יום ראשון, 2 במרץ 2014

קצרים 2-14

פברואר הסתיים מהר כרגיל, אבל בתחושה הוא טס אפילו יותר. ואפילו שלא היו אירועים משמעותיים, הסה"כ פעיל ומהנה. אז להלן עיקרי הדברים הקטנים, הפירורים של החיים, אלה שכנראה לא יקבלו במה ברשומות משל עצמם:

בצורת
סיפרתי בחודש הקודם על הבצורת הקשה שאיזורנו עובר, כשלא ירדו גשמים מאז אמצע דצמבר (למיטב זכרנו, כי כבר עבר הרבה זמן). ובכן – יש עדכון מעודד – ביום האחרון של החודש הגיעו הגשמים סופסוף. מערכת רצינית של גשמים רציניים עוברת על האזור כולו, מורידה כמויות גדולות של מים. אתמול (יום שישי) רציתי לצאת עם גל לצילומים רטובים באגן ספולוודה, רק שבגלל הצפה נסגר האיזור כולו. אז היום יצאתי לכמה צילומים בשניים מהאגמים המקומיים, וגם אצלנו, בגינה האחורית בזמן הגשם. הנה טעימה:

גינה
הגינה מתקדמת לאט. ממש לאט. אבל בכ"ז, יש התקדמויות. ארבעת עצי הפרי ניטעו, ובינתיים מושקים ע"י הגשם שהגיע, כאמור. נחמד לראות את העצים הקטנים, ואפילו שניים מהסקולנטים הוציאו פרחים ראשונים:

לולה
הבית שסמוך לשלנו כמעט גמור, אחרי למעלה משנה של שיפוצים. הזוג הצעיר וכלבתם הקטנה כבר עברו אליו, אפילו שלא הכל הושלם. הכלבה, מין פינצ'רית זעירה ורועדת, נהגה להשתחל מתחת לגדר שמפרידה בינינו. הזהרנו את אליס (השכנה, צעירה בת 26) שתשגיח עליה, כי מסוכן לה להסתובב חפשי בשכונה. בתחילת החודש קיבלנו מסר דואג מאליס – לולה נעלמה לה. כעבור יומיים הגיע עדכון – הבן של השכנים דיווח בבעתה שראה את לולה בפיו של קויוטי, כבר ללא רוח חיים. כן, זאבי הבר הקטנים האלה מתקיימים בד"כ על ארנבונים וסנאים, אבל גם על כלבים וחתולים, אם רק ניתן להם ואם הם מסוגלים. ללולה הזעירה לא היה סיכוי. עצוב!
אנחנו תמיד שומרים על שישי, כי גם היא עלולה להיות קורבן שכזה, אפילו שהיא כמעט בגודלם, וכבר הבריחה כאלה מהסביבה. אבל אחד נחוש וגדול, או להקה של כמה, יכולים לסכן גם אותה.

קידום בעבודה
מאז שהגיע לפה בסוף אוקטובר, אביב לא ממש מצא את עצמו. קצת עבודה שגרמה לו תזכול, לא הצליחה להפיח בו אנרגיה. הצבת אתגר כלכלי ומטרה שיש לו עניין בה (היא אוצה להגיע לביקור בארץ), הריץ אותו לחפש עבודה, ואכן, תוך ימים מצא – עובד בדוכן פלאפל וחומוס מקומי. זה עשה לו טוב, ואת הטוב הזה ראו גם המעסיקים, אז תוך כשבועיים קיבל קידום והצעה מפתה. הרבה נחת J
זו עבודה שתוכל להתאים גם לתקופת לימודים, אז זה בכלל טוב. והכי חשוב זה היחס שלו והרצינות שלו. תענוג לראות.

צילום
החודש היה לי קצת זמן פנוי, אז השקעתי חלק ממנו בתחביב הנהדר הזה. הזמנתי לי פילטר מיוחד, כהה כזה, שחוסם חלק גדול מהאור, ומחייב לצלם בחשיפה ארוכה, איטית. וכמו בחיים, כשמתנהלים לאט, מצליחים לסנן את כל הרעש של האירועים המהירים, ונשארים עם היציבים. אז יצאתי לצילום עם זה, על הגשר שמעל הכביש המהיר העמוס לשימצה – 101. הנה, זה מה שיצא שם, בצילום רגיל, ובזה הרגוע והאיטי:

חלה
שוב נגמר הלחם בהבית, ושוב נדרשתי להכין משהו. אז נחה עלי הרוח והכנתי חלה פירותית, כשחלק מהמים במתכון הרגיל החלפתי במיץ מתפוז שלם, ולבצק הכנסתי שני חופנים גדושים של חמוציות. אין מה לחזור על המתכון (כאמור, רק החלפה ותוספת קטנה), אבל התוצאה נאה, אז כמובן צילמתי, וכך זה נראה:
חופן החמוציות
הבצק
לאחר תפיחה
קלועה
תפוחה
אפויה

המלצרית
אשתי קיבלה הזמנה למסעדה מפוארת – תלוש ש"ע ל-50$. אז ניצלנו יום חביב ונכנסנו לשם להנות ממנו. האוכל היה סביר למדי, אבל היתה חוויה משונה עם המלצרית – היא היתה חביבה, ובעלת מודעות שירותית גבוהה, אבל כששאלנו מה היא ממליצה, קיבלנו תשובה שוב ושוב בסגנון: "אישית לא טעמתי, אבל אומרים ש.." כשזה הפך די מודזם, ביררנו את העניין. הסתבר שהאישה הצעירה טבעונית. יש לי כבוד לטבעונים, אבל בחירה במלצרות במסעדה שמגישה בשרים ומיני מאכלים שאינם טבעוניים בעליל (כמעט כל התפריט לא טבעוני, וגם לא צמחוני), זה היה תמוה. לנו נראה שהיה ראוי לה ולמעסיקיה שם, שתחפש לה משרה מתאימה יותר לנטיותיה. מה דעתכם?

הנה אני
אבא שלי לא פעם מתרעם - איפה אתה בכל התמונות?! מה, אתה לא יכול לתת למישהו לצלם אותך גם?!
אז כן, נתתי לגל לצלם אותי גם, בשני הטיולים שאליהם יצאנו החודש. למרבה המבוכה, השתרבבה גם לצילומים האלההחותמת של השם שלי, אז מקווה שגל יסת=לח לי הפעם. הקרדיט על התמונות שלו. אז הנה, אבא, כמה תמונות שלי. וסלח לי שלא התגלחתי לפני שצולמו..

פאקו דה לוצ'יה
השבוע נפטר באופן מפתיע, גיטריסט הפלמנקו האגדי הזה. אין לי דיסקים של מוסיקה, אבל אני מאזין מדי פעם למוסיקה באופן מזדמן. דיטרה מענגת אותי תמיד, ופאקו הפליא לנגן בה. לא פעם האזנתי לנגינתו המכושפת, מתענג על הצלילים הנפלאים, ומשתאה על הוירטואוזיות. אבידה גדולה לעולם המוסיקה.
אז מתבקש לתת לו כאן כבוד, ולהביא קישור מ-YNET  למילים שנאמרו עליו, לדברים שכתב עליו דיויד ברוזה, ושני קטעים מענגים, כמתאבן, כי אפשר להתענג על זה שעות. כמובן שמוזמנים להיכנס ליוטיוב, ולהתמכר לקטעים.
יהי זכרו ברוך!

אלו כל הדברים הקטנים מהחודש. על הדברים היותר גדולים שעליהם טרם סיפרתי, אספר בנפרד בקרוב.
איחולים לחודש מרץ טוב ומוצלח לכולנו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)