יום שבת, 17 בספטמבר 2011

שאסטה – אוגוסט 2011


כשיצאנו משמורת לאסן, היה כבר די מאוחר אחה"צ. השמש ההולכת ומתקרבת לאופק מבליטה בנסיעה מערבה את מריחות הברחשים על השמשה, ומקשה על הנסיעה. הירידה המתמשכת ביערות יפהפיה (למרות המריחות הנ"ל ששטיפת החלונות מסייעת להן רק חלקית).
בנקודה כלשהי נופיע מולנו הר גדול ומרשים, שקצהו מעוטר בהילת עננים המוארת יפה מכיוון מערב. השילוט מבהיר לנו שזה הר שאסטה, החמישי בגובהו בקליפורניה (שאח"כ למדתי שגובהו 4322 מ`). ממשיכים, ומשמאל מופיעה נקודת תצפית יפה, הזדמנות לעשות פיפי, לארגן את הנשנושים להמשך ולצלם:
 
ממשיכים ומגיעים לדרך הראשית, זו שתוביל אותנו למלון בהמשך. מימין ההר המרשים מתנשא מעל. עוצרים בתחנת דלק להאכיל את האוטו, לנקות את החלון המטונף ואני מנצל את הרגע ומצלם את ההר שוב:
 
שאלה מקרית לעובר אורח מבהירה לנו שממש מהמקום שבו אנו עומדים יוצאת דרך העולה את ההר. וברגע נשכחת העייפות, והתוכנית לסיים את היום הארוך מוקדם ככל האפשר, ויוצאים לסיבוב למעלה אל ההר. ואני מצלם תוך כדי נהיגה מהירה, מתוך תקווה שנגיע לפני שהשמש תשקע:
 
הגענו עד לנקודה גבוהה למדי. אשתי טענה בצדק שבהרים כאלה כדאי להתבונן רק מרחוק. הי ההוד של המראה כולו הולך קצת לאיבוד מקרוב. כנראה שזה נכון, אבל לא מצטער שעלינו. הנוף מרשים והדרך המיוערת יפהפיה, וגם הפסגה מרשימה, אפילו מקרוב:
 
עוד מבט קצר, וחוזרים לדרך לנסיעה הלא קצרה למלון. סה"כ יום שאפתני מאוד מבחינת נסיעה של כ-725 ק"מ של נסיעה הררית יפהפיה וכייפית. הגענו די שפוכים למלון, אבל מרוצים מאוד. צילום מפת היום פה, והקשה על הצילום תעביר אתכם ישר למפות של גוגל לעיון מעמיק
 

יתר הרשומות מהטיול - כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)