יום שני, 2 בספטמבר 2013

טיפ אנרגטי

הרשומה הזו היא מין ספיח לרשומת הקצרים. לא חשבתי שיתאים לנושא רשומה שלמה. אבל הגודש ברשומת הקצרים השאיר אותה בחוץ, וככה היא גם הלכה ותפסה נפח, ונראה שהיא עומדת עכשיו בזכות עצמה. מקווה שתועיל.
העניין הוא הקיץ החם שעברנו. נכון גם כאן, בדומה לארץ, חם באוגוסט. אפילו חם למדי ולא מאוד נעים. לפחות הלחות נמוכה, מה שמאפשר לזיעה להתייבש מהר ולא לגרום לאותה תחושה דביקה ולא נוחה. אבל ללחות הגבוהה יש חיסרון נוסף שבטח מורגש אצל רבים – למזגנים קשה הרבה יותר לקרר, דווקא כשכל כך צריכים אותם. די צפוי שכשחם, למזגן יותר קשה לקרר. הרי הוא משתמש באוויר בחוץ לצנן את חלקו החם (המקרן שבחוץ) כדי שיוכל לקרר בפנים. אך כשהלחות גבוהה בבית, הרבה מההספק הקירור של המזגן מושקע בעיבוי הלחות באויר. מין הזעה הפוכה.
מסקנה – כדאי להימנע מהעלאת לחות מיותרת בבית, כמו גם מחימום מיותר. זה אומר שכדאי להפעיל מכשירי חשמל בלילה, ולהימנע מפעילות מעלה אדים כמו הרתחות קומקומים וסירים (גם חום וגם לחות). אבל זה לא פשוט בשגרה היומיומית.
כאמור, גם בסביבה שלנו חם. והמזגן עבד לא מעט בחודש האחרון, גם בשעות הערב שלרוב יותר קרירות. אז חוץ מהפעולות השגרתיות של ניקוי פילטרים, עשיתי עוד כמה דברים לשפר את היעילות. הדבר הראשון היה לשטוף היטב את היחידה החיצונית, שאספה על עצמה אבק, קורי עכביש, ושאר שאריות הפוגמות בזרימת האויר סביב הצנרת החמה שבחוץ.
אבל בנוסף, השתמשתי בשיטה מוכרת של ערפול מים, שיעיל במיוחד כשהלחות נמוכה. פיית ריסוס קטנה (שמתישהו תקבל צנרת מסודרת, כשכל מערכת ההשקיה והמים בחוץ תושלם) מרססת כמות מזערית של מים שמתייבשת מהר ברובה באויר, או מיד במגעה ביחידה, ומורידה את טמפרטורת האויר באופן מקומי, כך שלמזגן קל יותר לקרר, והוא צורך פחות חשמל.
המזל שלנו שהמים פה רכים מאוד. זה אומר שאין כמעט אבנית במים, ככה שאין בעיה לרסס ככה את היחידה. אבל בארץ זה בעייתי קצת יותר. אז ניתן לרסס רחוק יותר, ניתן להשלים עם אורך חיים קצר יותר של היחידה, או לנסות ולהשתמש במי העיבוי (אותם טפטופי מזגן) ולכוון אותם להרטיב את היחידה. הם יתאיידו ויסייעו להורדת צריכת החשמל ושיפור יכולת הקירור.


לא עצה פשוטה למימוש, אבל יכולה להועיל.
חג סוכות מהנה ושמח לכולנו, חברים
ומזג אוויר נעים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)