יום שבת, 18 בינואר 2014

קקטוסים

הקקטוסים הם סקולנטים, כלומר צמחים בשרניים שאוגרים מים ברקמות העלים וגבעולים שלהם. אצל הקקטוסים העלים הפכו לקוצים, והגבעולים הם אלה המבצעים פוטוסינטזה. יש להם עוד כמה תכונות מעניינות, ומוזמנים לקרוא עליהם בויקיפדיה.

יש לי יחס אמביולנטי לקקטוסים - הם מעוררים אצלי הערכה, על יכולת ההישרדות שלהם בתנאים הקשים של מדבריות הסביבה. הם גם מרתיעים, עם הקוצים המאיימים שלהם, שבעבר כבר השביעו אותי בלא מעט כאבים. כמו כן, הם מאוד יפים. ברוב השנה, ובעיקר בפריחה. טוב, עכשיו לא בדיוק עונת הפריחה, אבל יופי יש להם. משהו בקוצניים העויינים קצת האלה כובש.

כל החלק התחתון של הפינה המדברית, מלא בהם, יש בעולם אלפי מינים של קקטוסים, כולל מינים קטנטנים. לא ראיתי שם קטנטנים, כי בגינה הזו יש את הקקטוסים הגדולים - גדולים ומרשימים ממש. מכיוון שהרשומה הקודמת יצאה גדושה מדי, גם בסטנדרטים הפזרניים שלי, נאלצתי להשאיר את שפע תמונות הקקטוסים לרשומה נפרדת. פשוט השפע המהמם והמראה החייזרי כ"כ הקסימו אותי, שלא יכולתי להפסיק לצלם. ופה לא ממש הצלחתי לדלל.

לרובם היה מוצמד שלט קטן שמספר על שמו של הצמח. רק שממילא אני אף פעם לא זוכר את השמות, ואם כבר זוכר - הרי ש`כיסא החותנת` תופס הרבה יותר משם לועזי כלשהו. אז הנה, השלל העצום של תמונות שעיקרן, כאמור - קקטוסים:


מקווה שאהבתם, ושהגודש לא הפריע. אותי הם מקסימים.
שבוע מהנה ומוצלח לכולנו

וליתר הרשומות מהביקור הזה -  כאן


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)