יום שבת, 17 בינואר 2015

תודה לתפוז

לתפוז יש חלק ממש לא מבוטל בחיי, כבר כ-13 שנה, כשמתוכן כמעט 12 בניק הנוכחי. אין יום שאני לא מבלה פה זמן איכות, ולא מעט. הוא הפלטפורמה העיקרית להרבה עניין שיש לי בתחומים שונים, ולהבנתי ראוי לומר תודה (גם אם זה ארוך), אז הנה:

תודה לתפוז על הפורומים
הפורומים של התפוז היוו עבורי דרך נהדרת להתפתח תוך שיתוף והעשרה הדדית. התלחתי את הניק הנוכחי בפורום אופניים. הכרתי הרבה חברה נהדרים, ויצאתי אתם לטיולים מהנים. נהניתי מהכתיבה, מהשיתוף, מהצילום (שבו התחלתי להנות מהנושא), וגם לתרום.

לאורך רוב השנים הייתי פעיל בפורום ספרים. למדתי שם לכתוב ביקורות, לנתח את מה שקראתי ולהבין יותר בתחביב הרציני הזה שמלווה אותי מימי הנעורים. למרות שזנחתי אותו קצת לאחרונה, זה התחביב ארוך הטווח המשמעותי ביותר שלי, ויעידו עשרות רבות של סקירות שכתבתי, ומאות רבות של הספרים שקראתי. העשרה אמיתי ורצינית מבחינתי, שיש לה מקום נכבד במי שאני היום.

לא מזמן יחסית, התחלתי גם להיות פעיל בפורום ניהול הבית. הגעתי לשם בהזמנת בתיה, והיה לי נחמד לתרום מידיעותיי (בתור גבר יחיד שם, כמעט). וגם נחמד היה לי לשתף בחומרים מהבלוג הזה. אפילו לקחתי על עצמי לנהל פינה שבועית, ועשיתי את זה לאורך רבעון שלם (בערך).

תודה לתפוז על הקומונות
הקומונות זה הבן הפרוע של התפוז, מין פורומים בלתי רשמיים שכאלה. בכמה כאלה יצא לי להשתתף ולהנות, בעיקר בקומונות של אופניים וספרים. כל עוד הייתי פעיל מספיק בשני התחומים האלה. היה כיף, מעשיר ומרחיב דעת.

תודה לתפוז על הבלוגיה
הבלוג הזה שפתחתי לפי פחות מ-7 שנים, היה פלטפורמה נפלאה להתפתחות אישית. פה חלקתי אתכם הקוראים את הגיגי, פה שיתפתי בחוויות חיי, חלקתי פה את הידע המקצועי הבלתי שגרתי שלי, איתכם התפתחתי ועדיין מתפתח בתחום הצילום – תחום יחסית חדש עבורי שכמו שכתבתי רק ברשומה האחרונה, מסב לי הרבה הרבה הנאה. בלי הבלוגיה זה לא היה קורה. אני לא מאלה שיוצרים למגירה, והשיתוף הוא תמריץ משמעותי עבורי גם לצילום, גם לקריאה (וכתיבת המלצות), גם לארגון מסודר של המחשבות ובכלל. בלי הבלוג הזה, על 1154 הרשומות שפורסמו בו, שכל אחת איתגרה אותי ודחפה אותי להתפתח, אני משוכנע שהייתי אדם אחר.

וכמובן, הבלוגיה הינה הפלטפורמה המשמעותית עבורי להעשרה כללית. אני קורא בהמון בלוגים, מרחיב את ידיעותי, נהנה, ונהנה להגיב ולקבל תגובות חזרה. עולם שלם!

תודה לתפוז על האנשים
לאורך השנים פה הכרתי המוני אנשים. חלק עברו בחיי באופן וירטואלי בלבד, ונעלמו לתמיד. חלק לצערנו כבר לא בחיים. אחרים (כפי שאתם יודעים היטב) נכנסו לחיי באופן ממשי הרבה יותר. עם רבים מכם שוחחתי טלפונית, רבים מכם גם זכיתי לפגוש ולחבק בגודל טבעי. אתם חלק מחיי, נכנסתם לליבי, ויש לכם מקום משמעותי בו. בזכות התפוז זכיתי להעשיר את חיי באנשים נהדרים, ואני מוקיר את הפלטפורמה שאפשרה את זה.

ההיכרות הזו גם דחפה אותי לשפר את עצמי, לגלות איכפתיות, לעודד, לדחוף ולהעניק חיבה. וזה כמובן מתגמל עד מאוד. ברור לי שבלי האנשים הנהדרים שפגשתי פה, הייתי אדם אחד, יודע פחות, מורכב פחות, מעורב פחות. טוב פחות.

תודה לתפוז על ההוקרה
לאורך השנים זכיתי פה בלא מעט הוקרה. לקח לא מעט זמן על שהממסד התפוזי הבחין בי, אבל כשזה קרה, זה היה נפלא. הרבה מאוד בולים קיבלתי, שזיכו אותי בחשיפה, ועודדו אותי להמשיך. 56 בולים רק ב-2014, מתוך 143 רשומות. יחס נפלא שלא הייתי יכול לבקש יותר.

בנוסף, כפי שאתם רואים בפינה השמאלית העליונה של העמוד הזה, קיבלתי גם הוקרה רשמית, הן מהתפוז, והן מכם הקוראים במבצע בלוגוס הזהב. מחמם לב ממש!

תודה לתפוז על התקלות
אני בטוח שמי שנמצא כאן יותר משבוע, מודע לתקלות שיש פה בפלטפורמה. זה עניין יומיומי ממש. אבל היו לנו גם כמה תקלות ממש גדולות – שינוי תיבת המסרים, שינוי עמוד עריכת הבלוג, ובימים האלה ממש – החלפת סרברים. בעבר התקלות שבעקבות פעולות כאלה היו דרמטיות, ושיבשו ואף השביתו את הפעילות פה באופן כמעט מוחלט. יפה לראות שהצוות השתפר, והפעם יש הרבה פחות תקלות, וגם אלה שיש, משמעותיות פחות.

אבל הפעם היתה תקלה אחרת – מזה כשבוע שמערכת העדכונים של ה- RSS  משובשת לגמרי. למי שלא יודע, יש אפשרות להיות מנוי לבלוגים דרך דוא"ל, דרך קבלת מסרים על רשומות חדשות, ודרך ה-RSS. בשבוע האחרון קיבלתי אלפי הודעות על רשומות מאוד ישנות. כמה עשרות הודעות על הרשומות הראשונות של כל בלוג עליו אני מנוי. לעומת זאת, לא התקבלו כל הודעות על רשומות חדשות באמת. כלום!

בדקתי וגיליתי שאני מנוי על יותר מ- 415 בלוגים. רבים כבר לא פעילים חודשים רבים (134, חלקם בגלל שנטשו, חלקם בגלל שלצערנו כבר אינם בחיים). אחרים אני במעקב מרחוק, כשיש זמן. אבל יותר מ-200 חברים פה פעילים ממש. נהדר! ואני מתייחס לחברות פה באופן רציני – קורא כמעט הכל, מגיב כמעט תמיד. אני יודע כמה זה משמח לקבל תגובה, ואין לי לב לחפף ולא להשאיר תגובה שתשמח. העניין הזה כולו הוא באמת כיף, למרות שהוא גוזל לא מעט זמן.

והנה, בתקלה האחרונה שהכניסה אותי לדממת אלחוט, פתאום ראיתי שאפשר אחרת. שאפשר להיגמל מאותה התמכרות ארוכת שנים לפעילות פה, לקריאה מחייבת, לכתיבה נמרצת, למעקב אדוק אחר הסטטיסטיקה וכניסה כל כמה דקות לראות אם יש עוד תגובות.
להנהלת התפוז לא דחוף לטפל בתקלה. והאמת שגם לי כבר לא. אפילו ש-20 המנויים על הבלוג שלי בפידלי לא יקבלו הודעה גם על הרשומה הזו. אם התקלות הגדולות של פעם לימדו אותי סבלנות, התמדה ואחריות חברתית (כשעודדתי את החברים סביב לא לנטוש, אפילו שלא תמיד הצלחתי), הפעם התקלה לימדה אותי משהו נוסף, שונה וחשוב לא פחות - שאפשר בלי.

מעניין, ראיתי עכשיו שבדיוק לפני שנה כתבתי רשומה מאוד דומה, בדיוק (ממש) על אותה תקלה. אז לא פרסמתי אותה וכמובן לא יצאתי לחופשה (זה שמה של אותה רשומה גנוזה), והשנה פה היתה מבחינתי פעילה למדי. כנראה שהזמן שחלף מאז עזר להבשיל את הדברים אצלי.

ומה הלאה?
לא ממש בטוח שאני יודע. רעיון הגמילה מוצא חן בעיני. עוד בתחילת דצמבר הודעתי שאני נאלץ לדלל קצת את הנוכחות פה, אבל לא חשבתי להפסיק אותה לגמרי. ואולי באמת כדאי להיגמל מהפעילות פה ברמה מחייבת ויומיומית, לסגור בתוכנת הגלישה את הלשוניות של התפוז, שפתוחות קבוע כבר שנים רבות. זו דרך להכריח את עצמי לא לבדוק את הסטטיסטיקה ותיבת המסרים כל הזמן (טוב, אולי בכ"ז רק פעם בכמה ימים).

ייתכן ואמשיך לכתוב מדי פעם. בעיקר אם יהיה משהו מעניין במיוחד. כנראה שגם אקרא ברשומות שלכם מדי פעם, כשיהיה לי משהו ספציפי לומר (אם רק אדע מקיומן, בהנחה שהתקלה תיפתר בסוף). אקדיש יותר זמן לעניינים אחרים בחיים – יותר למשפחה, יותר לעבודה, יותר לתחביבים אחרים. ובקיצור - זו אולי רק חופשה, ואולי חופשת שחרור.

אתם בטח תחסרו לי, אבל זה לא כזה דרמטי. אתם הרי יודעים איפה ואיך למצוא אותי. לרבים מכם יש את הטלפון שלי, רבים חברים שלי ב-FB (ואם לא, אתם מוזמנים למצוא אותי לפי השם שבחתימה על תמונותיי הרבות פה), וגם הדואל עובד, כך שניתן לשלוח לי הודעה בקלות. מבטיח לא להתעלם.

אז תודה לתפוז שהביא אותי עד הלום, תודה לכם שהייתם איתי פה לאורך כל התקופה הארוכה הזו, וכמובן – אשמח על ההמשך, גם אם יהיה מעט שונה.

שבת שלום לכולנו, ולהתראות!

בעקבות התגובות, נראה שנדרשת הבהרה בשני היבטים חשובים, שאולי לא הובנו נכון:

1. התפוז לא אשם:
התקלה שעליה כתבתי רק שיקפה לי כמה אני מכור, ושראוי לעשות בדק בית וסדר עדיפויות חדש. כל יום אני נהניתי (באמת שנהניתי) שעות רבות מהתפוז. אבל חשוב להנות גם מעוד דברים בחיים.

והתודות לאתר באמת אותנטיות. כולל הערכתי לזה שהפעם יש פחות תקלות. אז אנא, אל תסיקו מזה שראוי לפרוש כי המערכת מחורבנת, או היחס לא היה טוב, או כל מסקנה אחרת שלא אליה כיוונתי.

2. זו חופשה:
לא בטוח שזו באמת חופשת שחרור, ולא בטוח שלתמיד. העניין הוא ששינוי כזה שמתבקש לא ניתן לבצע בהדרגה. אז לפעמים נכון לצאת לחופשה, ואז לחזור עם תובנות ועם תוכנית יישום נכונה יותר, כזו שניתן לחיות איתה ללא התמכרות.

אז שוב - אל תפסיקו! תמשיכו להנות מהיחד המיוחד שיש פה. לצערי, אפספס קצת. מקווה שתעזרו לי להשלים, ושלא תיעלבו חלילה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)