הנה מה שצילם אותי גל, וזה הרבה יותר מוצלח:

אביב
הילד אמנם קיבל קידום בעבודה, אבל נאלץ להקפיא את הקידום המטאורי לכחודש. הוא בארץ עכשיו לצורף ביצוע ניתוח. ניתוח קטן יחסית, אבל מטריד. בינתיים הניתוח הסתיים בהצלחה, ועכשיו הוא מחלים ומתארגן לשוב אלינו. שיעבור לו מהר וללא כאבים מוגזמים.

רעידת אדמה
באחד הבקרים מעירה אותי רעידה. הכל זז, אבל מעט. רועד בעדינות. ופתאום, כמו מכה חזקה. הבית מיטלטל ונרגע מהר. יש כל מיני רעידות. זה עניין של עצמה ומשך. אז זו היתה חלשה בסולם ריכטר, כי נמשכה שניות ספורות, והטלטלה היותר חזקה היתה קצרה ולא הספיקה לגרום נזק. ובכ"ז היתה חזקה. ולא נעימה. ככה זה בקליפורניה..

שעון קיץ
גם בארץ כבר יש לכם, אבל פה אצלנו זה התחיל מוקדם הרבה יותר. כבר בתחילת מרץ. איזה כיף זה שיש עוד שעה של אור בשעות שאני פעיל. כי מה מועיל לי (ולרוב האוכלוסיה), אם יש אור שמש לפני שקמים?
אגב, נכון שאין קואליציה עם הדתיים, אז למה לא מתחילים יותר מוקדם? ובכלל, עד היום לא הבנתי, למרות שניסיתי, מה יש לחרדים נגד שעון הקיץ. ההסברים שקיבלתי ממש מופרכים, ועדים למען כבודם של חברי הקהילה הזו שלא אזכיר אותם.

אתר
טוב, הגיע הזמן שגל לי יהיה אתר אינטרנט, להפנות אליו לקוחות למידע נוסף על מה אני עושה. נכון שחסר שם עדיין הרבה חומר, אבל זה כבר שם, וזה באויר. אז גם אתם מוזמנים להיכנס. זה לט פוטר אותי מלסיים מאמר שהתחלתי, המתאר מה שאני עושה, אבל זה התחלה נכונה. הנה הקישור:

תפוז
יש לנו מנהלת בלוגיה חדשה. אז הצעתי לעזור בנושא של שיפור האמינות והטיפול בתקלות. גם העליתי שרשור בפורום התמיכה הטכנית לרכז ברשימה עדכנית את התקלות. נראה שעדי מתייחסת לזה ברצינות, ומקווה שתקבל בארגון את העזרה והסיוע הדרוש לטיפול בענין. לטובת כולנו – נאחל לה הצלחה.

צילום
לאחרונה יש לי יותר זמן פנוי. והוא מנוצל בכיף ליציאה לצילומים. אז ברוב היציאות האלה יש יותר מדי תמונות טובות, שמצדיקות רשומות משל עצמן, ואני משער שרובן באמת יזכו לכאלה. אבל יש בכ"ז משהו להביא לפה:

אחרי הגשם, השטח מתמלא עשביה ירוקה.
לא טוב לגינה אבל מצויין בטבע. הנה דוגמית

לא קל לצלם פרפרים. הם משום מה מעדיפים לעופף ולא לעצור לדגמן לי לצילומים.
אבל היה עש אחד שעצר לנוח על צמחי הגינה, אז ניצלתי את ההזדמנות וצילמתי

אחרי הגשם יצאתי לעוד הצצה בסביבה. טוב ששישי מושכת אותי לצאת.
אז לקחתי את המצלמה לצילומים רטובים,  שבמחשבה נוספת, מצדיקים אולי רשומה עצמאית, אבל הנה דוגמית:

הביקור בחוף אל מטאדור הוליד שתי רשומות צילומים יפות. ובכ"ז, לא חשתי מרוצה מספיק
אז ביקרתי שוב. שקיעה כמו הקודמת לא נראתה, בגלל שינוי הזוית. אבל היה בהחלט יפה, ואולי אעלה עוד רשומה, כשאסדר את התמונות. אבל אם לא, הנה דוגמית

גם ביקור מקרי בביתו של חבר הוא הזדמנות לשלוף את המצלמה הסלולארית לצילום כמה פרחים יפים בגינה

על כל השאר (ויש כאמור לא מעט), כבר בנפרד.
איחולים לכולנו לחודש אפריל אביבי, נעים ומהנה
לחג פסח שמח
ולבריאות טובה למיזי, שמוסרת ד"ש

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)