יום ראשון, 24 באפריל 2011

Pow Wow


בעונת האביב מתקיימת מסורת בסביבה שלנו, שאליה התוודעתי רק בשבוע שעבר. כל שבט אינדיאני מארגן לעצמו כינוס של סופ"ש שאליו מוזמנים כל האינדיאנים של הסביבה לחגיגה שבטית וריקודים מסורתיים.
ככה יש אירוע שכזה, שנקרא כאמור Pow Wow, כמעט בכל סופ"ש, כל פעם באיזור אחר. השבט של הסביבה שלנו, שבט ה- Chumash, ערך את הטקס השנתי שלו ליד החוף, ואנחנו, קפצנו להתרשם. באמצע הרחבה ישנה מדורה לא קטנה, וסביבה מין סככות/שמשיות שגאלה, שבהן מתגודדים החברה. מסתבר שהגיעו בני שבטים רבים. ככה יצא לי להכיר מעט את העניין מאישה מבוגרת משבט שמרכזו באלסקה, שישבה איתי על חבילת חציר.
חברים רבים, מחופשים בשלל ססגוני של בגדים מסורתיים, מעוטרים בשפע של נוצות, מצטרפים בכל פעם לריקוד במעגל, שלרוב יש אחרין איזה ציון מיוחד של איזה אירוע מעניין שעבר על בני השבט (לחיצות ידיים, מחיאות כפיים וכיו"ב).
מסביב היו דוכנים רבים של מזכרות בסגנון אינדיאני. עליהם ויתרתי. חיפשתי דוכני אוכל מסורתי, אבל היה רק אוכל אמריקאי משמים. אז לא קנינו כלום. אבל החברה היו מאוד ידידותיים, והעניקו לי פוזות צילום יפות, שאני שמח להביא לכם, להנאתכם. בהחלט שלל ראוי:
 

ותמונות נוספות – כרגיל, באלבום

וקטנה לסיום – מצטער שנאלצתי לדלל כ"כ את הנוכחות שלי פה. זה מתבטא בעיקר ברשימת ההודעות על רשומות שפספסתי, שמתארכת כבר לכ-400 רשומות. מקווה להשלים לפחות קצת בסופ"ש הזה. ובינתיים התפוז שוב מקרטע, ולא מאפשר גלישה סבירה. מקווה שישתפר בהקדם, ויאפשר גם השלמות וגם להעלות את הרשומה הזו.

שבת שלום והמשך חג מהנה לכולם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)