יום שני, 8 ביוני 2015

הגנים הבוטאניים של לוס אנג'לס - סוקולנטים

סקולנטים אלו הצמחים הבשרניים הללו, שהעלים או הגבעולים שלהם מעובים ומכילים לא מעט מיים. יש את משפחת הקקטוסים הקוצניים, ויש אחרים פחות מאיימים. אבל לרוב הם מסקרנים לצילום, במיוחד אם הם פורחים.

זכור לי שבסמטת כנרת בחיפה, בה גרו הסבא והסבתא שלי, גילינו פעם על קיר של אחד הבתים פרחים עצומים, כ-30 ס"מ קוטר (או שהזיכרון מתעתע קצת), לבנים ועשירים באלמנטים. "מלכת הלילה" שמם, כך נאמר לי אז. לא יצא לי לראות את הפרחים הנהדרים הללו מאז, אבל יצא לי לראות הרבה סקולנטים בפריחה מרהיבה.

ובנוסף, קקטוסים מאיימים למראה, אבל מצטלמים נהדר. אז ברור שהקדשתי למשפחה הגדולה הזו לא מעט תשומת לב, בביקור בגנים הבוטניים. לא התאכזבתי, ומקווה שגם אתם תהנו:

חברים ממשפחת מלכת הלילה הנ"ל, בפריחה נהדרת














קקטוסים – כאלה שבפריחה, ואחרים שפשוט יפים



















אגבה (לא בטוח שהם במשפחה, אבל יש להם עלים בשרניים, אז אולי)

ועוד שניים -  סקולנטים אחרים

  


כפי שכתבתי, כמובן שהיה שם עוד הרבה דברים, בגנים האלה. אבל כדי לא להעמיס, אני מפצל את הרשמים מהביקור לכמה רשומות. אז ההמשך – בהמשך.
המשך שבוע טוב, חברים!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)