יום חמישי, 20 באוגוסט 2015

עוד מהטבע בפנסילבניה

מהרשומה הקודמת הובן שלא הסתפקנו בהצצות בטבע הירוק הדשן של הסביבה ההררית בפנסילבניה, עליהן סיפרתי. ובכן, במהלך השהות לא יצא להסתובב הרבה בסביבה הקרובה – באמצע השבוע עבדתי הרבה שעות, ובסופ"ש נסענו די רחוק לטיול בעיר פילדלפיה, עליו עוד אספר. אז ביום האחרון לשהותנו חשנו שאנחנו חייבים לעצמנו ולמקום סיבוב פרידה. ומכיוון שהיום האחרון לעבודה הסתיים בשעה המתוכננת (4:30) ולא הרבה יותר מאוחר, אשתי אספה אותי מהמפעל ויצאנו לסייר קצת.
התחנה הראשונה היתה כמה ק"מ מהעיר, בגנים בוטאניים עליהם קראנו ביקורת טובה. טוב שהיתה איתי המצלמה הבכירה, אבל חבל שהגנים האלה הפכו עם הזמן למשתלה פשוטה. לא משהו משמעותי, ולא שווה את הנסיעה, אבל בכ"ז צילמתי קצת מהפריחה היפה שהיתה שם:
פטוניה

דליה

שושן גדול ומרשים




איזה סגול נאה שזוהה אח"כ כ- Malva moschata

Hydrangea בלבן, ורוד ותכול




ועוד כמה שלא מצאתי את שמותיהם אבל זכו לצילום כי מצאו חן בעיני





סיימנו שם, ויצאנו לסיבוב שיטוט בכבישים ההרריים היפים בסביבה. לא צילמתי הרבה, כי קשה לצלם בנהיגה, אבל לא עמדתי בפיתוי ועצרתי לצלם איילה חביבה ששוטטה שם בניחותא בין הבתים

מכיוון שימי יוני ארוכים למדי, נותר לנו מספיק זמן לעוד שוטטות ועוד ביקור באתר שעליו שמענו – אגם קטן ונחמד. אז אליו נסענו ושם עצרנו להסניף עוד קצת אוויר רווי חמצן מכל שפע הירוק בסביבה.


התחשק לי לצאת להליכה קצרה סביב האגם.
כמה מטרים הלאה מצאתי צמח ועליו מקבצי פריחה דשנים. בהמשך זוהה כ-
milkweed flower.
מה שמשך את תשומת ליבי היה פרפר חום גדול ונאה שהיה עסוק בפרח ואיפשר לי לצלם





 ואז הבחנתי שעמודי הפריחה האלה מושכים שלל חרקים נוספים: פרפר זנב סנונית גדול, פרפר נוסף כהה ונאה, דבורה גדולה שנתפסה מלקקת את הפרחים, זבובים וצרעות (שנראות בצילומים הקודמים). אז נהניתי לצלם את הפריחה הזו, שוקקת החיים
 





המשכתי בסיבוב סביב האגם, וגם צילמתי שוב את העץ המקומי היפה בפריחתו -
Pennsylvania State Flower, עוד עץ שלא זיהיתי שופע פריחה לבנה, את הנחל המזין את האגם (שהצלחתי לחצות בלי להירטב).


משמיצינו את השהות שם, כיוונו חזרה למלון לערב אחרון (לא לפני שנתקלתי במקרה בעוד אטרקציה מקומית, שעליה אספר בהזדמנות אחרת.
לסיכום ההיבט הזה של הביקור – כמה כיף להם עם הירוק השופע הזה. במיוחד בקיץ...

סוף שבוע נהדר לכולנו, חברים!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)