יום חמישי, 24 ביולי 2014

הנשיא אובאמה

בעקבות האירועים הקשים בעזה, אני עוקב הרבה יותר אחר התקשורת – גם דרך אתרים ישראלים (בעיקר YNET), גם בפייסבוק, דרך קישורים שאנשים מעלים, וגם בערוצי החדשות האמריקאיים. ושני הערוצים המובילים ברייטינג הפרטי בהיבט הזה אלו רשתות החדשות CNN, ו- Fox News.
ישנם הבדלים בין השתיים המרכזיות הנ"ל – CNN הרבה יותר "נייטרליים" כלומר מנסים להדגיש כל הזמן את הטרגדיה של הצד הפלסטיני, אכן טרגדיה (כי באמת נהרגים ילדים ונשים) אבל יש הרבה בעייתיות בעניין הזה, כפי שכולנו יודעים היטב. ולעומתה – Fox News אוהדת את הקו הישראלי ללא עוררין ובכל היכולת הוורבלית של המגישים השונים. מחמם את הלב לראותם מציגים את העמדה הישראלית כפי שכולנו מכירים אותה, כנלחמים מלחמה צודקת נגד כוחות איסלאמיים ג'יהדיסטים ציניים ואכזריים, שמכוונים לפגוע באוכלוסיה אזרית שלנו, ומשתמשים באוכלוסיה שלהם כמגן אנושי.
הנה דוגמה לדברי פתיחה תומכים ומעודדים, בתוכנית של Mike Huchabee


אבל מה שהכי בולט זו הבקורת חסרת המעצורים כנגד הנשיא אובאמה. בזמן שבכל מקום כמעט בעולם יש משברים בינלאומיים, הוא עסוק השבוע 3 ימים במסע גיוס כספים לקראת הבחירות המתקרבות לבתי הנבחרים, שלאחריהם הוא מתכנן חופשה ארוכה. כאילו שכלום לא נוגע לו. הנה מה שמזכירים בעניין:
  • המלחמה של ישראל בחמס – במקום לצאת בקול ברור ולתמוך בישראל שנלחמת כנגד ארגון טרור המצהיר שהוא שואף להשמדתה, ומכוון לפגיעה באזרחים בפעולות טרור, הוא יוצא בהצהרה אנאמית ש"לישראל יש זכות להגן על עצמה" אבל מבהיר שזה צריך להיות מרוסן. במקביל הוא מעביר תמיכה של 47 מיליון $$ לפלסטינים בעזה (שבגלל הקואליציה בעצם יגיעו לחמאס), נעצרו הטיסות לנתב"ג, מה שלא קרה באפגניסטן ובאוקראינה, ולא במקומות גרועים הרבה יותר, וטוב שהשטות בוטלה מהר. והוא עם קרי לוחצים להגיע להפסקת אש, שמשמעותה המעשית היא הטלת מגבלה על צה"ל בשאיפה להכריע את המלחמה הזו באופן חד משמעי, כפי שנכון מוסרית.
  • מטוס נוסעים אזרחי הופל במזרח אוקראינה, ע"י מערכת נשק רוסית. הרבה מדי טביעות אצבעות רוסיות יש בזירת הפשע הזו. והתגובה האמריקאית אנאמית וחלשלושה. פוטין הוא איש קג"ב קשוח. הוא לא ממצמץ. אמר על העניין אחד הפרשנים (בשחזור עקרוני שלי) – "פוטין הוא מנהיג עם מטרות ברורות ואם הוא מזהה חולשה, הוא פועל בהתאם. ואילו אובאמה הוא עו"ד, שמנסה 'לדבר על זה' ולדון בכך במו"מ..."
  • המורדים בסוריה שבהם תמכה ארה"ב, גדלו והתפתחו למפלצת לק קטנה ששמה דעא"ש (או מה שלא יהיה שמם). והם טובחים בנוצרים שבצפון עיראק באופן גלוי ומזעזע. רצח עם של ממש. ומה שאיפשר את זה זו המדיניות הרכרוכית לאורך שנים, וחוסר התגובה הנוכחי. לא שמעו אותו בכלל מגיב על העניין הזה.
  • יפן החליטה שהגיע הזמן לשנות את ההסכמים מסופה של מלחמת העולם השניה, שהגבילו אותה מלהחזיק צבא. פתאום נזכרו שם שהגיע הזמן להתעצם צבאית. נראה שזה עוד עניין שנולד בצילה של חולשת הממשל האמריקאי, שהרי מול ממשל חזק לא היו מעזים להעלות את העניין. ואולי גם לא חושבים להעלות אותו, מתוך אמון בחוזקה של ארה"ב לסייע במקרה הצורך.
  • בגבול ארה"ב הדרומי, בעיקר בטקסס, יש בעיה הומניטרית חמורה – בחסות יוזמה של הממשל למתן מקלט מדיני לפליטים, התחילה תנועה של פליטים לכאורה – רובם ילדים, חלקם עבריינים צעירים (כולל רוצחים). והכל בניהול הקרטלים של הפשע וסמים ממרכז אמריקה שמנצלים בציניות את אותם ילדים, מתעללים ופוגעים בהם, ולעיתים אף מחסלים אותם. נורא! ואובאמה מואשם שבכוונה הוא מאפשר את ההגירה הבלתי חוקית הזו, מתוך כוונה לשנות דמוגרפית את המדינה, כי רוב המהגרים ההיספאניים שמגיעים מצביעים בסוף (כשניתן להם) לדמוקרטים.
  • לפני יומיים בערך הגיע תאריך היעד שניתן לאיראן בהסכם לביצוע פעולות משמעותיות כחלק מהלחץ לשנות את תוכנית האטום שלהם. הם לא עמדו ביעד. ובמקום להפגין קשיחות, ניתנה להם הארכה של 4 חודשים. מחוכם ממש. הרי היה להם ברור שלא יעמדו ביעד (כי מי שעושה יודע אם יצליח במשימה). אבל זה לא מה שנעשה, וזה מטריד עד מאוד. איכשהו זה נעלם קצת בשלל המשברים, אבל זה בעייתי עד מאוד.
  • חדשות טריות יחסית – פרוייקט הדגל של הממשל היא תוכנית הבריאות של אובאמה. נראה שהמטרה היתה אולי הגיונית, אבל הביצוע נראה כושל למדי. ואתמול היו שתי הכרעות נוגדות בבי"מ בנוגע לחוקיות של התוכנית כולה, ובכלל – יש סיכוי שכל התוכנית העצומה תתרסק. ואפילו בנושא הזה שכ"כ בוער בעצמותיו (היחיד, אולי, שייזקף לזכותו אם יצליח), לא נראה שהוא מגלה מנהיגות.
אבל מעבר לדברים ומעבר לעובדות, משהו נוסף היכה בי – ראיתי כמה קטעים קטנים שבהם אובאמה מגיב לאירועים (המטוס הרוסי, ועוד משהו מקומי יותר). ומה שראיתי על שפת הגוף שלו זו לא נחישות, לא מנהיגות ולא כל רצון לעשות משהו. מה שהוא שידר זה "תעזבו אותי באמאש'כם עם על הבלגנים האלה." כאילו נמאס לו מכל העניינים האלה, כאילו אין לו כח לקבל החלטות, כאילו הוא לא מחובר למה שקורה. ומה שמעניין זה שלא רק אני ראיתי את זה, כי אח"כ גם כמה פרשנים הגיבו לזה. הם הוסיפו שכנראה נוח לו יותר בקמפיינים של גיוס כספים, משהו שהוא טוב בו, מאשר לנהל מדינה, ובטח לא מעצמה.
http://israeliweek.com/wp-content/uploads/%D7%A0%D7%A9%D7%99%D7%90-%D7%90%D7%A8%D7%A6%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%AA-%D7%A0%D7%A9%D7%99%D7%90-%D7%90%D7%A8%D7%94%D7%91-%D7%91%D7%A8%D7%A7-%D7%90%D7%95%D7%91%D7%9E%D7%94-%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%A8%D7%95%D7%99%D7%98%D7%A8%D7%A1-480_4.jpg

זה מאוד מאוד מטריד, ונראה שאין באמת בממשל מישהו רציני על ההגה. שלא לדבר על העויינות של הממשל הזה לישראל. במיוחד כשכל העולם דווקא רואה את צדקתה של ישראל בסיטואציה הנוכחית.
האומה האמריקאית גדולה וחזקה, וכשהממשל הזה יתחלף יתקנו נזקים. אבל יש נזקים במקומות פחות חזקים שיהיה קשה לתקן. כמו צפון עיראק, אוקראינה, דרום ארה"ב וכמובן ישראל. מזל שיש בוושינגטון מספיק תמיכה בישראל לתקן במשהו את ההתנהלות הנוראה הזו של הממשל. ולפחות בזה אפשר להתנחם.

נקווה לטוב, ולבשורות טובות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)