יום שבת, 11 בינואר 2014

גני הנטינגטון

לפני 5 שנים יצא לנו לבקר בגני הנטינגטון. הביקור הזה היה מהנה במיוחד, והוליד כאן כמה רשומות ולא מעט צילומים במצלמה הנחותה של אז (הקנון המיניאטורית שלפני סוניה הקטנה). מאז התקדמתי קצת, יש לי מצלמה טובה, התפתחתי קצת בעניין הצילום (אני רוצה לחשוב שיותר מקצת), והגיע הזמן לביקור נוסף. אחרי שביקרתי עם גל כבר בכמה וכמה גנים, הגיע הזמן להביא אותו לכאן (הוא לא ממש זכר את הגנים האלה מהביקור הקודם).

המקום הוא למעשה קומפלקס שלם, של גנים בוטאניים, ספריה מיוחדת וגלריות שונות. קצת על המקום הזה, למי שלא יודע, ולמי שכמוני כבר שכך (הפרטים מהאתר ומהויקיפדיה):

הקומפלקס הוקם ע"י איל הרכבות הנרי הנטינגטון, על שטח של 120 אקרים (כמעט 500 דונם, כחצי משטח הספארי בר"ג, להמחשה), ומכיל בתוכו מגוון גלריות, ספריית ספרים עתיקים הכוללת כ-400,000 ספרים עתיקים ונדירים, ואוספי אומנות וכלים בכמה גלריות במתחם.
הנה מפת המתחם, להתרשמותכם (ולתיעוד שלי פה):

יש כמה דרכים לתאר את הביקור הזה שלנו שם, אבל נראה לי שמכיוון שהמקום מכיל הרבה מתימים שונים, ובכמה מקומות ביקרנו פעמיים (בהתחלה ובסוף), הכי הגיוני לתאר את המקום דרך העיניים שלנו כמסיירים – עפ"י סדר ההגעה וההליכה.

ובכן, הגענו בסמוך לפתיחה המאוחרת – 10:30 בבוקר, שילמנו סכום מכובד למקומות כאלה – 20$, ונכנסנו למתחם. נעצרנו לצלם כמה מגנוליות שונות, והמשכנו בשביל צר לכיוון הכללי של הגן המדברי. השביל הזה הוליך אותנו דרך שדרת קמליות, שכמובן צולמו בהתלהבות רבה:

המגנוליות

הקמליות השונות

השביל הוליך לכיוון הבניין של הגלריה המרכזית, ומדי פעם הצצנו לצדדים, לשדרת פסלים שמצד אחד, ולכמה פינות חמד מהצד השני. הגענו חבניין הגלריה, כשלי יש תוכנית לפנות שמאלה לגן המדברי, אבל לא יכולתי לעצור את גל שלא יכול היה להתאפק ונמשך להקיף את בניין הגלריה היפה. אז אני אחריו. ושנינו מצלמים:
את הדרך, ובנין הגלריה עצמו מבחוץ (כי לגלריה עצמה נכנסתי רק אח"כ)

מגוון הצמחיה שסביבו

כמה פסלים, כדים וחפצי אומנות שמחוץ לבניין עצמו, ברחבות השונות שסביב

איכשהו הצלחתי למשוך את גל לכיוון שמאל, לגינה המדברית, שזכורה לי כיפה עוד מהביקור הקודם. על הספריה נאלצנו לדלג הפעם (למרבה הצער, כי מאוד רציתי), אבל הצצה מבחוץ ברור שאפשר היה, וגם תמונה של הכניסה הצדדית, ושל שניים שתופסים שלווה בהשראת הספריה:

משם המשכנו לגינה המדברית, אבל עליה כבר בנפרד. גם ככה העמסתי פה לא מעט.
שבוע מהנה ומוצלח לכולנו, ותקווה שבעיות ההודעות ייפתרו מהר
וליתר הרשומות מהביקור (שיגיעו בהמשך) -  כאן


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)