יום שלישי, 7 במאי 2013

יום הרשומה 2013




ושוב, כבכל שנה ב-7 למאי, רגע אחרי הבלוגולדת, חל יום הרשומה. עדיין לא זוכר מה המקורות של המועד הזה, אבל הרעיון חביב ונחמד – להתבונן בשנת היצירה האחרונה ולדלות ממנה רשומה יחידה שקרובה לליבנו במיוחד. כזו שאהבנו והיינו רוצים לזכות אותה בחשיפה נוספת, להתענג עליה שוב יחד ולזכות בה לתגובות חדשות של החברים (בעיקר החדשים שאולי לא הכירו.
כמו בכל שנה מאז התחלתי להשתתף במבצע השנתי הזה, אני מחפש לאחור במדורים האישיים המתאימים, אלה שמביאים לכאן את מי שאני באופן החשוף, האישי והמרגש ביותר מבחינתי. וזה כרגיל לא קל, כי יש לי לא מעט כאלה רשומות שעונות לקריטריונים. אמנם לא כמו בתחומים אחרים בבלוג, אבל מספיק כדי שיקשה עלי לבחור.
לרוב אני מתמודד עם הקושי הנ"ל בגיוסו של תעלול נכלולי, שבו אני פורש בפניכם את קשיי הבחירה, תוך צירוף קישורים מתאימים והזמנה מרומזת (רמז דקיק) ללחוץ ולהגיע גם אליהן. אז אחרי שגיליתי לכם את הטריק, אין סיבה להימנע ממנו. ולהלן הרשומות המועמדות:
מורה (1 ליולי 2012) – הנושא החם באותם ימים הזמין אותנו לספר על מורים לחיים. כאלה שהשפעתם עלינו היתי משמעותית לחיינו. לא חשבתי שיש לי מה לתרום, אבל אז נזכרתי ביפה, שלא היתה מורה שלי במובן הרגיל, אבל איכשהו היא ניבאה את עתידי, להיות סוג של מורה.
גאווה וזוגיות (17 ליולי 2012) – סוגיה שהטרידה אותי שנים בנוגע לבעיה המוכרת של רווקות או גרושות שמתקשות למצוא בני זוג, שבעקבות מידע מקרי מקבלת הסבר אפשרי. 
מעגלים משיקים (23 לאוגוסט 2012) – מסר מברר שקיבלתי בפייסבוק ותגובתי הלא שגרתית אליו יצרו מפגש אינטרנטי נדיר, שהעלה גלים נוסטלגיים בי, בשולחת המסר ובחברים שקראו את אותה רשומה.
הנבחרת האישית שלי (18 לספטמבר 2012) – לאחר פרסומה של הרשומה הקודמת פה, שאל אותי גל חברי בהתרסה למה אני מחביא את הרשומות המרגשות האלה. אז בשבילו ובשבילי, ובלי קשר ליום הרשומה, ריכזתי את כל הרשומות האישיות הכי טובות שלי מכל שנות הפעילות פה בבלוג. סה"כ קישור ל-24 הרשומות עד לאותו יום.
א` מפלמחים (4 לאוקטובר 2012) – רשומה על זיכרון אישי מימי הצבא, המתארת מפגש ראשון שלי עם חיילת שחשה קצת אבודה. איכשהו הרשומה הקטנה והאישית הזו תפסה נפח, וריגשה גם אותי יותר משחשבתי.
בשבחי הליידי D  (ה-14 לאוקטובר 2012) – רשומת הוקרה לאשתי ויכולותיה הנדירות בלמצוא פתרונות יצירתיים למצבים שנראים ללא מוצא. כמה כיף לפרגן ככה.
שרביט הבחירות שלי (18 לאוקטובר 2012) – לכבוד הבחירות בארה"ב הועלה שרביט שהזמין אותנו להתבונן לאחור בחיינו ובבחירות אותן ביצענו בצמתי חיינו המשמעותיים השונים. היה מעניין, והוליד רשומה שאני מאוד גאה בה (וממנה גם התמונה הראשית).
לממש את הפוטנציאל (8 לנובמבר 2012) – על החשיבות של מתן חיזוקים לילדים, במיוחד חיזוקים על מאמץ. כי עבודה קשה זה ערך שראוי להוקירו.
כלי עבודה (8 לאפריל 2013) – רשומה מחודש קודם שכולכם כנראה זוכרים, הנוגעת לכלי עבודה שעוברים במשפחה.
And the Winner Is…
לא, אין פה אחת שנבחרת כאן על פני האחרות. כל אחת מה-9 קרובה לליבי, ולא נראה לי נכון להביא פה את האחת והיחידה לקריאה חוזרת. אז במקום, הבאתי את הנבחרת השנתית הזו כולה, ומזמין את כולכם לבחור לעצמכם למי להיכנס – לזו שאהבתם במיוחד, לזו ששכחתם, לזו שלא הכרתם, וכמובן (למי שירצה) להיכנס לכולן.

ולשם שמירת הרצף (וכדי לגרות אתכם עוד), להלן קישורים לרשומות הנבחרות משנים קודמות:
רשומה נבחרת ליום הרשומה 2010 – יהודי ללא מנוחה
רשומה נבחרת ליום הרשומה 2011 – והילד הזה...
רשומה נבחרת ליום הרשומה 2012 – אוראנג-אוטן

מקווה שנהניתם מהרשומה של הרשימה שלי, שמהווה סיכום יפה לבלוגולדת של הרשומה הקודמת. מעין השלמה בהיבט של היצירה פה. ובכלל מקווה שנהניתם מיום הרשומה הזה.
ואם התפוז ואנשיו הטכניים יתאפסו על עצמם, יתקנו מה שצריך וירגעו עם תוכניות השידרוג המיותרות שלהם, יש סיכוי שגם ביום הרשומה הבא יהיה לי קשה לבחור מה להביא לכאן. נקווה שכך יהיה, שכל התקלות המעיקות, והתחושה הקשה שאין שם אף אחד רציני שאפשר לסמוך עליו, לשמור על ספינת התוכן היקרה שלנו תתפוגג. מה שבטוח, שמבחינתי הגיע הזמן להוריד קצת הילוך.
ומכיוון שבבלוג השנה תפס הצילום חלק נכבד יותר, הנה תמונה אחת שאהבתי במיוחד, שמייצגת את התקווה לעתיד רענן יותר, מתוך האפור הנוקשה:


בכ"ז, איחולים לכולנו להרבה רשומות טובות, ושאכן גם בשנה הבאה יהיה לנו קשה לבחור
ולהתראות בהמשך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)