יום שלישי, 18 בנובמבר 2014

מישהו בפייסבוק החליט לאמץ רעיון ותיק, שכולנו מכירים פה בבלוגיה, וליצור שרביט פייסבוקי. הראשון שאני רואה. אנחנו מכירים היטב פה את הרעיון, ונראה שמישהו אימץ אותו כמעט במדוייק.

ובכן, השרביט הזה, ששם קראו לו אתגר, היה שרביט צילומים, שמכוון בעיקר לצלמים או למי שבעניין הזה של צילום. עפ"י הכללים, כל מי שמקבל עליו את האתגר צריך להעלות 5 צילומים בשחור לבן (או בגווני אפור, כמובן), אחד בכל יום במשך חמישה ימים רצופים. ובכל יום להעביר את השרביט לחבר נוסף. והיא בתורו יפיץ הלאה את הבשורה לחמישה נוספים, עד שכולם יתעסקו בזה בכיף.

את האתגר העביר לי חברי לקבוצת הצילום ריצארד. זמחתי אבל די חששתי. אתם הרי כבר מכירים אותי לא רע, ויודעים שאני אוהב צבע. מאוד. כמעט שאין לי צילומי ש/ל, ואני לא מכוון לכאלה אף פעם. אז בתחילה חשתי שאין לי סיכוי לא לעשות פאדיחות עם האתגר הזה. מה אני מבין בכלל בסוגה הצילומית הזו?! אבל זה דחף אותי לחשוב על העניין, ולנסות להבין מה יכול להיות מוצלח בצילום, כשהופכים אותו לש/ל. איזה מאפיינים יעברו היטב, ויהפכו את הצילום למעניין, אולי אפילו מעניין יותר. נדמה לי שהמאפיינים דרמטיים יכולים לעבוד היטב. גם צילומים שבהם יש נושא ברור שבולט באופן מובהק. ואולי גם צילומים שעיבוד מיוחד משנה אותם ומשאיר אותם חידתיים. וכמובן, צילומים שמראש אפרוריים, שקל לומר עליהם שהם מתאימים.

ועם המחשבות האלה ניגשתי לבדוק את אוסף התמונות הגדול שיש על המחשב שלי – כל התמונות מינואר 2013. עשרות אלפי תמונות. אבל זה לא כ"כ מסובך, כי רואים הרבה בכל מבט על המסך, וקל לסמן את הנבחרים. תוך שעות מעטות עברתי על כל ההיצע העצום, ושליתי ממנו כ-280 תמונות שיכולות להתאים לעיבוד ב-ש/ל. שמרתי אותם בנפרד, והתחלתי לעשות נסיונות. מסתבר שיש אפשרויות רבות להתאים את התהליך לתוצאה רצוייה. התהליך הזה היה ממש מהנה, ולא פעם סיימתי אותו עם תמונה אחת בכמה גרסאות, מתקשה כהרגלי להחליט איזו העדיפה. ברור שלבחור רק 5 ממש התקשיתי. אז בחרתי אחת אחת, כל יום את זו שמצאה חן בעיני יותר.

בינתיים, למרות שהאתגר הרשמי הסתיים (העליתי 6 במקום 5, אבל מי אמר שאסור לשנות קצת את הכללים?), ויש לי עוד לשתף בהם. והגיע הזמן לשתף גם פה. להלן הנבחרת, כולל עוד כמה שבהמשך יגיעו גם לשם:

ראשונה – אחד מהאורנים העתיקים בעולם

שניה – עמודי עץ נרקבים על נהר ההאדסון במערב מנהטן (צולם עם סוניה הקטנה)

שלישית – רציף תחנת הרכבת בציריך



רביעית - מבעד לגדר שבגשר, מעל הכביש הראשי בסנטה מוניקה


חמישית - משחקי אור וצל על קורות הפרגולה של הפאטיו שלנו


שישית – אנפות על העמודים בבריכות של מעין צבי (צולם בטיול הבלוגרים באוקטובר)


שביעית – מראה גדת נהר קמברלנד שבנאשוויל, טנסי, באחר צהריים חורפי בדצמבר שעבר

שמינית - נמל הדייגים בסן דייגו

ועוד כמה שאני מלקט פה בתהליך ההכנה של הרשומה (ובטח אגזים, בתקווה שתקבלו בהבנה). תמונות  שטרם פורסמו שם בפייסבוק, אבל יעלו גם שם בהמשך:

מהמרינה והחוף של סן דייגו (תמונות 8-9)


שמורת ספולוודה (תמונות 10-11)


שמורת מאליבו (תמונות 12-19)







מהחוף היפה של מאליבו (תמונות 20-26)







מהסביבה הקרובה לביתי (תמונות 27-30)




כמה עיבודים קצת סוריאליסטיים מווניס (תמונות 31-38)








החופים האפלוליים של צפון קליפורניה (תמונות 39-43)





נוף עירוני (ממנהטן ומלוס אנג'לס) (תמונות 44-47)




המגדלור  והרציף של לונג ביץ (תמונות 48-49)


הרי מזרח קליפורניה (תמונות 50-51)


עוד מטנסי (תמונות 52-54)



ציריך באפור (תמונות 55-57)



פסדינה באפור (תמונות 58-61)




מהמפרצים שבסביבת סן פרנסיסקו (תמונה 62)

ועוד כמה, שהתקבלו מעניין בעיבוד שכזה (תמונות 63-69)








כמובן, אשמח מאוד לדעת מה אתם חושבים, האם אהבתם, מה אהבתם, ובכלל...
ואשמח במיוחד אם תוכלו להיות ספציפיים (הוספתי מספרים להקל על העניין).

ומקווה שהגודש לא נוראי. מוזמנים להתייחס לזה כביקור בתערוכה. אולי ככה יהיה קל יותר..
סה"כ עבורי זה היה אתגר נהדר, שכמו שכתבתי לריצארד – דחף אותי ללמוד קצת על הנושא, ולהרחיב את מעטפת ידיעותיי ומגבלותיי. היה בהחלט שווה! שמח שגם מי שאליהם העברתי נהנו. מוזמנים לנסות גם.

המשך שבוע מהנה לכולנו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)