יום חמישי, 30 בינואר 2014

נושאים צילומיים - 2013

בסיכום השנתי של 2013 בתמונות,  לא יכולתי להקדיש את המקום שרציתי למגמות והתפתחויות בתחום הצילומי שאותן חוויתי. המצלמה החדשה שהצטרפה בתחילת השנה גרמה לי לחפש נושאי צילום חדשים, כמו גם להעמיק בצילום בתחומים שמהם כבר נהניתי, אבל עם תודעה ומיקוד אחרים.

את הרשומה הכנתי עוד בסוף דצמבר. קצת היססתי לפרסם אותה, כי לא בטוח כמה היא מחדשת, ואת חלק גדול מהתמונות כבר הצגתי פה. אבל נראה לי בכ"ז נכון להקדיש לנושא מעט תשומת לב, וזה הזמן הנכון, רגע לפני שינואר נגמר, ואז זה כבר באמת מאוחר מדי. וגם מתאים לאתנחתא נוספת מגני הנטינגטון.

אז להלן, המגמות החדשות (או מחודשות) של השנה בצילום:

צילומי פרחים – שנים שאני מצלם פה את הפרחים המקומיים. אבל השנה, לאורך כולה צלמתי הרבה יותר. המון פרחים. ובהנאה רבה. גם כאלה טבעיים, גם כאלה בגינות נוי, וגם על העצים, ובמיוחד ממשפחת הורדניים (דובדבנים, אגסים, תפוחים, שזיפים, שקדים וכד'). הנה מבחר מצומצם (מאוד)


בכלל, גיליתי את העולם של צילומי המאקרו – ולמרות מגבלות ציוד יצא לי לצלם כמה צילומים שאני אוהב, ואני בטוח שעוד ארבה צילומים כאלה בעתיד

תרגיל מחשבתי בעבודה גרם לי להתחיל להתעניין בדפוסים חוזרים, ופתאום ראיתי הרבה כאלה בסביבה

וגם מרקמים שונים משכו את תשומת ליבי. ובמיוחד מרקמים של קליפות עצים, שרמת ההתלהבות שלי מכאלה עלתה כיתה












השמים המאדימים שבזריחות ובשקיעות זכו לתשומת ליבי באופן שונה, ואפילו אם סוניה הבכירה לא היתה איתי, לא יכולתי להתעלם מהיופי

ועניין חדש שהתגלה בסדנה - צילומי לילה: כוכבים וציור באור (Light Painting). אני מניח שיהיו עוד כאלה

כאמור, שנה של תגליות צילומיות מרתקות. נראה לי שיש עולם שלם שם לגלות, ואני סקרן מה תוליד בתחום השנה הנכנסת. אני מניח שתהיו שותפים לתגליות האלה, ומוזמנים לרמוז לי בנימוס אם תרגישו שאני מגזים...

ושוב, איחולים לשנה אזרחית מוצלחת, מהנה, וטובה לכולנו
של בריאות טובה, חברות, אהבה וחדוות יצירה
והרבה הרבה צילומים יפים


אחרי ההיסוסים בפרסום, מקווה שלא אצטער.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)