יום שלישי, 25 במרץ 2014

לחם קטיפתי מתובל

מזמן התוודתי כאן שאני לא אוהב לזרוק אוכל. מעבר לבזבוז הכספי, לזרוק אוכל נותן לי תחושה לא נוחה. משהו מהמחשבה שבהודו/קמבודיה'בנגלדש/סודן היו חיים על השאריות שלי, חילחלה עם השנים. חוצמזה, זה גם לא נכון לסביבה. עדיף לקנות פחות ולא לזרוק.

אני גם לא צמחוני ולא טבעוני. אבל כשמדובר במזון שמקורו מן החי, התחושה הזו מתעצמת. הרי מישהו שילם על האוכל הזה שלי באי נוחות, סבל, או אף בחייו. אז ראוי לכבד את התוצרת הזו ולדאוג במיוחד שלא להגיע למצב של  לזרוק אותה.

באחד מימי שישי תכננתי כרגיל להכין לחם, כי הקודם נגמר. הכנסתי כרגיל רבע כוס שמן זית לתחתית קערת המיקסר, כשנזכרתי שבמקרר יש מטבל משובח שאשתי הכינה, ופשוט נמאס לנו ממנו. לתוך מיכל (גדול כמו באמריקה) של שמנת חמוצה, היא הוסיפה רוטב צ'ילי-שום פיקנטי, שהפך את הכל לממרח נהדר. אז נהנינו ממנו כמה שנהנינו, ובכ"ז נשאר לא מעט.

אז על השמן שבתחתית הכנסתי 400 גרם של השמנת האדמדמה המתובלת ששפכתי ממנה את המים שהתנקזו, וכף מלח:

מעל זה 8 כוסות קמח רגיל (שקלתי 1350 גרם(. כרגיל, עשיתי בור עמוק באמצע ולתוכו הכנסתי כף שמרים יבשים ושתי כוסות מים:

לאחר שהשמרים התחילו לעבוד (בועות וקצף), הוספתי מים (אאל"ט, ככוס וחצי, לסה"כ של 3.5 כוסות). לשתי, גלגלתי את כדור הבצק הדי דגול בשמן זית והעמדתי לתפיחה:

לאחר שתפח, לישה ידנית קצרה על השיש. מפתיע, הבצק הזה היה קטיפתי באופן יוצר דופן. ממש מענג למגע. חילקתי לשני חלקים, שיטחתי וגלגלתי לגלילים שהונחו על ניר אפיה ובתוך תבניות. מריחה בקמח ולתפיחה שניה:

לאחר התפיחה היפה, אפיה בטמפ' של 190 מעלות, 45 דקות, כשבתחילה מכניס חופן קוביות קרח על תחתית התנור. לאחר האפיה, מוציאים לצינון על רשת (וצילום מתבקש, עם החותכן ברוחב 15 ס"מ לפרופורציה):

מכיוון שמזמן רציתי לצ'פר את החברים (ההורים של חברה של קרן), עטפתי יפה אחד הלחמים התפוחים ונסעתי עם קרן לתת להם את המשלוח, וגם לראות את גורי הכלבים החמודים שיש להם. ככה זכיתי להיות מוזמן לארוחת שישי (יופי של כרטיס כניסה). יופי של שי לגלית ושי. וכן, היה גם טעים. הנה, ככה זה נראה מקרוב - כתום, ריחני ונהדר:

והמרשם בקצרה:
¼ כוס שמן זית, 400 גר' שמנת חמוצה מתובלת ומסוננת, כף מלח, 8 כוסות קמח לבן (לא מולבן), 3.5 כוסות מים (בערך, לא זוכר במדוייק, מתחילים ב-3 ומוסיפים לפי הצורל לבצר גמיש וחלק), כף שמרים יבשים.

לשים, מתפיחים, לשים שוב ומעצבים, מורחים בקמח, מתפיחים שוב בתבניות, אופים ב-190 מעלות 45 דקות, מצננים על רשת. פורסים ונהנים devil
מוזמנים להנות בעצמכם
המשך שבוע טוב, חברים


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)