יום חמישי, 23 במאי 2013

אמנות בדים


מדי כמה ימים אני מתענג על רשומותיה של דליה בתחומי אומנות שונים. בכל פעם היא מצליחה למצוא איזה אומן בלתי שגרתי, שממקד את האומנות שלו בחומרים שונים – תקליטים ישנים, צמיגים בלויים, נוצות, פחים, חוטי מתכת, קליפות ביצים, שקיות תה מיובשות, קרטוני ביצים, רצועות נייר ועוד. הם מפליאים למחזר את אותם חומרים שגרתיים ליצירות אומנות מקסימות.
ובכן, כשסיפרתי על התערוכה הגדולה לשמיכות טלאים (Quilts), התפעלתי מהרמה האומנותית הגבוהה של השמיכות האלה. אבל הזכרתי ברמז הסוף הרשומה, שהיו שם כמה דוגמאות של יצירות ברמה גבוהה יותר. כאלה שלקחו את הבד הצבעוני, חוטי התפירה ומרקמי התיפורים לרמה גבוהה יותר. לא תפירה של פנלים בגדלים אחידים (בערך) אלא חתיכות נפרדות ויצירות שאינן גיאומטריות. התערוכה בחסות הארגון הבינלאומי לקווילטינג, ובאתר יש צילומים טובים ופירוט על היצירות והאומנים. אז ברור שנמשכתי לשם מוקסם, צילמתי ככל הניתן וכיף להביא את היופי לכאן (אם כי באתר שלהם התמונות כנראה טובות יותר). וברור שהפעם מוזמנים להגדיל, כי היופי פה הוא בהחלט גם בפרטים:
יצירה ראשונה שראיתי של Gabrielle Paquin
 

יצירה מרשימה במיוחד של Hollis Chatelain, של תמונת שלוש נשים עוסקות באריגה ובמלאכת בד, שכולה בד והרבה תיפורים שאיתם מצויירות הדמויות


 
השלישית היא תמונת שריפה בנוף אבסטרקטי של האמנית Ruth Powers
 

תוכי מרשים וצבעוני של Helen Godin


תמונת משאיות מעניינת של SUSAN CANE
 

פרחים של PAMELA DRUHEN
 
אנפה מהממת של NANCY STERETT MARTIN


 
גברת צעירה בשחור לבן של BRIGIT AUBESO BELL-LLOCH

 
גם בתמונה הראשית הממוקדת, ופה התמונה היפה כולה - צ`יף אינדיאני של  LYNN CZABAN

חוואי באורווה של MELISSA BURDON
 
ועוד כמה שאהבתי, של תמונות נוף


כמה אבסקארטים יפהפיים, וכמה גיאומטריים בלתי שגרתיים






 


ואחרונה, כי גם ללקט יש מגבלות, זו אחת שהרשימה אותי מאוד של LESLIE TUCKER JENISON

מאוד אהבתי את האומנות הזו, שאחרי שראיתי ממנה בגודל מלא, שהשאיר אצלי רושם רציני. כי כשרואים את זה בגודל מלא ואמיתי, לא בצילום, זה אחרת, וכעת יש לי הערכה רבה לאומנות הזו. ואח"כ גם היה כיף לשוטט בקישורים.

סוף שבוע מוצלח לכולנו, חברים


                                 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)