יום חמישי, 4 באפריל 2013

בלוגרים בשמורה

לא פעם אני מודה כאן באשמה, שמאחורי הרשומות שלי המלאות תמונות יפות ככל האפשר, עומדת מזימה זדונית – לפתות אתכם להגיע ולבקר אצלנו בסביבה. כבר שנים שאני זומם את המזימה הזו, אבל עכשיו אני לא לבד – הצטרפו אלי אבי דרורי, גל באמריקה ואום נטע, שגם הם מעלים רשומות מושקעות, יפות ומלהיבות. והנה, אחרי מאמצים רבים, ואינספור תמונות באינספור רשומות, הצליח לנו במזימה בפעם הראשונה. לפני כמה שבועות קיבלנו כולנו מסר מעננת, שהיא מגיעה לסביבה לביקור בן כמה שבועות.
מרכז האירוח היה אצל אום נטע, חברתה הוותיקה, אבל זמן לא ארוך אח"כ קיבלנו מסר נוסף – "מתכננים להגיע אליכם בסופ"ש, לטיולים ובילוי משותף." אני כבר הייתי רשום לסדנת הצילום, אז מלאכת קבלת הפנים הוטלה על גל. והוא, כדרכו מאירת הפנים, לקח אותם לטייל במקומות שעליהם אני מספר פה לא פעם, קרוב לביתי שלי. ואני בינתיים הייתי בים, מצלם המון תמונות שרבות מהן כבר ראיתם. בערב חברנו אליהם למפגש מהנה של ארוחה משותפת במסעדה ישראלית מקומית של איציק הגדול. וזו הזדמנות להודות גם לעננת וגם לאום נטע, על המתנות המקסימות והמרגשות שהביאו לי (ובעוונותי, לא הכנתי להם משהו דומה בתמורה. אוף, אני כ"כ גרוע בזה..).
התפצלנו לשינה, כשהתוכנית לבוקר מגובשת למדי. אחרי הרשומות שלנו מהאגם בספולוודה, וההתלהבות של אבו נטע ממגוון הציפורים היפות שם, היה ברור שלמתכונת המשפחתית הרחבה שהיינו (כולל שתי הבנות הקטנות והמקסימות), סיור שכזה הוא המתאים ביותר. וזה מה שעשינו בחלקו הראשון של היום.
נסיעה מביתו של גל למקום ארכה כ-3 דקות. הבוקר קידם את פנינו בקרירות נעימה, כששמיים אפרפרים הופכים את המקום לציורי ויפה אף יותר. הנה כמה מהתמונות שליקטתי שם (וכצפוי התקשיתי לדלל את כל המאות למשהו שיכול להיכנס לרשומה)
תמונות כלליות של האגם
על שפת האגם גילינו סרטן יפה – מין לובסטר בינוני שכנראה הוצא מהמים ע"ע אחד מעופות המים והוטל שם. אז אחרי שצולם הבחור, הוא קיבל טרמפ חזרה למים:
מרחוק הבחנו בבז אמריקאי על אחד העצים, עסוק במשהו. אז בזום מירבי צולם הבחור, ובהתבוננות בתמונות ברור שהוא אכל שם משהו בלתי מזוהה שתפס:
סביב האגם ראינו כמה וכמה ניצים, כנראה מסוג נץ אדום זנב. אז ברור שהם צולמו, ומתוך השפע (המוגזם, כמובן) ליקטתי כמה מובחרות:
אנפה ירוקת-גב נצפתה בין צמחי הגדה. נראה שלא אהבה את המבטים המתעניינים, כי כמה שניות אח"כ מתחה צוארה, פרשה כנפיה והתעופפה:
יונקי דבש היו שם בשפע. גל התמחה בלצלם אותם. אני גם ניסיתי, וזה מה שיצא:
שני אווזים קנדים נצפו בדיאלוג מחול, מותחים מעלה וטובלים ראשם במים חליפות:
ברווז מצוייר יפהפה התבלבל קצת, וחיזר במרץ אחרי נקבת ברכיה חומה שממין אחר. מעניין, נראה היה שהיא נענית לו, ויוצאת איתו לשיט זוגי רומנטי:
 
גם צב מים נצפה שם בגדה, מרמז לנו בנוכחותו על אוכלוסיה של כאלה באגם:
 
Turkey Vulture גדול נצפה בין הענפים, יושב לו נינוח ומחזיר מבט ישיר למצלמה, ואז חוזר לבהות:
ועוד כמה עופות נוספים היו שם – קטנים, גדולים, מעופפים ומתבטלים, שאת שמותיהם לא זכרתי, אבל אבו נטע בטח זיהה אותם אצל עננת. ואילו הם (לפי הסדר):תיפור שחורה אדומת כנף, Allen`s Hummingbird, לבנית גדולה, אנפה כחולה גדולה
 
ובדרך לאוטו סופסוף זכיתי גם אני לצלם פרפר מהודר – הפעם (בעזרת עננת) זנב סנונית מנומר מערבי. גדול, יפהפה ועם שאיפות לעולם הדוגמנות. הוא עמד בשקט ונתם לנו הזדמנות לצלם אותו בניחותא כשהוא מתענג על הפרחים:
ועוד פרפרון קטן, גם הוא נראה שם (לולא עננת בטח לא הייתי מבחין בו בכלל) ובעזרת עננת אני יודע עכשיו (ובטח אשכח מיד אח"כ) שהוא ממשפחת ההספריתיים - Duskywings (השם הלטיני: Erynnis):
 

משם נסענו יחד לארוחה במסעדה מקומית, שלאחריה המשך הבילוי. אבל על זה כבר בנפרד.
כיף של בילוי משותף 

זה מה שכתב על זה גל
וזה מה שכתבה על זה עננת.
 אצלה גם תמצאו את שמות כל היצורים, עד שאספיק לעדכן אצלי.             

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)