יום רביעי, 3 בספטמבר 2008

סיכום פעילות – שבוע 35

גם השבוע היה מבחינתי שבוע קצר. לקחתי יום חופשה להשקיע במשפחה, ולפנק את האישה ליום הנישואין ולקנות לה רכב, ולבלות קצת עם הצאצאים לקראת תחילת שנת הלימודים.
להלן עיקרי הפעילויות וההישגים בפרויקט השבוע (בסדר דיווח שונה מהרגיל):

ביום ג` עשינו מאמץ נוסף בהתארגנות לשינוי ה- Lay-Out המפעלי. המשמעות הינה תחילת סדרה של סקרי בטיחות, בדיקות צוות האחזקה לגבי היבטים נדרשים של תהליך השינוי, הצעות מחיר ותזמון מדויק של סדר הפעולות.
מן הנ"ל עלה שתהליך העתקת המיקום של המכונות עלול לקחת 3 סופי שבוע (פעילות שניתן לבצע רק בסופשי"ם) ולא בסופ"ש יחיד.
לפיכך הוחלט שבשלב זה נקפיא את הפעילות, מתוך הבנה שפעילות מורכבת כזו תגזול מהצוות תשומת לב רבה מדי ועלולה לגרום להזנחה של היבטים נוספים בפעילות.
היישום יידחה כנראה לתקופה של אמצע נובמבר.

ביום ד` ביצענו סיור שטח שבועי, ונתקלנו בסימנים של התדרדרות להרגלים נלוזים ישנים. עיגול פינות, חוסר משמעת ואי הקפדה על סיכומים בפעילות זו הצטרפו לרושם כללי בעייתי של התנהלות המצריכה ניעור כללי של הצוות המוביל ויתר העובדים.

ביום ד` הגיעה המנהלת שלי ליומיים מרוכזים של פעילות. על הפרק היו דיונים משותפים על הדרך הנכונה להכניס אנרגיות חדשות לצוות, לשדרג את רמת הניהול שלהם. באופן כללי – להעביר להילוך גבוה את הפעילות.

המסקנות העיקריות:
  • הגיע הזמן לבצע פעילויות שיפור רוחביות במקום דגש על פעולות מחלקתיות
  • יש להכניס לשימוש מוגבר כלי ניהול מובנים, ולעבור עם כלל המנהלים לשיטת ניהול מכוונת יעדים
  • לייצב את הפורומים הקיימים ולהקפיד על שגרת עבודה רצופה ולאורך זמן
  • לבחון תגבורת מקצועית למהלך מרוכז בתחום התפ"י, כך שתתאפשר עבודה רציפה ונכונה לאורך השבוע שתאפשר שיפור במדד העמידה בלו"ז האספקות.
עוד עזרה משמעותית מאד קיבלנו ממנה בצלילה לתוך הדוחות והמספרים בניסיון לבנות מדדים סבירים, כאלה שיצליחו להוכיח את מה שכולנו רואים בשטח באופן שוטף אבל עד לשלב הזה לא הצלחנו לבסס במספרים.
והתוצאות – מדהימות!!! מסתבר שירידה דרמטית במכירות שממנה סובל המפעל (יחד עם כל המשק האמריקאי) הצליחה להסתיר שיפור תפעולי בפרודוקטיביות של 48% מתחילת הפעילות במרץ.
כל הנתונים הללו רוכזו ביחד למצגת חשובה להנהלת הקבוצה בתאגיד, שנדחתה מיום ו` לשבוע שאחרי.

חוצמזה, מבססים את השיפורים במחלקת עיבוד הפח. מצילות ציוד שבועית הגיעה כבר ל- 66%

בשבוע הבא – למרות שגם הוא קצר, נכנסים לביצוע הפעילות המאומצת. דיווח בהמשך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)