יום ראשון, 22 בספטמבר 2013

בוקר ב- Point Dume

כשקראתי את הרשומה של גל מהביקור במקום, היה לי ברור שגם אני רוצה להגיע לשם. זה ממש קרוב (יחסית) לבית שלי, אז התבקש להגיע. היה ברור שאגרור אותו שוב לשם, ובאמת – אחרי שידול קצרצר (מאוד קל לשדל אותו לבילויים שכאלה), תיאמנו לטיול בוקר שבת שם, על הצוקים והחוף שבשמורת הטבע הקטנה הזו. בינתיים, הוא כבר הספיק לפרסם את רשמיו בבלוג שלו בבלוגר. נחמד שצילמנו תמונות דומות
devil

אחרי שחיכינו, הרבה מדי זמן לשני גולשים שיפנו את החניה לטובתנו (היה להם של טקס ארוך של כחצי שעה של התנקות, שתיית משקה, ניקוי הגלשן ועטיפתו, החלפת בגדים, שטיפת רגליים מהחול, טעינת הכבודה ברכב, עוד אכילה קצרה, שיחה על משמעות החיים ותיאום למפגש גלישה הבא, הם סופסוף התניעו וזזו, מאפשרים לנו להיכנס לחניה במקומם. יש שם סה"כ כ-8 מקומות חניה (בערך) ומי שלא מגיע עם הזריחה, כמו הגולשים, מתקשה להתמקם.

המקום הוא פינת צוק הממוקמת בקצה לשון יבשה במאליבו, בחוף הצפוני של מפרץ סנטה מוניקה. גובה המקום מעל האוקיינוס מאפשר תצפית נהדרת על המפרץ כולו, כולל לוס אנג'לס העיר ועד האי קטלינה שבדרום. היתרון בתצפית שכזו משך גם צוותים שעסקו בציד לוויתנים, כשהאפשרות לצפות בהם מלמעלה היוותה יתרון משמעותי בפעילות הזו (שטוב שנפסקה). נתיב הנדודים של הליוויתנים עובר ממש בסמוך, והחופים שלמטה שנראים שלווים היו מרכז העיבוד של התעשיה הנוראה.

התחלנו את הטיול בחלק העליון, על הצוק המשקיף לאוקיינוס רחב הידיים. וכמטיילים עם מצלמות אספנו שם לא מעט תמונות יפות:
הנוף הנשקף
חבורה של אריות ים על הסלע ובמים לידו
מטסים מרהיבים של שקנאים חולפים לידנו, מנצלים את הרוח העולה על הצוק לעילוי
כמה צמחים מקומיים, שבאור הערפילי של הבוקר נראים רעננים במיוחד
קבוצת מטפסים על הצוק הסלעי
מבט מערבה, לחוף ZUMA

כשמיצינו את המקום היפהפה, ירדנו במדרגות שלמטה, אבל על כך בפרק הבא.
ומי שמעוניין (כולל אותי) – קישור למקום מהויקיפדיה

שבוע טוב ומהנה, ומועדים לשמחה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)