יום שני, 1 ביוני 2015

קצרים 5-15

כרגיל הסתיים עוד חודש, והגיע הזמן לסכם גם אותו. הפעם יש הרבה למדי, אז נחמד כשיש שפע. מעניין, כשלא כתבתי הרבה, גם רשומות הקצרים התדלדלו. וכשיש יותר, זה מתבטא גם ברשומת הקצרים המסורתית. אז קדימה:
גוגל
כשפתחתי את הבלוג גיליתי שיש בגוגל+ עוד סטטיסטיקה, לא קשורה לבלוג אלא לפרופיל האישי. הסטטיסטיקה הזו מעריכה כמה אנשים צפו בתכנים שלך – תמונות, רשומות, פוסטים קצרים בפרופיל וכד'. נראה שלאורך השנים שבהם העליתי תמונות לאלבומים, הן צברו לא מעט צפיות. זה אומר שכיום יש לי בפרופיל יותר מ- 2,000,000 צפיות. נכון שזה תלוי בחישוב, וכנראה שכל תמונה נספרת עצמאית, אבל נחמד לחשוב על חשיפה בכאלה מספרים גבוהים, כשברוב הימים זה מסתכם באלפים לא מעטים.
4000
כשהגעתי לארה"ב החלטתי לקחת את נושא לימוד האנגלית קצת יותר ברצינות. אז פתחתי גליון אקסל ובו אוסף של מילים לא מוכרית, או הקשרים לא מוכרים. כל פעם שאני קורא מילה לא מוכרת בספר, אתר או כל מקור אחר, כולל טלביזיה ורדיו, אני רושם לעצמי אותה כולל פירוש. אז החודש הגיע הרשימה למספר המכובד – 4000. נכון שיש קצת כפילויות (אני בודק, וזה לא הרבה), ונכון שיש מעין כפילויות (כשמילים מופיעות בהטיות שונות), אבל זה אוסף בהחלט נאה.
ויש לי בו שתי סיבות לתחושה טובה – האחת קשורה לקצב הלימוד. לכבוד המספר העגול חזרתי לבדוק אילו מילים רכשתי ברמה שאני מבין את משמעותן ואולי גם יכול להשתמש בהן ביומיום. הסתבר שיותר מ-20% באמת רכשתי. טוב ממה שחשבתי. הסיבה השניה – מסתבר שהמילים באמת נדירות למדי. קורה מעט מאוד שמילה שאני רוצה להכניס כי אינה מוכרת, נמצאת כבר ברשימה. טוב לדעת :-) 
ריבה
עטנת המשמשים קצרה במיוחד. הם נוטים להתקלקל מהר מדי. אז כמות נאה שהיתה בבית היתה טעימה, אבל נשארו ממנה לא מעט. אז בהשראת הריבה עליה כתבתי כבר לפני כמה חודשים, הוספתי כמה קטרינות והכנתי ריבה נהדרת – חמוצה ומתוקה באיזון מוצלח. מתאימה יופי ללחמים שאני אופה. וכאן בתמונה (הבינונית, כי צולמה בטלפון), על לחם ניחוחי של שיפון ודבש חרובים. נפלא!
אתגר צילום
יעל גילתה לי שיש אתר נחמד בו מעלים תמונות לתחרות הצבעות נושאת פרסים - gurushots.com. לא שאני בונה על הפרס, ולא שיש לי יומרות לנצח שם, אבל השתתפתי מאז כבר בכמה אתגרים כאלה: אתגר מאקרו, אתגר שעת שקיעה, אתגר צילום עננים, אתגר צילום חשוך ועוד. האתגר המשמעותי ביותר מבחינתי זה לבחור את התמונות המתאימות – יש הקצבה של עד 8 תמונות לכל משתתף בכל אתגר כזה, והתמקדות כזו לא פשוטה. חוץ מזה, נחמד לקבל הצבעות על התמונות, ויש כאלה שזוכות להצלחה גבוהה למדי. מעניין תמיד.
זה הפרופיל שלי שם, והנה כמה תמונות שלי שזכו להרבה הצבעות ו"לייקים":
 

צילום
ובכן, אחרי כמה חודשים שבהם לא צילמתי כ"כ הרבה, החודש היה מאוד פורה בהיבט הזה. הנה תזכורת למה שעליו כבר סיפרתי, ולמה שאולי עוד אספר בהרחבה:
פרחי שושן הנילוס בכניסה לביתי (כבר הבאתי מזה בהרחבה), אבל הנה בכ"ז תזכורת
 
יום טיול עם אשתי בעיר ונטורה הסמוכה היה מהנה, ונשארו ממנו גם כמה תמונות.הנה שתיים להמחשה
 
בוקר סופ"ש גיליתי שבסביבה הממש קרובה לביתנו, באתר עליו כתבתי כאן לא מעט – חוות פראמאונט, מתקיים פסטיבל ותחרות בנג'ו וכינור – כמיטב המוסיקה הכפרית האמריקאית. אז הלכנו ונהנינו, ובטח עוד אספר על זה. הנה שוב תמונת קדימון
 
 
גם על הבוקר המהנה עם גל באגן שלפני סכר הנסן סיפרתי כבר בהרחבה כאן. אבל מתבקשת תזכורת במסגרת סקירת השלל החודשי 
 
בעקבות הביקור בסכר הנסן, יצאנו גם לביקור עתיר צילומים בגנים הבוטניים של לוס אנג'לס.
התחלתי לספר על זה כאן, אבל הנה הצצה למה שעוד יבוא
 
ועוד יציאת צילום מוצלחת היתה לנו, במסגרת קבוצת הפייסבוק שייסדתי בסביבה.
הפעם (כמו הרבה פעמים) היוזם היה ריצארד, והמוקד היה פסדינה היפה וגני הנינגטון שבקרבתה
 
 אורחים
נחמד כשבאים אורחים מהארץ. והחודש הגיע לבקר אותנו חברת הילדות של קרן, השכנה מהקומה שמעל בבנין בחיפה. לא ראיתי אותה המון זמן, אפילו לפני שעזבנו לפני 7 שנים. מעניין לראותה את הנערה ההיא שעכשיו כבר בת 23 – בוגרת, ועדיין די דומה לאותה הילדה.

ועכשיו אני מפרסם מהר, והולך להכין הכנות לחודש מלא הפעילות שבפתח.
אז איחולים גם לכם לחודש יוני מוצלח ומהנה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)