יום שישי, 7 במרץ 2014

בת הים

בנות הים, (או בתולות הים, או סירנות) הן יצורים מיתולוגיים, שהסיפורים עליהן נהגו וטופחו במוחם של דייגים ומלחים חרמנים, שדמיינו להן יצורים שחציים עלמות חן מפתות, וחלקו דגים (החלק התחתון דגי ומלא קשקשים למהדרין). המיתוס הזה טופח היטב, ורבים האמינו למרות שמן הסתם, מעולם לא ראו כזו יפהפיה. טוב, אלו טיבם של מיתוסים - שיש מאמינים להם. והאמונה היתה נרחבת למדי, כולל קולומבוס שהיה משוכנע שראה כאלה (אולי בעצמו גם היה חרמן על האוניה שלו), ואפילו ביהדות התייחסו אליהן כיצורים אמיתיים.

כדרכם של כל המיתוסים שלא קיבלו אישוש מהמציאות (פרט לאלה היהודיים כמובן, שכולם אמת היסטורית צרופה, כולל אלה שלהם אין בדל הוכחה), נשארו המיתוסים הללו בבחינת סיפורים חביבים ולא יותר, אבל נוכחותם בחיים של כולנו פחתה.

ובכן, יש לי חדשות בעניין הזה – ישנן בנות ים! כן, ראיתי אחת כזו בעצמי. וכן, גם צילמתי, אז אתם יכולים להאמין גם. הנה התמונה להוכחת הטענה:


טוב, אחרי שכל הדייגים והמלחים החרמנים התלהבו, אני נאלץ לצנן מעט את ההתלהבות – כי זכיתי לראות אותה לובשת את זנבה זה. במהלך של פיתולים אינטנסיביים לאורך דקות ארוכות, והרבה עזרה מחברים, הושלם תהליך הטרנספורמציה הזה מבת אדם לבתולת ים. טוב, תצטרכו להאמין לי, כי את זה לא צילמתי.

ומכיוון שמתבקש הסבר למפגש הזה על החוף (אולי בכ"ז אשתי תציץ פה), אתחיל בכך שלא הייתי שם לבד. ובכן, לפני כמה שבועות הצלחתי סופסוף לפתות את קן לצאת לגיחת צילום משותפת. קן הוא חבר מקומי (קצת יותר מזה, אבל לצורך העניין פה, זה תיאור מדוייק מספיק). יש לו ידע נרחב באומנות, ובכלל – אישיות נהדרת. ומכיוון ששוחחנו לא מעט בענייני צילום עוד קודם, וההצעה לגיחה כזו כבר עלתה לאויר די מזמן, ניצלנו הזדמות ויצאנו לחוף דום, אותו בחרתי לנו לפעם הראשונה של צילומים יחד.

כבר בירידה לחוף ראינו את הצוות המוזר, כשאותה בת-ים נסה להתפתל ולהיכנס לתוך לזנבה המבריק והנאה (ואני ישר חשבתי על פיפי...). חשבנו שמדובר בחבורת סטודנטים לקולנוע מהסביבה, והמשכנו הלאה. לאחר שהשלמנו את הדרך הלוך ושוב לאורך החוף (רשמים בקרוב, בנפרד), ראינו את הסצינה במלואה. כך נראו הדברים שם בשטח, וצילמנו בהנאה ובחיוך:


כשנוצר קשר עין, סימנו ביד לכיוונה, והיא קראה לכיוונינו שתשמח אם נשלח לה את התמונות. לפני שהספקתי להגיב כדי לכתוב בטלפון את הדוא"ל שלה, רץ לכיווני עוזר ההפקה, והושיט לי כרטיס ביקור. המשכנו וצילמנו עוד קצת, מתוך כוונה לשלוח לה את התמונות:


מהכרטיס למדתי ששמה של בת הים הזו הוא Linden Wolbert, וזה עיסוקה – היא מתפרנסת מלהיות בת ים כזו באירועים שונים ובצילומים לכל המעוניין. מכיוון שזה עיסוקה באופן מקצועי, שלחתי לה דואל דרך האתר בו כתבתי שפגשתי בה בחוף, צילמתי, ואשמח לשלוח לה את התמונות וגם לקבל אישור להעלותן באתר שאינו מקצועי (פה). מאז חלף כמעט חודש, ולא קיבלתי כל תשובה או תגובה. ומכיוון שפרסום פה לא נחשב כפעילות שמטרתה עסקית (אפילו שבטח אקבל במצטבר על הרשומה כ-34 אגורות מהתפוז, זה כנראה לא נחשב), אז אני מניח שאין בעיה עם הצילומים כאן. מה גם שלא הביעה התנגדות בשטח לצילום, ולא ענתה בשלילה לדואל שלי. אז הנה רשיתי לעצמי לספר לכם על המפגש הזה ולחלוק אתכם כאן את התמונות.


סופ"ש מהנה ומוצלח לכולנו, חברים
broken heart

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)