יום שישי, 23 בספטמבר 2011

Crater Lake– אוגוסט 2011

אגם המכתש, או Crater Lake National Park הוא הפארק הלאומי היחיד שבמדינת אורגון. זה לא אומר שחסר מה לראות במדינה היפה והירוקה הזו, אבל בתור שמורה לאומית – זו היחידה. לא שחשבנו לוותר עליה, אבל בשיחה עם חברים הם וידאו שלא נפספס את המקום. אז כמובן שלא פיספסנו, וגם אתם לא מפספסים, וטוב שכך. כי את זה באמת אסור לפספס. אבל לפני שאתחיל עם התמונות, ואאבד את הריכוז שלכם, כמה מילים על המקום.
אתחיל עם כמה עובדות על האגם הזה, ישר מהויקיפדיה:
האגם נוצר לפני כ- 7700 שנה בהתפרצות וולקנית גדולה שגרמה לקריסה פנימה של כל הלוע (הסבר על התופעה פה), והשאירה במרכז אי שמהווה לוע חדש.
עומקו המירבי של האגם הינו 594 מ`, העמוק ביותר בארה"ב, ואחד העמוקים בעולם
גובה פני המים שהו הוא 1883 מ`, וגובה שוליו נע בין הגבהים 2100-2400 מ`. בהחלט רואים את זה.
אין לאגם ניקוז, ואין אליו כניסה של נחלים. כל המים מגיעים אליו ממשקעים ומתאיידים. מה שיש הוא האיזון בין הנ"ל.
סביב האגם יש כביש טבעתי. אנחנו נסענו לאורכו בערך כחצי הקפה, מהצד המערבי, עוצרים בשלוש נקודות תצפית.
נקודת התצפית הראשונה היא נקודה מאולתרת. כשעולים בכביש מהכניסה לאתר, עליה תלולה למדי ולא קצרה, מגיעים בסוף לצומת של החיבור לכביש הטבעתי. לקחנו שמאלה לכיוון צפון, וכמה מטרים אח"כ התגלה מראה עוצר נשימה. עצרנו לצד הדרך יחד עם עוד צופים כמונו, התקרבנו לשפה התלולה שבין העצים נזהרים לא להסתכן כי המצוק תלול שם ממש. יש תחושה שאפשר לזרוק אבן ולהגיע למים. ואני התחלתי לצלם תוך כדי התפעמות, מנסה לספוג את היופי הבלתי יתואר הזה. אז בבקשה (אמנם גדול, אבל עשו לעצמכם טובה ותגדילו בלחיצה על התמונה):
נקודה שניה מסודרת יותר. יש מרפסת תצפית והרבה אנשים מסתופפים שם. זו גם נקודת עליה למבנה כלשהו שלא עמדתי עלטיבו (מרפרוף בניירת ובאתרים) ובם נראה שהוא נקודת תצפית מוצלחת אף יותר. רק העליה הארוכה ברגל הרתיעה. אז ערכנו לנו מיני-פיקניק שם על מרפסת התצפית למול הנוף, ושוב (כמובן) צילמתי בהגזמה:
בנקודה השלישית לא תבננו לעצור. אבל כשראינו אותה לא יכולנו להתאפק ועצרנו למבט נוסף, לשאוף אל קרבנו את היופי המהמם פעם נוספת (ולצלם) שם ראינו משהו מעניין – באגם שטה סירה. כיוון שהדפנות תלולות לא הבנתי איך יורדים לשם למטה, וגם חיפוש מדוקדק בגוגל ארת` לא פתר לי את העניין. אז קבלו אוסף תמונות אחרון מהאגם המהמם:
זה אחד המקומות עם הנוף המהמם ביותר שיצא לי לראות. כמה טוב שלא ויתרנו עליו.
ועל הדרך למטה מהפארק, שהיתה יפהפיה גם היא, אספר כבר בנפרד.