יום ראשון, 1 במאי 2016

קצרים אביביים 2016



לא בטוח ששמתם לב, אבל את הקצרים של מרץ פספסתי. דווקא התארגנתי לקראת הרשומה החודשית באיסוף חומרים, אבל אז פשוט לא אספתי כוח וחשק להתיישב ולהשקיע בעניין הזה. חבל, אם כי לא מפתיע.
והחודש אפילו לא טרחתי לאסוף חומרים. הזנחתי את העניין לגמרי. היה לי ספק אם אכתוב את הרשומה הזו, מה גם שקל להמשיך ולפספס אחרי הפספוס הראשון. מתרגלים...
ובכ"ז, נראה לי נכון לסכם את החודשיים האלה. מה גם שלא כתבתי בהם כמעט כלום, מלבד הרשומה הבודדת על ה-S5 לקראת הפסח. אז הנה (עם הרבה צילומים):
יריד אומנויות
יצא לנו לבקר ביריד אומנויות נחמד בלס אנג'לס. היינו כבר ברבים כאלה, במסגרת עיסוקיה של אשתי, אבל איכשהו כבר הרבה זמן לא יצא לנו לבקר בכזה. הפעם לא היה לי תפקיד רשמי, אז נהניתי להסתובב עם המצלמה. קיבלתי שיתוף פעולה חיובי מכל מי שהיה שם, תמורת ההבטחה שאציין את שמותיהם של המציגים השונים:
Geologik לתכשיטי אבן וקריסטלים



Lutume למיקרו עציצים חביבים



GREENOVIA לסידורים זעירים של גינות (כי אין לי דרך אחרת לתאר את זה)



Localandlejos המייצגים אומניות אפריקאיות במוצרים קלועים


Joshica למוצרי קוסמטיקה, שנהניתי להשתעשע בלצלם


חגים
בארץ החגים נחגגים בקול גדול, כשרוב המדינה מתואמת. כאן זה אחרת, וכחילוני יש הרבה פחות תשומת לב על הטקסים בכל הפרטים. לפעמים זה די חבל, כי יוצא שלא מרגישים את רוב החגים. כך היה עם פורים, ומזל שפסח זה חג גדול יותר, אז שוב נהנינו עם חברים בכמה ערבים משותפים.
הרצאות
אביב פיתח לו מנהג נחמד, וברוב שעות הפנאי שלו בבית הוא מאזיל להרצאות מרתקות ביו-טיוב. יש לו כמה מועדפים, והנה אלה שגם אני נהנה להאזין לו. אז מוזמנים להיכנס לקישורים ולהפליג משם הלאה להרצאות ההמשך שהיו-טיוב מזמן:
·         יובל נוח הררי – בסדרה מרתקת במיוחד  על ההיסטוריה של האנושות, ולאיזה כיוונים האנושות תמשיך להתפתח (בסבירות גבוהה, אם נשכיל)
·         דן אריאלי – במגוון הרצאות משעשע ומרתק על האי-רציונליות, והיבטיה השונים בחיינו.
·         יורם יובל – הפסיכיאטר המרתק והמוכר בהרצאות על נפש האדם
·         ירון זליכה – החשב הכללי במשרד האוצר לשעבר, שהפך למרצה מרתק במיוחד, המצליח להפוך נושאים משמימים לכאורה בחשבונאות וכלכלה למרתקים.
כשרונות
די מזמן גיליתי פה שיש לי חיבה לתחרויות של גילוי כשרונות, כמו כוכב נולד, נולד לרקוד ודומותיהן. נפלא לראות את הכשרונות זוכים לבמה ופורצים אליה בגדול. הדוגמה הזכורה לטוב היא כמובן סוזן בוייל, אותה סבתא זפטה אנגליה שפתחה פה והפיקה פנינים, וריגשה מליונים.
לרוב אני לא אוהב שילדים משתתפים בתוכניות כאלה. המחשבה שלי היא לרוב שיש לתת להם להבשיל ולהתפתח, ואז להצליח אפילו יותר. אבל ברור גם שהשתתפות כזו תורמת להתפתחות ומעודדת את הכשרונות האמיתיים להשקיע ולהתפתח, כך שאני לא סגור על העניין.
לפני זמן מה נזכרתי באחת המשתתפות הצעירות שהופיעו בתחרות כשרונות, והפתיעה בגדול - Bianca Ryan שמה. מצאתי אותה ביו טיוב, ונהניתי להשמיע אותה לאביב, בעקבות שיחה על העניין. הנה, תתרשמו ותהנו:

בהמשך לסרטון הזה נתקלתי בשם שלא הכרתי, כעוד ילדה עם כישרון מיוחד - Jackie Evancho. האזנתי ונשארתי עם פה פעור וצמרמורת. הנה, תתרשמו בעצמכם:

וככה מצאתי עוד ילדה מיוחדת כזו - Amira Willighagen ההולנדית, שעם אותו השיר הקלאסי של ג'קי, היממה את הקהל, השופטים ואותי מול המסך. הנה:

טוב, היו עוד, כמו Paul Potts, הנערה הנהדרת Carly Rose Sonenclar ועוד רבים שנהניתי מהם בהמשך השוטטות. מוזמנים גם.
צילום
בחודשיים הללו יצא לי לצלם כמה פעמים, בכמה מקומות. הנה איזכור קצר:
באגן סבולבדה (עם גל ולבד)





בגני העולם



בגנים הבוטניים של לוס אנג'לס


במרחבים הירוקים שלמרגלו ההרים




אז זהו להפעם, בסיכום כפול. מקווה לאזור כוחות ולא לנטוש את הבלוג כליל. שלא יגמר הניצוץ הזה, כי כרגע נראה שהעניין בסכנה ממשית. אבל שוב, אולי יש בכל זאת תקווה...
איחולים לכל טוב לכולנו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)