יום שני, 4 באפריל 2011

קצרים 4-11

מהסביבה הקרובה
עבר חודש מהרשומה הקודמת במדור הכללי הזה. לא תכננתי על זה כסיכום חדשי, שיחליף את הסיכום השבועי מפעם, אבל בינתיים זה יוצא כך. ואני מניח שיהיו יותר רשומות שכאלה, דווקא בגלל צמצום התפוקה שלי פה (לכחצי ממה שהיתה בימים הטובים), שישאיר מספיק חומרים שלא יזכו לרשומה משל עצמם. אז מה היה, שלא יצא לי עדיין להזכיר:
החייל שלי
כן, הזכרתי את סיום הטירונות שלו. אבל עדיין אני כואב את העדרותי משם. במיוחד כשראיתי את התמונות שצילמה הליידי שם בטכס. אז הנה דוגמית מהיבול הלא גדול מספיק לטעמי:
תשוש, אבל מחוייך
 
המשפט
סיפרתי כבר שהיה לנו מזל די מחורבן עם בעלי הבתים פה בארה"ב. גם זו השניה ניסתה להתחמק מלהחזיר את הפיקדון, והמציאה כל מיני טענות שוא מופרכות. אז היה לי את התענוג המפוקפק של לתבוע אותה בבי"מ לתביעות קטנות. וגם הפעם זכיתי, הפעם באופן מלא ומספק, אם כי טעם רע נשאר מכל העניין. עכשיו נראה כמה קל יהיה לקבל חזרה בפועל את החוב הזה.
פעילות ספורטיבית
לבת יש מחוייבות לבי"ס, לפעילות ספורטיבית שבועית. אז מיסדנו יחד, בחודש בו היינו לבד, שיגרה של טיולים בטבע, עם הכלבה. קצת רמזתי על זה ברשומה על האלונים הנוגעים באדמה (יש עוד רבים כמוהם שם). כמובן שצילמתי לא מעט, אז קבלו עוד קצת מהנוף היפה של סביבתנו. אני לא שבעתי ממנו, ומקווה שגם אתם לא:
 
בבית המרקחת
הבת הספיקה להיות חולה, החודש. כשהעניין נראה בכמסתבך, לקחתי אותה לרופא שרשם לה אנטיביוטיקה. בבית המרקחת הסתבר שהיה להם מחסור בסוג הזה, ונתנו לי רק 6 גלולות מתוך ה-20. את היתר הביאו אלי עם שליח, אחד הרוקחים, מיד אחרי הסופ"ש. אז זו דוגמה לשירות טוב (שאלת, גילי), כזה שמבהיר היטב שאני לקוח שחשוב להם, חשוב מעבר לרווחיות של העסקה הספציפית הקטנה הזו.
רגע של נחת
ביום שישי האחרון הוזמנו לחברים לארוחת ערב. מזל שהכנתי חלה גדולה מספיק, כי היו שם עוד חברים, והחלה היתה להיט אמיתי (חמה עדיין מהאפיה), וחוסלה כמעט לגמרי.
תוך כדי שיחות, יצא שהזכרתי עצה שקיבלתי פעם בנוגע להנבטת אבוקדו, שגם להם היה בצנצנות על החלון. שרצוי לתקוע קיסם גם בתחתית, בין הפסיגים, לשיפור הולכת המים וזירוז הנביטה.
אח"כ יצא שראיתי כמה כלי חימר בשלבי ייבוש, שלפני הקליה. כמה החלו להיסדק, ויצא לי להסביר שזה בגלל תהליך ההתייבשות שגורם לכיווץ החימר וליצירת הסדקים.
אח"כ הזכרנו את הלחם הישראלי השחור האחיד. ויצא לי לספר שבעבר נהגו להכניס להם קמח של זרעי כותנה, מהעודפים של גידולי הכותנה בארץ. עובדה שעליה שמעתי פעם מזמן בעבר.
ואז שמעתי את הבת לוחשת לחברתה – "מאיפה הוא יודע את כל הדברים האלה?", והתענגתי מנחת. כי מתמיד אני מדגיש לה את חשיבותו של הידע הכללי הרחב, ושריכישתו היא תהליך מודע ומכוון. וברגע ההוא ידעתי שהמסר עבר באופן המוצלח ביותר.
פפראצי
כשחיכינו להגעת הליידי חזרה, קלטתי בצד שני צלמים מצויידים היטב. "בואי, יש אקשן" קראתי לנערה, ויחד בלשנו עליהם בעין אחת, ועל פתח היציאה בעין אחרת. ניסינו לנחש אם נזהה את הסלב המגיע, התבדחנו יחד שאיך שהליידי יוצאת היא קופצת עליה בברכות, ואני על הצלמים להסתיר את העדשות, ועוד שטויות מהסגנון הזה. ככה עברה השעה הארוכה של ההמתנה במהירות וקלילות יחסית. בסוף יצאה מישהי שלא זיהינו, איזו שחרחורת רזה וגבוהה. לא בטוח שאזהה אותה גם עכשיו. את הליידי דווקא זיהינו, והיא נראתה מרוטה למדי אחרי יותר מ-24 שעות בדרכים.
פפראצי בצילום פפראצי (בחסות הסלולארי)
רכישות
הרשיתי לעצמי להתחדש – במיקסר חדש של Kitchen Aid, מהדגם הגדול שמסוגל להתמודד על הבצקים הגדולים שלי. פשוט מעייף ללוש הכל ביד.
וגם הזמנתי מצלמה חדשה. בינתיים מצלמה קטנה שתחליף את המיקרו-מצלמה המזדקנת שלי. בהמשך בטח אשלים את המהלך עם החלפת המצלמה היותר משוכללת של הבת. לפעמים כיף להתחדש עם דברים חומריים כאלה :-)
חדשות טובות
במזל טוב, נכנס לי פרוייקט חדש ומבטיח. מעודד ומשמח. וזה מאפשר לי להרשות לעצמי במצפון שקט להזמין כרטיס טיסה לביקור קצר בארץ. וזה בדיוק מה שעשיתי. כי אם חשתי את הגעגועים הצורבים לחייל שלי עוד קודם, התמונות והריגועים הפכו את העניין לצורב יותר. אז לתשומת לבכם – אני מגיע ב-12 למאי לעשרה ימים לביקור. חוץ מבילוי עם הבן, בילוי עם המשפחה, וגם כנס המחזור, ישארו לי כמה שעות שאשמח להיפגש אתכם, חברים יקרחים. אני די חלש בהפקת אירועים, אז כל יוזמה תתקבל בברכה ובשמחה, מתוך שאיפה אמיתית להצליח כמה שיותר.
ולסיום
לא קל הדילול של הפעילות פה. אני מאוד אוהב את כל מה שקשור בבלוגיה, וזה לא קל להתאפק. אבל התקלות בתפוז מצד אחד, והעומס הצפוי בעבודה מהצד השני, מחייבים יותר בקרה. אז מקווה שהעניין יתקבל בהבנה. אני עוד פה, אבל קצת פחות. רק קצת..
ועוד קטנה – בעקבות הדיון המוצלח בנוגע לזכויות יוצרים על תמונות בבלוג ובכלל בנט, אימצתי את הקוד האישי שלי להתנהלות בנושא. הקוד מקובל גם עלי בנוגע לצילומים שלי. והקוד מופיע בראש הבלוג, לשימוש כולם. ואם הוא מקובל גם עליכם, מוזמנים כמובן לאמץ אותו לעצמכם.

איחולים להמשך שבוע נעים ומוצלח לכולנו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)