יום שישי, 26 בספטמבר 2008

סיכום פעילות – שבוע 39

להלן עיקרי הפעילויות וההישגים של השבוע:

כללי – השבוע עמד בסימן המאמץ המרוכז להעלאת רמת ה-S5, עפ"י התכנון. היום אמורים להתקיים המבדקים השבועיים, ובהם נתרשם בכמה השתפרנו ואיפה צריך להשקיע את עיקר המאמץ בשבוע הקרוב.

פעילויות S5:
התוכנית מבוצעת באופן מלא, ולשם שינוי – ללא חריגות. בכל יום נפתחת הפעילות המפעלית בשעה מרוכזת של ניקיון, סדר, ארגון ושיפור סביבת העבודה. יש מעבר הדרגתי, כמתוכנן, מניקיון יומי לפעולות מניעה, כאשר עובדים על זיהוי גורמי הלכלוך ומנסים למצוא להם פתרונות. המטרה היא שסביבת העבודה תהיה נקייה, לא ביצוע פעילות הניקיון.

תכנון ומחסנים:
כמה פעילויות ועניינים השבוע בהיבט של ניהול החומר:
  • נתגלה כי אנשי השטח של המחסנים, מתוך דאגה כנה למפעל ולחוסרים בחלקים שעלולים היו להתרחש להבנתם, תפסו יוזמה ויצרו הליך לא פורמאלי שמשמעותו הגדלת מלאים ושיבוש סדרי עבודה. פעולה מתקנת בוצעה ותוך כמה ימים המלאים אמורים לרדת חזרה;
  • לאחר שהצלחנו (בשעה טובה) לתאם ביקור נוסף של מומחה תהליכים ותכנון מהארץ, אנו נערכים לפעילות מרוכזת שתתמקד בתהליכי התכנון במפעל: משלב קבלת ההזמנות, תזמון הוראות העבודה, המעקב והמשלוח ליעד. יש לא מעט הזדמנויות בנושא שטיפול בהן ישפר את רמת אי הוודאות, משך הזמן הנדרש לאספקה ומדד האיחורים (שהשתפר משמעותית אך עדיין לא מושלם).
  • הצלחתי לשכנע את הגורמים האחראיים במפעל להתקדם בתוכנית הורדת מלאי התוצרת הגמורה. הדבר הסתייע לאחר שהבינו שהתוכנית האמורה לא תפגע במאומה ביכולת מתן המענה המהיר ללקוחות.
    עכשיו אני נכנס לתכנון פרטני, כולל לו"ז ומשימות.
מחלקת עיבוד:
המזל טוב, ניתוח השתלת משמרת הלילה לתוך משמרת היום, וביטול מוחלט של כל משמרות הלילה עבר בהצלחה. לא נרשמו חריקות גדולות, מדד הנצילות המחלקתית קפץ מכ-65% לכ-80%, הניהול משופר כי אין צורך בתיאומים, ואפילו לא נרשמו איחורים חריגים. ממשיכים לשמור את היד על הדופק, אבל הסימנים אופטימיים.

ניהול כללי וניהול הפרויקט – שני נושאים כלליים היו על סדר היום במהלך השבוע:
  1. מעורבות ההנהלה הבכירה בפעילות, בדמות נוכחות יומית שלהם בקווי הייצור, שיחה עם העובדים ודיווח המנהלים, נותנת אותותיה בקרב מנהלי המחלקות והקווים. ניכרת תכונה חיובית שניתן בהחלט לשייך לפעילותם זו.
  2. תואמה פעילות עתידית משלימה לפעילות אותה התחלנו במאי בנושא הכשרת הלבבות לשינויים, בניית מנהיגות ומוטיבציה והנעת העובדים.
  3. בתוכנית האגרסיבית לתכנון מחדש של קו המוצרים השלם עליו כבר סיפרתי, נוצר קשר חיובי עם חברה מתמחה, שגם תספק את החומרים הייחודיים הנדרשים וגם תסייע בשלבי התכנון, לשיפור ההתאמה. מסלול ההתקדמות נראה כרגע מבטיח.
זהו לשבוע. דיווח נוסף, כרגיל, בסופ"ש הבא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)