יום שישי, 14 במרץ 2014

12 ההמצאות שעוד ישנו את חייכם

"הצורך הוא אביה מולידה של ההמצאה", כך אמר לנו המרצה בפתיחת הקורס ליזמות, וחשב שהוא מגלה לנו משהו חדש. הגאונות, כך המשיך, היא לזהות את הצורך שאחרים טרם זיהו, ולתת לו מענה הולם. ומי כמו אומתנו הקטנה ידועה בהמצאות הדגולות שלה, החל מה-"תריס זז" של ימי ראשית המדינה, ועד ה-WAZE  של ימינו. המצאות שהעשירו את היזמים והוציאו שם לארץ הקטנה והתוססת.

אבל לא בכל האומות יש כאלה מבריקים, שיודעים לחבר את כל המרכיבים יחד – צורך, המצאה, תזמון, ייצור ושיווק. כך קרה שלאורך ההיסטוריה המצאות נפלאות נזנחו, כי לא ידעו להכיר בגאונותן, או שפשוט הקדימו את זמנן. ומכיוון שאנחנו (כאמור) גאונים, אנחנו יודעים להערים יפה על הגויים (כמו שכתוב יפה במגילה של פורים) ולהפוך את הגורל על פיו (אלא אם מחסלים אותנו). אז הנה, אני מביא לכאן את 12 ההמצאות המדהימות שגיליתי, מזמין כל אחד לתפוס יוזמה, לגייס כמה מיליונים, להקים חברה ולעשות מליונים רבים. זה ממש לא מסובך, כפי שתראו.
  1. כבס וסע
    רבים בעולם לא יכולים להרשות לעצמם מיבש כביסה. מה גם שצריכת האנרגיה שלו לא מבוטלת. גם למתקן הנייח הקיים יש מגבלות, כיוון שהוא תופס מקום וזמן הייבוש ארוך למדי. אז הנה ההמצאה הפשוטה שתשנה את חייהם של מיליונים בעולם. במחיר נמוך, חברו את המתקן הנ"ל לגגון המכונית, והכל בסדר. ואם תשווקו את הגאונות הזו לכל המיליונים הנזקקים, אתם מסודרים. בבקשה:
  1. פשוט ומדליק
    אולי טעמכם לא ממש בעד, אבל מיליארדים בעולם עדיין מעשנים. וכל הצתה מצריכה גפרור שעשוי עץ, מה שפוגע בשטחים המיוערים. אז מה יותר נכון מלרתום את האנרגיה הסולארית לשימוש האנושות – גם ירוק וגם מדליק. הנה, במחיר שווה לכל נפש, גם באיזורים נידחים – החברה מסודרים. וטוב גם להישרדות:
  1. צליה ניידת
    השוק האמריקאי הענק אוכל המבורגרים במיליארדים לשנה. כמה מתסכל שלשם כך צריך לעצור את הנסיעה להמתנה לא קצרה במזנון הסמוך, או לעצור בפינה נוחה ולפתוח את פינת המנגל, האיטית להחריד. ובכן, חברים – לא עוד! מעתה יוכלו כל מאות מיליוני האמריקאים לצלות להנאתם תוך כשי נסיעה, ואפילו לא לבזבז על כך אנרגיה יקרה. כי מתקן הצליה המחובר לאגזוז המכונית יעשה להם את העבודה בקלות, ויהפוך אתכם לעשירים ומפורסמים. ברי בכל 'אגזוזיה' יתקינו כאלה אגזוזבורגרים לאלפים. כמה גאוני:
  1. בדיוק לשפתיים
    לכן הנשים (כן, בערך חצי מהאנושות = 3 מיליארד נשים, לפחות) בטח זה מוכר. את מתייפה, משקיעה ומקווה להיות במיטבך. אבל ברגע הקריטי בן זוגך נתקע לך במרפק, האוטובוס מזנק, האוטו משתנק, או שזה מאחור מצפצף. ואבוי לבושה ולמבוכה, מריחה גדולה באדום מציירת לך קו ישר מהפה ללחי/אף/סנטר/גבות... ובכן, עם ההמצאה הזולה והגאונית הזו זה כבר לא יקרה לאף אחת יותר. אז לכן, כל בנות הסקראפ היקרות, זה מכוון הפעם: הכינו לעצמכן פאנץ' בצורה המתאימה (מחייך, עצוב, קפוץ, נינוח...) הכינו מלאי קטן, וצאו לכבוש את שווקי העולם. מיליארדי נשים מחכות לכן ואפילו לא יודעות. ההצלחה מובטחת!
  1. כיסוי לביזוי
    חודשים תכננתם והתכוננתם, וסופסוף מגיעים אליכם כבוד שופט המחוזי אדון עזריאל מלכיצדק ואשתו לארוחת ערב. הארוחה המפוארת כבר מוכנה, ואתם מבלים את הדקות בשיחת חולין נוחה תוך ישיבה על ספות הסלון. עתידו של בנכם כעילוי משפטי מונח כאן על הכף (אם רק יצליח בבגרות בלשון, השובב). רק שמוקי שלכם לא מודע לגודל המעמד, בחביבות כלבית אופיינית קופץ לו על ברכיו של השופט המכובד, ובחוסר אלגנטיות תוקע את ישבנו הלא מכובד ישר בפרצופו של כבודו. אבוי לבושה ולמבוכה. ובכן – אל תתנו לכלבכם לסכן את עתידו של בנכם, ודאגו לצייד אותו בהתאם. ושוב, זו ממש הצעה מתבקשת לבנות הסקראפ שקוראות כאן – אל תפנו עורף להזדמנות חייכן להתעשר בקלות, ולמנוע סיכונים להרבה קריירות מזהירות:
  1. מולטי TOOL
    יצאתם לעבוד בגינה, או בשדה שברשותכם (בטח יש לכם), רק שהמגרפה נשארה בצד ימין, המעדר משמאל, האת מאחור, ואתם ממש מתבאסים. ובכן, זה לא יקרה יותר אם תצטיידו בכלי הרב שימושי הזה, שמתאים לכל הצרכים ותמיד זמין. וזה לא יקרה למיליוני הגננים והחקלאים אם תייצרו עבורם את הכלי הגאוני הזה. רק גייסו הון קטן, צוות הנדסי ומפעל יצרני, ואתם מסודרים. אבל עם גאונות שכזו, זה בטח לא יהיה קשה. הנה, בבקשה:
  1. Easy Selfie
    אופנת הסלפי מתפשטת בציבור כשריפה בשדה קוצים (כמה טוב שיש קלישאות לגייס). המנהג קיבל אישור רשמי בטקס האוסקר האחרון. רק כמה מבאס שכל התמונות האלה תמיד עקומות, בגלל הצורך להושטת היד רחוק מהגוף, שיוצרת לכל המצולמים צד ימין נפוח ומעוות מעט. כן, גם לזה יש פתרון – ידית האחיזה הטלסקופית. אז קדימה, חברים, העולם ממתין וההצלחה מובטחת:
crazy-japanese-inventions-7
  1. בחישה מתמדת
    ממש מעצבן שבכל ספל קפה צריך להיתקע עם כפית רטובה ודביקה שאין מה לעשות איתה. וכן, יש להודות שגם הבחישה עצמה די מעצבנת. ובכן, ההמצאה הפשוטה (יחסית) הזו, תפתור את כל הבעיות האלה. אמנם אתם לא הממציאים, אבל לכם תהיה שמורה הזכות להביא את הבשורה לאנושות:
  1. לצעוק בשקט
    בשיגעון של כוכב נולד, דה וויס ושלל תוכניות השירה לכשרונות, מוביל מיליונים לנסיונות לשפר את הביצועים עד להתגלות ככוכב הבא. אבל לרוב דרכם חסומה, כי בני ביתם לא מאפשרים לרעש הזה להשתלט על החיים. ובכן, הנה הפתרון למליוני הזמרים המועדים, שרוצים להתאמן כל היום (והלילה) – מיקרופון שקט שמחובר למערכת הקריוקי. אגב, מתאים גם כמתנה לשכנים:
crazy-japanese-inventions-5
  1. פצפץ לנצח
    כן, כולנו מכירים את העונג הזה של לפצפץ את יריעת הפצפצים המוכרת. רק שמהר מדי היא נגמרת. הנה המצאה נהדרת שלא נגמרת. רק לקחת וליישם את הגאונות הזו, ועתיד האנושות מובטח לרגיעה וחיוך מתמיד:
crazy-japanese-inventions-18
  1. אוורור לקירור
    אתם יושבים בארוחה ומנסים לאכול את מנת המרק שלכם. אבל הוא חם מדי, אז אתם נושפים עליו מעדנות להאיץ את התהליך מעט. רק שלמרבה המבוכה, ה"פוווו..." הזה עדין פחות משהתכוונתם, ונתזים של מרק מבעבע מתיישבים על חולצתו של חברכם המכובד. אני מניח שאתם מכירים את זה, אם מהצד האחד של הכף, או מצידה האחר.. אז הנה הפתרון האולטימטיבי, שמתאים במיוחד למיליארדי האסיאתים הממהרים לסיים את הארוחה ב-6 דקות שהוקצבה לה לפני החזרה לעמדת העבודה. גאוני ממש!
  1. כדורי שלג
    חלקים גדולים של אירופה וארה"ב (ולפעמים גם ירושלים) שקועים עמוק בשלג לפחות כמה חודשים בשנה. אז מה עושים הילדים (והצעירים ברוחם) כשיש מעט הפוגה? ברור – יוצאים למלחמות כדורי שלג. אבל זה די מבאס להטיל כדור שלג שמתפרק באויר לפני המטרה. וגם לגרוף אותו בידיים לא נעים. בדיוק בשביל זה המציאו את המכשיר המופלא הזה, שאיתו קל להצטייד בתחמושת מושלמת ויפה. רק לייצר ולמכור לעולם הנלהב

ובהמשך, מוזמנים כמובן להשלים את הערכה, עם רוגטקה ייעודית. זו טרם הומצאה, אז תהילת הממציאים גם היא תהיה שלכם.

ובכן, חברים, הדרך לעושר, אושר ותהילת עולם מובטחים. רק גייסו את המרץ, היוזמה והגאונות שהבאתי לכם, ואתם כולם מסודרים. רק תזכרו למי מגיע הקרדיט בסוף. והוא מגיע לי כמובן. וכן, גם לנועה (רודפת המכנסיים) היקרה, שבהשראתה כל זה נכתב, וליוזמה התפוזית לשרביט הזה. צ'קים כהוקרה יתקבלו בברכה (הכתובת למשלוח במערכת התפוזיתון).

חג פורים מהנה, מוצלח ושמח לכולנו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)