יום שלישי, 1 ביולי 2014

קצרים 6-14

חודש יוני היה עמוס במיוחד בחוויות. חלק מהן הזכרתי במהדורה המיוחדת של רשומת הקצרים, שהוקדשה לביקור, והרבה חוויות עוד יעלו לפה בהדרגה. לא הייתי בטוח שיהיה לי במה למלא את הרשומה החודשית הזו, כשנתח ניכר נלקח כבר באותה רשומה מיוחדת. אבל הסתבר שיש מספיק, ועוד נותר הרבה לרשומות. ובכלל, נראה שיש לי גודש חוויות נפלא שמחכה להזדמנות לעלות לפה. רק שאני מנסה לווסת את הפרסום כדי לא להעיק יותר מדי. אז יש כבר 8 שמחכות לפרסום, ואני מניח שבכ"ז יגבר מעט קצב הפרסום. חוצמזה, יש עדיין פערי קריאה רציניים כאן. אמנם חיכו לי כששבתי מהארץ כ-600 רשומות, ועכשיו הורדתי במאמץ מרוכז את הרשימה לכ-250, אבל זה הרבה, ועוד ייקח לא מעט זמן להדביק את הפעם. טוב, אז הנה אני מתחיל:

פסטיבל מזון באוקסנארד
במסגרת העיסוק של אשתי בשוקולד וממתקים, לא אחת היא מוזמנת לאירועים מיוחדים (כספק). ואני זוכה להצטרף כעוזר/צלם/טרמפיסט. כך היה בטעמים של הוואלי, עליו כתבתי, וכך היה בפסטיבל האוכל של אוקסנארד, העיר הסמוכה. אנשים משלמים יותר מ-100$ לכניסה, וזוכים לאכול חפשי וללא תשלום ממגוון עצום של יצרנים. זה כולל אוכל מגוון, יין, בירה וקינוחים. אז באתי עם מצלמה, טעמתי (במידה), עזרתי כמה שהיה צריך, וצילמתי. הנה טעימה ויזואלית מהמראות ממתחם האוניברסיטה הנאה שבו זה היה, והסביבה:

הפסטיבל

כמה מראות מסביב

טורטיה לוטי
כשהיינו בתאילנד עם הילדים (כבר חלף עשור), אחד מהמעדנים שהם מאוד אהבו לאכול בעגלות המזון הרבות, היה מה שנקרא  שם "בננה לוטי". זה בצק שנמתח ונפרש כעיגול (כמו לאפה קטנה), וטוגן על משטח חם. באמצעו הונחו פרוסות של בננה טריה והוזלף חלב ממותק, ואז זה קופל. ועל הכל – עוד חלב ממותק. להיט!

לפני זמן מה עלה הרעיון בבית להכין כאלה מטורטיות שאפשר להשיג בסביבה בקלות, כשהן מחוממות על מחבת, וכל התהליך זהה (בננה וחלב ממותק). ואז זה מהווה מרכיב חשוב בתפריט היומי של אביב, כשהוא מכין לעצמו כמה כאלה כל יום. זה המעדן:


דלעת ערמונים
ברשומת הקצרים של החודש שעבר סיפרתי על היוזמה הגננית, כשהנבטתי זרעים של דלעת ערמונים. אז, כשצילמתי, הם היו ממש קטנים. כאלה:

נסעתי לארץ והשארתי לאביב הוראות השקיה. כשחזרתי לא זיהיתי את הצמחים הענקיים, שגדלים בקצב מדהים, וכבר מכסים את כל השביל שלידם. הנה תמונות עדכניות (מאתמול, כי כבר גדלו עוד). מעניין איך יהיה היבול.
 

הכריכה האחורית
היוזמה של התפוז בנושא הכניסה אנרגיות חיוביות בבלוגיה. רק שאני היססתי, כי לא היה ברור לי איך אני ניגש לאתגר. זה אמור להיות טקסט מחמיא לעילא, אבל קצת מביך לכתוב על עצמך דברים חיוביים ומתפארים שכאלה. כבר אמרו חכמינו "יהללך זר, ולא פיך". אז איך יוצאים מזה? חיכיתי, ובינתיים קראתי הרבה כריכות אחוריות מוצלחות – משעשעות, שנונות, מתוחכמות. ואז האתגר נראה פתאום קשה אפילו יותר. בסוף מצאתי נוסחה, אבל כתבתי בגוף שלישי, מין דרך עקיפה להתרחק מעצמי. סה"כ יצא לא רע, ואני בהחלט מרוצה. והיה נראה שגם אתם, אז בכלל יופי. 

מונדיאל
אני לא מחזיק מעצמי חובב כדורגל. הרבה פחות מאביב שלי, שיודע את שמות כל השחקנים, מה הסטטיסטיקה שלהם, איפה משחקים ומה גודל החוזה עליו הם חתומים. אבל הוא לא ממש מתעניין במונדיאל, ואני דווקא נהנה ממנו, ויוצא שאני צופה בלא מעט משחקים. ובסה"כ, עד עכשיו זוא מוצלח למדי, עם הרבה שערים והרבה מהפכים. רק שלא מובן למה לא משתמשים בצילומי הטלויזיה (במגוון גדול של זוויות) כדי למנוע תטויות שיפוט. ויש הרבה כאלה, מביכות וגם קריטיות.

פרוסת לחם
לפני כמה ימים הגיעה אלינו לביקור שרון חברתנו, מלווה בבנה הצעיר והמקסים בן ה-6. הצעתי לו פרוסת לחם עם ממרח גבינה, והוא שמח. אז הוא עמד לידי, ואני הכנתי. לא יודע אם אתם זוכרים את הרשומה על עבודה מיותרת, עליה כתבתי לפני כשנה. אבל אני זכרתי, אז תרגלתי עליו את השטות הזו. חתכתי לאט ובהקפדה פרוסה מהלחם, מקפיד שתצא ישר (ומלווה את העשייה במבט מרוכז מאוד ותנועות כיוון מלאות חשיבות). והוא התבונן בשקט. אז הוצאתי את הגבינה, והתחלתי למרוח, מקפיד על דיוק ואחידות מדוייקים, כטייח קפדן ורציני לעילא. והוא התבונן בי משתאה, אבל התחיל לחייך אלי כבודק אותי, מנסה להבין את מה שהוא רואה. ואני ממשיך את הטקס, וכבר מגיש לו את הפרוסה, ואז מתחרט ומתקן במעט את המריחה... בסוף הצחוק השתחרר. נחמד לעשות שטויות גם עם קטנים, ולראות איך שהם קולטים עניין.

חדשות טובות
כמה עדכונים קטנים ומעודדים (ברובם):
כשנחתתי בארץ פגשתי את אבי במצב מדאיג, גם בריאותית וגם במצברוח. ומאז יש שיפור מעודד, וכיף לשוחח בטלפון ולשמוע קול חיוני ואנרגטי. שרק ימשיך.
יעל, הבלוגרית המקסימה שלנו שדיללה משמעותית את הפעילות שלה פה, ילדה בת לפני כמה ימים. תירוץ משכנע להוריד קצת פעילות פה, אבל התירוץ יפוג, ונקווה שתשוב בכוחות מחודשים.
חוצמזה, שלוש מכרות לחשו לי באוזן על זוגיות חדשה ומעודדת שהפציעה בחייהן. איזה כיף לשמוע כאלה חדשות, ומאחל להן הצלחה בהמשך, ולכל מי שמחפש/ת הצלחה בחיפוש הרגיש הזה.
ולא הכל טוב, כי ריקי שלנו נפרדה החודש מכלבתה האהובה ליידי, שכיכבה בבלוג במאות רשומות, והיה לה מקום גדול בלב רבים וכמובן בליבן של ריקי וגלית. תנחומי!

לסיכום
חודש עמוס ומלא פעילות, שהולית הרבה חוויות נהדרות לאוסף. עכשיו הגיע הזמן לסדר בנחת את האוסף ולהעלות רשומות שממתינות.

חודש יולי מהנה, בטוח ומוצלח לכולנו, וחופשה נהדרת ובטוחה לכל התלמידים

לא ניתן לפרסם בלי להתייחס לחדשות הקשות שהגיעו אחרי סגירת הרשומה, בנוגע לשלושת הנערים שנרצחו באכזריות.
למרות שזה מה שהיה צפוי, הכאב גדול. ולא אוסיף דברים, כדי שהנושא לא יאפיל על הרשומה כולה.
יהי זכרם ברוך!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)