יום חמישי, 15 באוקטובר 2015

לילה בברוקלין



אחרי שסיימנו את העבודה בסקרנטון, תכננו על כמה ימי בילוי בניו יורק לפני החזרה הביתה. שנינו, אשתי ואני, מאוד אוהבים את העיר הגדולה והתוססת הזו, והיו לנו לא מעט תוכניות בילוי לארבעה וחצי הימים שהקדשנו לה הפעם. ואכן, היה אינטנסיבי ונהדר, ועוד אעלה לא מעט רשומות מהביקור הזה, וכנראה שהרבה הרבה צילומים (כי צילמתי המון, כמעט 1200).
אבל מתחשק לי לשבור הפעם את הרצף התיעודי של החוויות השונות, ולהתמקד במשהו שקשור לצילום. ובכן, מי שעוקב אחרי הפרסומים שלי בבלוג בשנה האחרונה, קלט בקלות שהתאהבתי בצילום לילה. צילום לילה שונה במשהו מהותי מצילום יום, כיוון שהתוצאה המתקבלת שונה ממה שרואים בעין, בגלל החשיפה הארוכה. למעשה, אפשר לקבל הגבר אור משמעותי שהופך את המראות למרשימים ממש, ואני מאוד אוהב את זה. כמובן שאפשר לצלם גם חושך, אבל אפשר גם אחרת, והמראות הסוריאליסטיים מעט המתקבלים כך, חביבים עלי מאוד.
היה לי ברור שעיר האורות הזו היא הזדמנות נפלאה להפיק כמה צילומים טובים כאלה. הבתים הגבוהים, אורות הכרך, הנהרות סביבה – כל אלה מזמנים שלל אפשרויות מרגש מבחינתי. לכן תכננתי ששני ערבים מתוך הארבעה אקדיש לצילום. אפילו עצרתי לשם כך בחנות המפורסמת לצרכי צילום – B&H, כי רציתי לקנות חצובה קטנה. אבל החלטתי לחסוך את ה-80$, כי בבית יש לי שתי חצובות, ונאה היה לי מוגזם להוציא על העניין את הסכום הזה לשימוש דו פעמי כזה. הייתי בטוח שאסתדר איכשהו.
בחנתי היטב את המפות לבחור לי נקודות תצפית מוצלחות וסימנתי שתיים. הראשונה היתה בברוקלין, על טיילת קטנה למול הפינה הדרומית מזרחית של מנהטן. ולשם נסענו בתחתית המפורסמת ישר מהדירה שאותה שכרנו. ירדנו בתחנה וכיוונו לפארק הצופה על גשר ברוקלין המפורסם – Brooklyn Bridge Park.
הפינה היפה של הפארק הזה היתה סגורה למבקרים. הסתבר שנקלענו להפקה של איזה סרט, או פרק בסדרת טלביזיה. משהו בלתי מוכר, אבל כזה שלא איפשר לגשת לפינה הרצוייה. אז הלכתי מסביב, מצאתי זוויות טובות ואפילו אפשרות נוחה להעמיד את המצלמה. אז הנה מבחר מהפינה הזו, ואנה לחצו על התמונות להגדלה כי זה שווה את זה:
תצפית על דרום מנהטן




 פסל החירות מרחוק

גשר ברוקלין, בכמה זוויות




וכמה גרסאות שניסיתי, בשחור-לבן


מצב הרוח של שנינו היה מרומם, וגם העייפות מהיום האינטנסיבי לא הרתיעה אותנו, אז החלטנו ללכת ברגל ולחצות את הנהר לכל אורכו על גשר ברוקלין המפורסם. וכך עשינו, וזו חוויה נהדרת. כמובן שגם צילמתי שם:
המבנה התלוי מכבלים, ארבעה במספר, הנתמכים בשני מגדלים שניתן לראות בתמונות הקודמות
וסבך כבלי ביניים לפיזור העומס


גשר מנהטן הנראה מצפון, מבעד לכבלים


מרכז הסחר הבינלאומי שהוקם במקום שני מגדלי התאומים ז"ל


קודקוד בניין העירייה הבולט למרחוק

חזרנו לדירה ממש מאוחר, כי תדירות הרכבות התחתיות יורדת אחרי חצות.
מקווה שגם אתם נהניתם כמוני מהתוצרת המצולמת שהבאתי מהערב המיוחד הזה.
על הערב השני של צילומי הלילה, ויתר החוויות הנהדרות מהעיר המיוחדת כבר בהמשך.

סוף שבוע טוב ורגוע, חברים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)