יום שישי, 11 באוקטובר 2013

האקווריום של לונג ביץ' - 1

בשעה טובה נפתח האקווריום, וכשסיימנו את הסיבוב בשכונה (כולל הצילומים המתבקשים) נגשנו ונכנסנו פנימה. המקום כולל אולם גדול והרבה חדרי תצוגה. וחצר מבחוץ. ברור שסיירנו באדיקות בכל החדרים ובכל התצוגות, וכבר אביא את ההתרשמויות.

באופן כללי, צילמתי המון תמונות. מעל ל-1000. הרבה מהן ברצפים של צילום אוטומטי, כדי לתפוס היטב את התמונה. בחוץ זה היה בסדר, אבל יש משהו מתסכל בצילום בחדרים החשוכים. יש מעט מאוד אור, ובחשיפה ארוכה הצילומים יוצאים מטושטשים. חוצמזה, העין מתרגלת מהר לכל הכחול הזה של התצוגות, אבל בצילום זה נראה כחול מגוחך מעט. מזל שאפשר לתקן את הצילום למשהו שמזכיר את החוויה עצמה.

אז להלן עיקרי הרשמים, בסדר המתאים (לאו דווקא זה שבו סיירנו) ונראה איך יתפתח פה, ועל כמה רשומות זה יתפרש. כמובן, התמונות שבהן אני מופיע צולמו ע"י גל, אבל בטעות נדבקה להן החתימה שלי. אז קדימה:

באולם המרכזי דגם של לוויתן כחול. זה ענק! הוא מגיע לאורך של 30 מ' ולמשקל של 170 טונות. כבר ראיתי דגם דומה ביו-יורק, אבל הפעם עצרתי לקרוא, ובאחד האיורים הבנתי למה יש להם כמו קפלים לאורך החזה/בטן – כשהבחור הזה אוכל, הוא פותח פה ענק ומערה לקירבו כמות עצומה של מים – עד 50 טון של מים מלאים בשרימפס קטנים. את המים הוא מסנן ועם הלשון אוסף את היצורים שנתפסו במזיפות. והקפלים בבטן אלו קפלים אלסטיים שמאפשרים את כמות המים העצומה. הנה הדגם ואיור של הבחור בארוחה
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhnlagqiMI4i568ykFf0Pb75Am4rzjCTTsJlmrUO1jjxyONzA9Axt35EpZvp2FKQdIWp8AnbThar4qTZDQB1fFUvC64pSll3Lw-6CvjsxLaANSf38rq3EgIgRVyQsGaKKHWIU9U-HP-Tso/s1600/webfitzgerald_rsbl.2011.0690-blue-whale-by-carl-buell.jpeg


מדוזות – היצורים הדוחים האלה מקבלים במה מכובדת במקום הזה. והן יפות למדי, ונעות בחן כמו מחול במים. ואפילו פינת ליטוף הכינו להן (משונה, אבל חביב)
סוסוני ים – זה מין דג קטן ואיטי, חינני למדי, שנהנה לאמץ לו מראה של דברים אחרים: סוסונים, אצות וצמחים ימיים משונים
שלל סרטנים ופרוקי רגליים אחרים, קדמוניים, מסוגים שונים – לובסטרים ואחרים
שושנות מין נאות בשלל צבעים, וגם פינת ליטוף של כאלה (זה משונה לחוש את כל אלה בידיים. עוזר לשחרר חרדות למי שאולי יש)
תמנון סגלגל שערך לכבודנו מופע גמישות. מאוד מעניין איך בוא שולט בזרועות האלה, עם גמישותן האינסופית. חיה אינטיליגנטית
צדפות צינוריות משונות (כשהחיה שבפנים מציצה מהקצה בגוף אדום), וצדפות עגולות כמטבעות
כמה כוכבי ים, שפגשתי גם בחוף, והסבר על כמה מהן, שמגיעים לגדלים מרשימים
 

מן הסתם, היו שם גם דגים. אבל לא רק.
אז על מה שעוד היה שם, כמתבקש – בהמשך...

סופשבוע מהנה ומוצלח לכולנו, חברים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)