יום שני, 13 בדצמבר 2010

בשמורת Canyonlands ובדרך לפרסקוט

כשקיבלנו את יום החסד הנוסף מהחברים ששמרו על שישי, היה לנו ברור שלא נוותר על ביקור בפארק הזה, אפילו אם זה ביקור קצר. הוא היה האחרון ברשימה מבחינת סדרי עדיפויות, כי ככה הבנו מהמדריכים של הפארקים האחרים. אז למרות הדרך המאוד ארוכה שציפתה לנו באותו יום (כמעט 900 ק"מ), היה שווה להאריך את החזרה בשבילו.
הפארק הזה הוא הגדול מבין הפארקים של יוטה. שטחו הוא כעשירית משטחו הכולל של הנגב. הוא כולל את שני הערוצים של נהר ה-Green ונהר הקולורדו, שנפגשים בתחומו. המקום נהדר לטיולי רגליים ארוכים, אופני שטח, טרקטורונים וג`יפים וכד`. הוא פחות אטרקטיבי לחברה בטלנים כמונו שאת רוב הזמן מבלים באוטו הנוח כמו זה שלנו.
אבל יש בו בכ"ז מספיק כדי לסקרן גם אותנו בעיקר נקודות תצפית מרהיבות. אז נסענו לכניסה אליו (בערך 60 ק"מ מהמלון) ועוד כ-30 לפחות עד לנקודת התצפית הראשונה (כדי שתקבלו מושג על המימדים). לא נסיעה קלה, כי חלק מהכביש מכוסה חלקית בקרח חלקלק. כשהגענו לנקודות התצפית השונות נעתקה נשימתנו מהמראה המדהים. קניונים עמוקים בצבע אדום עמוק, ערוצים מרהיבים, קירות צוקים מדהימים ושלג שמעטר מלמעלה כאבקת סוכר על עוגה. אז בבקשה, להלן מבחר תמונות מהשלל המרהיב שליקטנו מהמקום:
מהדרך

העורב היפה, מלך החניון
נקודת תצפית ראשונה

נקודה שניה

הצצות לנוף מהדרך חזרה לכביש הראשי

מכאן יצאנו לנסיעה המאוד ארוכה בכיוון הבית, מתכננים לבקר שוב בעיר פרסקוט ולטעום גם ממנה מעט לפני קטע הנסיעה האחרון למחרת. בדרך עברנו נופים מרתקים ועיירות קטנטנות, ובכלל. היתה נסיעה נהדרת.
באחד מאותם יישובים קטנים וכפריים בדרך, ראינו מעין חצר גדולה שמוקדשת לשימור ושיחזור (יש משניהם) של מורשתם של ראשוני המתיישבים, אלה עם הסוסים, הכרכרות, בתי העץ וכל מה שמתחבר לנו בתודעה לסרטים של כיבוש המערב. כמובן שחוץ מחילוץ עצמות מתבקש, שתייה ועוד נשנשת, צילמנו כמה ממראות המקום:
את הדרך הארכנו מעט כדי לעבור בעמק המונומנט. זה איזור בלב בשמורה האינדיאנית הגדולה של שבט הנבאחו, וכוללת כמה מהמראות היפים המוכרים גם הם מלא מעט סרטים, של כבישים ארוכים ונוף הררי מרהיב (מהסוג שכבר ראינו). אז לא עצרנו שם יותר מדי, אבל מהדרך בכ"ז צילמנו את היופי. והיה יופי, כפי שניתן לראות:
וההמשך – בנסיעה יעילה לכיוון פרסקוט, אליה הגענו בערב ישר למלון שלפני שנה. וכאמור, ההמשך, או בעצם קטע הסיום (למזלכם, כי נראה לי שמעט התעייפתם), ברשומה נפרדת.