יום ראשון, 4 בנובמבר 2012

מרק ירקות שורש פטריות ותרד

 
מרקים הם מאכל נפלא לכל העונות חוץ מהקיץ (הארוך). אבל הקיץ בפירוש מאחורינו, אז יש סופסוף הזדמנות להנות ממרקים נהדרים. כבר יצא לי להכין כמה, אבל הם לא היו מעניינים במיוחד, אז אין באמת מה לדווח. אבל המרק הזה שונה, אז אני משתף אודותיו בשמחה.
בכלל, יש לי בבית כמות נכבדה של ספרי בישול, שבכולם מתכונים למרקים מצויינים. גם הרשת מלאה מתכונים נהדרים, וגם החברים פה מעלים לא פעם מפאר תוצרת מטבחם, המלווה בתמונות מעוררות חשק.
אבל אני מעדיף גישה יצירתית יותר. אולי מקבל איזו השראה ממתכונים, אבל מכין את הגירסה שלי. נכין שלפעמים זה מוגבל קצת, כי לא מנסים דברים ממש שונים שעליהם אין מושג, אבל זו יופי של שיטה לעצלנים במסווה של יצירתיות. אני מוציא מהמקרר את כל הירקות שיכולים להיכנס למרק, מציץ לתזכורת בארון המזווה, בכל הקיטניות והזרעונים הזמינים, בפריזר בבשרים המצויים, ומגבש איכשהו כיוון.
וגם הפעם, מה שמצאתי במקרר הכתיב את התוצאה המעניינת והלא כ"כ שגרתית שעליה אני מתכוון לפרט ולספר:
רכיבים:
 שני בצלים גדולים
 תפוח אדמה גדול
 שני גזרים לבנים (Parsnip) שבטעמם מזכירים יותר שורש פטרוזיליה
 כרבע כרוב לבן בינוני
 2 כפיות שום כתוש
 חבילה קטנה של מיני-פורטבלה
 כשני חופנים נאים של עלי תרד שטופים וקצוצים (אני מניח היה שם כ-200 גר' לפחות)
 שתי כפיות קמח
 שתי כפיות אבקת מרק עוף
 מלח, פלפל שחור
 תערובת תבלינים פיקנטית (לא יודע מה מרכיב), אבל כנראה שאפשר להחליף במעט אבקת צ`ילי חריף
 שמן קנולה (נניח כ-2 כפות) וכ-30 ג`, חמאה

תהליך ההכנה:
  • התחלה כמעט סטנדרטית – קוצצים את שני הבצלים לקוביות בינוניות ומכניסים לסיר 4 ליטר (המועדף שלי למרקים) לטיגון בשמן לשקיפות מוזהבת;
 
  • מוסיפים את השום לשניות טיגון נוספות יחד עם החמאה;
  • מכניסים את תפוח האדמה והגזר הלבן שקולפו ונקצצו גם הם לקוביות בגודל של הבצל ומערבבים עם הבצל והשום המיטגנים;
הגזר הלבן
 
  • מכניסים את הקמח ומערבבים. נוצרת מין עיסה מעט דביקה סביב הקוביות שבסיר, ומיד אח"כ מים רותחים לבישול;
  • מכניסים לסיר את הכרוב שנקצץ לגודל דומה;
  • בינתיים שוטפים את הפטריות (הפעם ניסיתי תרגיל בהשריה שעבד יפה), קוצצים לרבעים ומצרפים לסיר;

  • מתבלים במלח, פלפל שחור, תערובת התבלינים, וכ-2 כפיות אבקת המרק או תחליף דומה;
  • ממלאים את הסיר במים רותחים ומעמידים לבישול סבלני של כ-20 דקות, מתקנים תיבול לפי הטעם.
  • לקראת הסיום מכניסים את עלי התרד לבישול קצר של כ-5 דקות, עד שהם משנים את הצבע ושוקעים מעט.

אפשר להגיש עם לחם טרי (מומלץ) או בכל דרך חביבה עליכם. תענוג אמיתי!
בהצלחה והתאבון לכולם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)