יום שלישי, 10 במרץ 2015

עוברים דירה

ישנן הרבה סיבות שמניעות אנשים לעבור לבית חדש – הבית הנוכחי קטן וצפוף, השכונה והשכנים לא חביבים, המצב התחזוקתי והבעיות גורמות לתסכולים ומאיימות על שלמות הבית, ובטח יש עוד סיבות. רובנו מכירים את הסיבות שלנו מעברנו.
התפוז היה עבורי הבית האינטרנטי לאורך כ-12 השנים האחרונות. שעות ביליתי באתר בפורומים, בקהילות ואח"כ כמובן בבלוג הזה שלי, ובבלוגים שלכם, חברים. נהניתי פה מאוד, כפי שכתבתי רק לפני כחודש וחצי, ברשומה של היציאה לחופשה.
לא ידעתי לאן תוביל אותי החופשה הזו, אבל קיוויתי שהשדרוג שהבטיחו בתפוז, לפיו צפוייה לכולנו חוויית גלישה נהדרת ונוחה, תבטיח לי שאם אחליט, יהיה לאן לחזור. הרי למודי תקלות אנחנו פה, כמו שכתבתי באותה רשומה.
ובינתיים ניצלתי את הזמן להתפתחות בתחומים אחרים, לעבודה, לפתיחת בלוג מקצועי (מוזמנים, כמובן – פה), לפעילות שיווקית ב- LinkedIn, וכד'. וכל אותו הזמן עקבתי בחשש (וקצת בתסכול) אחרי מה שקורה פה. ומה שקרה פה לא מפתיע ומאוד מצער – המערכת נראית כקורסת. אמנם התקלות כבר רובן מאחורינו, אבל כמו כל בניין (גם חברה כמו התפוז יכולה להיות משולה לכזה) – מרגע שמתחילה מגמת התפוררות, הדיירים ממהרים לנטוש, הרווחים יורדים, עובדים מפוטרים (לצורך צמצום ההפסדים) ועובדים אחרים נוטשים, כי המקום כבר משדר ייאוש ולא נראית תקווה באופק.
אני מאוד מקווה שהתחזית העגומה הזו שלי כאן לא תתממש, אבל קשה להימנע מלחשוב שכך צפוי לו לאתר. גם בלי כל התקלות, קשה להתפרנס מאתרי תוכן, והתפוז היה גבולי מבחינת רווחים, ואף הפסיד לא מעט. ואילו עכשיו, האם הייתם אתם בוחרים לפרסם פה את העסק שלכם? הרי כל האתר מקרטע, ואפילו פוסטים אנחנו לא רוצים לפרסם.
אז מרגע שהבנתי שיש סכנה ממשית לקריסה כללית פה, ולמרות שלא נראה שיש סיכון מיידי לחומרים שלנו כאן, קראתי לכולכם לגבות את הרשומות, וכך גם אני עשיתי. כי יש סיכון, גם אם לא מיידי, שיום אחד פתאום לא יהיה תפוז, ולא ניתן יהיה להיכנס לכאן בכלל. ומי שפספס – הנה הנחיות לגיבוי כפי שאני עשיתי את זה.
בינתיים בדקתי חלופות לפעילות בלוגרית, למקרה שאחליט לשוב לכתוב בקצב כזה או אחר. החלופה של פייסבוק ירדה. זו פלטפורמה נהדרת לשיתוף באופן קצר ותמציתי. ואילו רשומות של טקסט ארוך, שמשולבות בתמונות לא מעטות, כמו שאני אוהב, לא מתאימות לשם. בדקתי את Word Press – פלטפורמה טובה, יציבה ודי נוחה. יש לי שם בלוג נסיוני מותחל. אבל המגבלה שלהם על נפח התמונות לא מתאימה לי. אז בחרתי בפלטפורמה של גוגל – Blogger. שם זה שילוב של פייסבוק ומערכת בלוגים, זה נוח, מהיר וגמיש. ויש שם לא מעט אפשרות לחשיפה. וגם לשמירה על קשרים עם החברים.
כמו כל מעבר דירה, זה כרוך בהרבה עבודה. וככל שיש לכם יותר רכוש, כך זה קשה יותר. ולי יש 1155 רשומות להעביר, שזה המון, כי התהליך הוא פרטני – אחת אחת. אז בינתיים הספקתי להעביר לשם עותק של רבות כל מהרשומות. רובן תקינות. חלקן נאלצתי לשחזר (זהירות עם הטמעת תמונות מפייסבוק, כי הם לא שומרים על הכתובת).
אם פעם היינו עוברים דירה ומנתקים קשרים, היום זה קל יותר להימנע מכך. יש לי ערוצי תקשורת חלופיים לרבים מכם, ואני מניח שאיפה שלא תהיו אמצא אתכם. וגם אותי יהיה קל למצוא – כאן. אז אולי עוד אמשיך להעלות פה רשומות, אולי רק קישורים לרשומות חדשות שאפרסם שם, בבלוג החדש הזה, ואולי מתישהו אפסיק להעלות כאן, כי זה תמיד מתסכל כשלא ניתן להיכנס לאתר, כשהפרסומות מעיקות וכד'.
בכל מקרה, אשמח כמובן להמשיך ולהיות אתכם בקשר, ואשמח אם תעשו מנוי לבלוג החדש. אפשר בדואל וגם בהתחברות לקשר איתי שם. חבל שכך, אבל כנראה שאין ברירה.
אז אם פספסתם – הנה הכתובת החדשה – כאן.
מוזמנים לבוא לבקר, גם אם לא הכל עדיין לגמרי מסודר. למרות שאני מקווה שגם אתם עסוקים בלגבות את החומרים שלכם. ואם תעברו גם, אנא ספרו לאן, שנבוא לבקר.
להתראות, חברים!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)