יום ראשון, 1 בספטמבר 2013

קצרים 8-13

בכל תחילה של חודש, לאחר פרסום רשומת הקצרים, אני נשאר עם השלד שמחכה להתמלא בנושאים לחודש הבא. ותמיד מסקרן – מה יהיה בחודש? לפעמים יוצא שלא מצטברים נושאים בחלקו הראשון, ואני סקרן אם בכלל יהיה פה מספיק חומר לרשומה. והחודש הזה היה גם היה, לא מעט אפילו. אז זה מה שהיה לנו שם, באוגוסט:

אביב
המאמצים למול הרשויות הועילו, והצלחנו לארגן לחייל שלנו שחרור מוקדם – חודש וקצת לפני המועד. לא משנה ממש לצה"ל, משנה מאוד לנו, כי זה מפשט את הליכי הגרין-כארד שלו. כבר מחכים, כי זה קורה בערך בעוד חודש וחצי. מתרגשים

יום נישואין
החודש ציינו 27 שנות נישואין. חתיכת וותק.. לא שחגגנו באופן מיוחד במיוחד. משהו צנוע. אבל יש מספיק סיבות לחגוג, לשמוח ולהיות שבעי רצון. אז בהחלט שיש על מה להודות ולברך.

עוד הוקרה
לא מזמן זכיתי בכבוד תפוזי בעל משמעות, כשבמפגש בלוגיה רשמי ניתן לי אות הערכה מטעם הנהלת התפוז (זה שבפינה השמאלית העליונה). אז כשנערך משאל הבלוגרים במסגרת המיזם המדליק "התפוזיתון", פרי עמלם המשותף של נועה (רודפת המכנסיים), ורן (חושבים טוב), הייתי בטוח שתורם של אחרים לזכות בהוקרה. ויש רבים שראויים, לדעתי. אבל אתם, החברים פה, חשבתם אחרת, והצבעתם בעבורי, יחד עם חברי הקרוב גל (באמריקה), וצביה (תזזאטית) המקסימה. אז שוב, המון תודה לכולכם. אני מקבל פה הוקרה בכל רשומה וכל תגובה. אבל הצבעה כזו מחממת את הלב מאוד מאוד. ותודה גם ליוזמים.
מתחדשים
הרבה דברים הגיעו לביתינו החודש. הראשון היה פודפרוססור. איכשהו שרדנו (כאמור, לפחות 27 שנים) בלי מכשיר בסיסי שכזה. אפילו לא הייתו בטוחים שאנחנו חשים בחסרונו. אבל הוא הגיע, ולומדים לאט לשלב אותו במטלות המטבח, להבין את היתרונות ואת החסרונות. השני באותה המחלקה – בלנדר, כי זה שהיה לא באמת סחב. השלישי גם הוא ממחלקת המטבח – חשקה הליידי במיצים בטעם ילדות, כלומר מיץ גזר, וכזה שמועשר בתרד, סלק, סלרי ותפוחים. מזל שהמכשירים האלה זולים כאן, ואחד מבריק ונאה הופיע המטבח. סה"כ - תוצרים טעימים, אבל די הרבה נקיון אחרי כל הפעלה.

ועוד התחדשויות
כן, גם סלון קנינו, ופינת אוכל חדשה במקום זו המתנדנדת שניזוקה בהובלה מהארץ ואיבדה את המקבילות שלה יחד עם הרגל המתנדנדת. כן, גם פינת ריהוט לפאטיו, ועוד כמה דברים (בית חדש זה הרבה דברים חדשים). מזל שיש את U-HAUL, שם משכירים משאיות על בסיס יומי. אז גם כזה לקחנו ששירת אותנו. והנה כמה תמונות:
והוואן, שהיה נוח ויעיל

התחדשות אחרונה
מדפסת הזרקת הדיו שלנו התפגרה. כצפוי, בדיוק ברגע שהייתי צריך להדפיס חומרים חשובים לעבודה. כנראה ששימוש בתדירות נמוכה גורם לסתימת ראשי ההדפסה בדיו שמתייבש. אז נאלצנו, שוב החודש, להתארגן על רכישה. והפעם הולכים על יקר יותר, אבל בטוח – לייזר. לפחות יחסוך לי כסף בהדפסת חומרים מקצועיים שיווקיים לעבודה.
 כי יש כאלה שרק ליזר מתאים להם.

ובעניין דומה
לפני כמה ימים מודיעה לי קרן שיש רעש משונה מהאוטו. לא משהו משמעותי, אבל ברוורס נשמעות מין דפיקות משונות שנעלמות אח"כ. די מיהרנו למוסך, ויצא שהגענו יומיים לפני פקיעת האחריות בת 5 שנים. אז זכינו לתיקון שהיה עלול לעלות לנו יותר מאלף $$, רק כמה ימים אח"כ.

הכן ביתך לחורף
בחורף הקודם גיליתי את ההנאה שבהפעלת האח בבית החדש (תודה אחי על היוזמה). ערימה של בולי עץ שהתקבלו בפינוי החצר, כבר התיבשה די יפה, והכנתי מנה יפה להשנה בלא מעט עבודת ביקוע וחיתוך. אבל זה לא מספיק (לא ברור כמה בכלל זה 'מספיק'), אז ניגשתי לקבלן שבונה את הבית הסמוך. הבית פורק כמעט כולו, ונבנה מחדש. ואני מנקה לט את החצר מקרשים ישנים ושאריות בניה. ויש הרבה. הרבה נאגלות על המריצה, ובקושי פיניתי מחצית מהכמות שעוד מחכה לי שם. ככה נראית פינת האיסוף, שכוסתה ביריעה להגנה מהגשם:

תורמוס
אני מניח שרבים פה מכירים את הפרחים הסגולים מרחבי הארץ, שיש מהם גם בסביבה שלנו. ובכן, יש מינים שתרמיליהם מפיקים זרעים דשנים וגדולים, וגם טעימים. אלו הצהובים האלה שנמכרים מעגלה על חומות עכו העתיקה, ובטח בעוד מקומות. בארץ נהגתי לקנות אותם בחנות הקטניות והזרעים בשוק, לבשל ממושכות, ולהתענד עם מלח יחד עם קרן. לאחרונה מצאתי כאלה גם פה, והיה כיף להכין את הנשנוש הצהוב והמזין הזה פה שוב:

קפה
אני מניח שלא אחדש פה אם אספר שהקפה האמריקאי הוא לא משהו (בלשון המעטה קיצונית). למים חומים שקופים חיוורים הם מוסיפים קרם, ומקבלים משהי דלוח למדי שהם מאוד אוהבים. ולישראלים כמונו, חובבי קפה בסגנונון אירופי, זה בעייתי למדי. אבל ממש במקרה גילינו במרחק הליכה מהבית קפה איטלקי של ממש, חזק, מלא ארומה, ומלווה במגוון עצום ומעורר תאבון של עוגות ומיני מגדנות נפלאים. אז התענגנו שם, וצילמתי כמה צילומים קטנים לספר פה לחברה:

צילום
לא צילמתי הרבה החודש. למעשה, העדפתי לא לשהות הרבה בחוץ שלא לצורך. חם באוגוסט. אבל בכ"ז, קצת:
שישי תופסת אמבטיית שמש. משום מה לא חם לה כ"כ (כלומר שורדת כמה דקות)
עצי הפנסית בשכונה שמבשילים את פירותיהם הנאים
כמה צילומים מהבית הסמוך שבבניה

סה"כ, שוב היה זה חודש חיובי. שרק ימשיך כך.
ספטמבר אמור להיות עמוס. כנראה עמוס מאוד, כך שאני מניח שנוכחותי פה תצטמצם.
אז הכנתי כמה רשומות במחסנית, אבל לא בטוח כמה אספיק לקרוא.
ויש עוד כמה פעילויות בקנה. אל דאגה, כולן טובות (לפחות המתוכננות).

איחולים לחודש ספטמבר מהנה ונעים,
וכמובן – שנה טובה, מהנה, מוצלחת ומלאה בסיפוק ותחושת הישגים ואהבה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)