יום ראשון, 30 בדצמבר 2012

שרביט סיכום 2013

לקראת השנה האזרחית החדשה, יזם טל שרביט חדש, ויצא שאני זכיתי בכבוד של להיות ברשימת התפוצה. אז זו גם אחריות, שהרי הראשונים לשאת את השרביט הינם גם נושאי הבשורה והאחראים להפצתה. וזו גם הזדמנות מצויינת לנצל את השרביט ולחזור לשיגרת פעילות כאן, שהשתבשה לי לאחרונה.
ובכן, השרביט מזמין אותנו הבלוגרים לייצר תחזית אישית (או אחרת) לשנה הקרובה, במתכונת שונה מהרגיל – אנחנו מוזמנים לדלג בדמיון קדימה, לסופה של השנה הנכנסת, ולסכם אותה לאחור. אז כהרגלי, בדומה למתכונת הקצרים שלי, אתייחס לנושאים השונים שבחיי:
משפחה
השנה (2013, כאמור) ציינו את שנתנו החמישית פה בארה"ב. השנה הקודמת הסתיימה בשתי חדשות טובות מאוד – קבלת הגרין כארד ומעבר לבית משלנו. בגרין כארד ציין את המעבר לסוג של יציבות בחיים, כשנוכחותנו כאן הופכת לקבועה. והבית היווה את המימוש הזה של היציבות כאן, סופסוף במגורים של קבע שאינם ארעיים בבתים שכורים. אז ברור שתחילת השנה חייבה עוד הרבה עבודה על הבית – לכסות בגגון שקוף את הפאטיו כנגד גשם, שיאפשר לשבת בחוץ גם בימים גשומים; לנטוע שלל עצי פרי סביב הבית, שצפויים להניב אבוקדואים, תפוזים, לימונים, אשכוליות, תפוחים, אגסים, מנגו, שסק, שזיפים, משמשים וגויאבות בעוד כמה שנים; יישור שטח החצר ועיצוב גינה יפה ונוחה לכולנו ועוד מיני פרוייקטים קטנים שאין טעם לפרטם.
בתחילת השנה התחילה קרן את לימודיה בקולג`. נכון, היו חששות מצידה, אבל בינתיים זה נראה טוב, מצליח לה יפה והתחושה שלה מכל העניין חיובית עד מאוד. מקווה שכך יהיה לה גם בהמשך.
אביב השתחרר (סופסוף) בנובמבר, וכמתוכנן חזר אלינו. הוא טרם החליט מה בדיוק הוא רוצה לעשות, אבל הדיבורים הם על קולג` כבר בקרוב. מקווה שבסיגום של השנה הקרובה אוכל לספר יותר על מה הוא עושה ובאיזה כיוון בדיוק.
הביקור במשפחתי של אבי ואחי פה בסוף השנה הקודמת, עליו סיפרתי כאן לא מעט ברשומות השונות, של תחילת השנה, פתח אצל אחי את התיאבון. אז הוא תכנן להגיע לביקור עם כל המשפחה. אבל אילוצים תקציביים דחו קצת את התוכנית, וכרגע מדובר על האביב הקרוב כמועד אפשרי לביקור. נראה שיהיה כיף 
עבודה
השנה היתה נינוחה למדי מבחינת הפרנסה – הפרוייקט שהחל באמצע השנה הקודמת המשיך כמתוכנן לאורך השנה כולה, ועתיד להסתיים (כמתוכנן) בקרוב. במקביל, בעקבות ההצלחה בפרוייקטים הקודמים, החל פרוייקט נוסף ארוך טווח, כזה שעתיד להימשך לאורך השנה הקרובה כולה, ואחד נוסף שהתחיל לאחרונה ואמור לתפוס תאוצה. בהחלט הצלחה – כלכלית ומקצועית.
כמו כן, היה נחמד בפברואר להיות מוזמן לפעילות קצרת מועד בארץ. נכון שהתמורה היתה לא רעה, בל גם ההוצאות היו לא מבוטלות מבחינתי. אבל זו היתה הזדמנות מצויינת להכניס ביקור קצר בארץ (ולפגוש משפחה וגם חברים מפה, מהבלוגיה). בהחלט היה כדאי 
ועוד חדשות טובות, אם כי לא בהכרח שלי – העסק שהקימה אשתי עם שותפתה, בתחילת 2012, תפס תאוצה יפה. המכירות בגרף עליה ונראה שהתחזית שלי מהימים הראשונים לפעילותה, שזה אולי יהיה העסק שידאג לנו לפנסיה, נראית כאפשרית.
יצירה
בחודשיים האחרונים של 2012, היתה אצלי דעיכה בבלוג. פרסמתי הרבה הרבה פחות רשומות, צברתי פער גדול בקריאה, ואני מניח שחשתם את הירידה שלי בתגובות. נכון, היו לי סיבות טובות עם מעבר הדירה והאירוח של האח שלי ואבי כאן, אבל בכ"ז, זה היה די מבאס. בטיולים שטיילנו צילמתי הרבה, אבל לקח לי לא מעט זמן לארגן את הרשמים לרשומות כאן.
איכשהו, הדגש של הרשומות השתנה קצת לאורך השנה. לכבוד היומולדת 50 קניתי לי מצלמה טובה. טובה ממש! וקניה כזו מעודדת כמובן את הצילום, ומעבירה את הדגש בחוויות (וברשומות) להיות יותר ויזואלי. אם קודם הייתי הולך ומצלם, הרי שעם המצלמה החדשה אני מוצא עצמי יותר הולך לצלם. מכוון את יעדי הטיולים לפי הצילומים המתוכננים. כמה טבעי היה להירשם לקורס צילום. נכון, תיאורטית לא למדתי הרבה דברים חדשים שלא ידעתי, אבל אווירת הצילום המשותף מעודדת ומשפרת את הראיה ואת התוצאות. ואת זה כולכם כאן ראיתם.
אז לכבוד ההתחדשות הזו, העליתי כאן כתמונה ראשית את התמונה שגרמה לאח שלי לעודד אותי לקחת את הצילום יותר ברצינות. "אתה ממש רציני בזה, אז למה שלא תפרגן לך גם מצלמה רצינית? ומתנת יומולדת זו יופי של הזדמנות." כך אמר לי, ואני יישמתי בכיף.
ועוד
כבשנה הקודמת (2012) חוויתי ירידה משמעותית בכושר הגופני. הפסקתי לרכוב על אופניים, וגם התוכנית להירשם למכון כושר נדחתה שוב ושוב. אבל בתחילת השנה אספתי את עצמי, וחזרתי לרכוב. וגם למכון הכושר שקרוב יותר לבית החדש (לא באמת סיבה, אבל כאילו) נרשמתי, ובינתיים מצליח להתמיד. מקווה שיצליח לי גם בשנה הבאה.
ולסיכום
סה"כ היתה שנה מצויינת, של בריאות תקינה של כל הקרובים והחברים, של הצלחה בפרנסה, של טיולים והרבה כיף. שנה מוצלחת אפילו יותר מקודמתה – 2012. מקווה שגם השנה הקרובה תהיה טובה לא פחות, ואולי אף יותר – לי, למשפחה ולכולנו.

וכמיטב המסורת השרביטית, אני כמובן מזמין את כולם להרים את השרביט הזה, לקפוץ איתו שנה קדימה ולסכם לאחור את השנה שחלפה – 2013.
אבל כדי להאיץ את עניין התפוצה, אני מעביר ספציפית את השרביט לחמישה חברים, מבין חברי היותר חדשים כאן בבלוגיה. שיהיה לכולנו בכיף ובהצלחה בשנה החדשה:
באמריקה – כי מעניין לי לראות מה גל יעשה עם השרביט הזה
תזזאטית – כי צריך לאמן אותה בשרביטים
יפואית הקטנה – כי גם לה אין הרבה נסיון בשרביטים
אבי דרורי – גם הוא לא מיומן במסורת, ומן הראוי לו להיות
קטנים כגדולים – אמנם חברה ותיקה פה, אבל נראה לי שעידוד לפעילות לא יזיק לה

שבוע טוב ושנה אזרחית טובה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)