יום חמישי, 26 במאי 2011

חברים בנחל כלח

לקראת בואי לארץ עלו כל מיני מחשבות על האפשרות להיפגש עם חברים מכאן, מהבלוגיה. אישית, אני לא מאוד אוהב הפקות שכאלה, כנראה סוג של חוסר ביטחון באפשרות להצלחה של אירועים שכאלה. כאילו מי כבר יטרח להגיע, ואולי יהיו מי שיפגעו מעניין זה או אחר, וכן הלאה (וזה בהחלט אמיתי, למרות שאני מניח שלא מעט מרימים עכשיו גבה בתמיהה או בחוסר אמון).

אבל אני שמח על כל יוזמה שמוצעת, ומצטרף בשמחה. וכך היה כשעננת הציעה לשלב מפגש חברים מיוחד, להציץ בכרמל המשתקם, להנות מהשושן הצחור שפורח וגם לשמח אותי בביקור כאן בארץ. אז נקבע שניפגש בשבת בבוקר לטיול משותף בנחל כלח.
מזג האוויר נראה מאיים באותו בוקר, ממטרים ירדו במקומות רבים בארץ והסיכוי לטיול משותף נראה כהולך ונמוג. מזל שמוטי לקח על עצמו את התיאומים בנוגע לעניין המטריד הזה (קשור אולי בעבר הדתי וקשרים עם האחראים על העניין), ומה שקיבלנו שם זה מזג אויר מושלם – קריר במידה, שמשי, עננים לבנים ויפים מעטרים את השמיים, אדמה יבשה ונוחה לטיול ואויר נקי ורענן שרק הבליט את הירוק שסביב.
כן, הפריחה היתה נהדרת ורבגונית, הנוף יפהפה והמצלמות נשלפו כרגיל אצל כולנו. אבל אני הייתי מרוכז הפעם פחות בפריחה והרבה יותר בחברים שבאו, שרבים זכיתי להכיר מקרוב בפעם הראשונה. ולא רק אותם זכינו להכיר, כי גם את הילדים המקסימים, בני הזוג שמאחורי הקלעים, הכלבה הקטנה והמקסימה ואפילו כמה הורים וגם נכדים.
ומכיוון שהייתי מרוכז יותר במתרחש מאשר בצילום, לא נותרו לי הרבה תמונות. מזל שכל האחרים גם מצלמים .
אבל בכ"ז, ככה זה היה נראה בהיבט החברתי:
ובכ"ז, לא ניתן היה להתעלם מהצומח המשתקם, גם אותו צילמתי מעט. ומכיוון שהיו שם באירוע כמה מביני דבר בענייני הפלורה הישראלית, ניצלתי את ההזדמנות לתהות שוב על העניין הזה של מיעוט פרחי השדה בקליפורניה ביחס למוכר לי מהארץ. התשובה שקיבלתי סידרה לי את העניין, שמיקומה של ישראל בחיבור היבשות, זימן לסביבה מגוון גדול במיוחד של מיני צומח. אני מניח שחלקם הגיעו בדרך האויר, במערכות העיכול של הציפורים הנודדות, חלקם הגיעו עם בני האדם בנתיבי הסחר הרבים של הסביבה, וקשה היום לדעת מה היה מקורי ומה הובא מאוחר יותר. טוב לדעת.
ובכ"ז, הרי בלי תמונות אי אפשר, זה מה שצילמתי בעצמי שם, בשביל המוכר כ"כ מרכיבות אופניים רבות על הסלעים המוכרים:
 

אז שוב, תודה לעננת שאירגנה באופן מוצלח כ"כ, למוטי שזימן לנו מזג אויר מושלם, ולכל החברים שבאו בכיף. ריגשתם אותי, בנוכחותכם, ואני בהחלט מוקיר את נוכחותכם בחיי.
המשך שבוע טוב לכולנו.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)