יום רביעי, 2 באוקטובר 2013

קצרים 9-13

הסיכום החודשי הפעם משונה קצת. איכשהו, היו הרבה דברים גדולים (סופ"ש מהמם בהרים בסדנת צילום, עליו עוד אכתוב), בעבודה יש התפתחויות חיוביות שאני מנוע כרגע מלפרט, ועוד דברים שיקבלו במה בנפרד פה, ברשומות מתוכננות. אז למדור הקצרים לא נשאר הרבה. נראה מה ייצא.

אביב
בסוף שבוע חופשת שחרור. אין הרבה מה לומר. רק הזכיר לי את חופשת השחרור שלי, שאיכשהו קשורה למקצוע הנוכחי שלי, מבלי שיכולתי אז לראות את זה. ומכיוון שאין היום הרבה, אז הנה הסיפור – הייתי סמב"ץ היחידה, ולמעשה אף אחד לא הכיר את מגוון הפעולות שעשיתי. והיה צריך להעביר את התפקיד לשתי חיילות צעירות. ביקשו ממני לכתוב פק"ל מבצעים, אבל לא היה לי לא חשק ולא כח (וגם לא מושג איך לעשות את זה). כמה ימים חלפו, ולא התקדם כלום, אז הקצין שהיה אחראי עלי הבטיח- "תסיים את הפק"ל ואתה יוצא לחופשת שחרור." למחרת כבר הייתי בדרך הביתה. והמסמך היה מאורגן בהחלט יפה, עם נקודות וסעיפים פרטניים לתיאור מפורט של כל אחד משלבי הפעילות. כמה עמודים סדורים היטב, שהיום הייתי יכול להיות גאה בהם, אם היו בידי.

טיפ אנרגטי
הנושא לא הצליח להיכנס למדור הקצרים הקודם, אז כתבתי רשומה שלמה בעניינו. אבל הוא נראה לי קצת.. קטן על רשומה. אז הנה, בקצרה – הקיץ היה חם. מאוד. והמזגן עבד לא מעט. נכון שהלחות נמוכה כאן, וזה מקל על התחושה (לא מזיעים כ"כ), וזה גם מקל על המזגן, כי לא משקיעים אנרגיה בלעבות את המים (אלה שמטפטפים החוצה ממנו). אבל יש עוד יתרון ליובש – התקנתי מרסס מים שמערפל ומקרר את המעבה שבחוץ. זה שחם. אז זה מקל עליו מאוד, ומוריד מהותית את צריכת החשמל. בארץ לא הייתי עושה את זה, כי המים קשים (רוויי סידן שמצטבר כאבנית), אבל שימוש במים של העיבוי מהמזגן יכול להיות לא רע על היחידה שבחוץ, להרטיב ולקרר אותה מעט. הנה, ככה נראה האילתור שלי, שבעתיד יקבל מעמד של קבע:

גזר
לחם הגזר היה טוב, אבל מכונת מיץ הגזר מייצרת יותר גזר מרוסק וסחוט מיכולתנו לחסל את הלחם. אז בינתיים הוא הגיע למרק (עם סלק), לקציצות/לביבות בתנור, לעוגה שהכנתי (בהדרכת אשתי) וגם כתוספת לאורז:

הרצאה
חברה שלנו מרכזת פעילות תרבותית בקרב הקהילה הישראלית. היא ביקשה ממני לתת הרצאה על "יעילות בחיים". קליל, חשבתי לעצמי. הרי זה מה שאני עושה עם חברות, ולא אמורה להיות בעיה. אבל זה לא היה כזה קל. כי בניגוד לחברות, שמטרת קיומן ברורה (עסקית בעיקר), החיים הם לא כאלה. למה להיות יעיל? תן לקרוא, להנות מול הים, לרכב על אופניים, וגם להתפרנס כשצריך. וזה העניין – יעילות בחיים נדרשת כאמצעי להשגת מטרה, להשגת החלום. וזה התחבר לי בדיוק עם הרשומה שכתבתי כאן – יש לי חלום. התגובות להרצאה היו חיוביות, אז נראה שסה"כ הצליח לי. לא מובן מאליו, כשהקהל שונה למדי.

חומוס
לאחרונה רואים כאן בארה"ב יותר ויותר פרסומות של מוצרי חומוס – ממרחים וגם חטיפים. גם נרשמה נוכחות בתוכניות הבישול. ולפני כמה ימים הוסבר לי למה – הירידה בביקוש לטבק הביאה להקטנה משמעותית בשטחי הגידול החקלאי שלו. אז החקלאים חיפשו מקור פרנסה אחר והחומוס הוא המועמד שזכה. תודו שזה מעודד, נכון?

צילום
עברתי על התמונות מהחודש. איכשהו, כולן קשורות לנושאים ספציפיים שקיבלו או יקבלו במה ברשומות משלהן. אז מה שנותר זה צילום של מה שהבאתי לארוחת ערב ראש השנה אצל חברים, וארוחת החג ביום שאחרי אצל חברים אחרים. יצא נהדר:


סה"כ שוב היה זה חודש חיובי עד מאוד. שרק ימשיך כך, במגמת שיפור מתמיד.
ואת הצננת שחטפנו כולנו כבר אפשר לשכוח..
איחולים לחודש אוקטובר מוצלח לא פחות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)