יום שלישי, 25 בפברואר 2014

לחמניות ממולאות


הכנת הלחמניות עם פצפוצי השוקולד העירה הרבה זכרונות קולינאריים שנזנחו במהלך השנים. הראשון והמיידי היה זכרון מלחמניות שהייתי מכין מדי פעם, וזכו להצלחה קיצונית – חברים בארץ, שהיו מוזמנים תדיר אצלנו לארוחות, היו דורשים רק אותן כחלק מרכזי באירוח.

הגירסה המועדפת היתה בד"כ של מילוי בבשר, אבל לטובת הגיוון והצמחונית היחידה, הוכנו לא פעם גם כאלה עם מילוי של תירס וגבינה, וגם כאלה עם פטריות ובצל (טוב גם לטבעונים).

אז זה מה שהוכן גם הפעם, ולהלן המתכון (בפורמט מקוצר):

הבצק (בטכניקה שכבר כתבתי לא פעם):
2 כוסות קמח מלא, 6 כוסות קמח לבן, 1/4 כוס שמן זית, כף מלח, כף סוכר, כף שמרים יבשים, 31/2 כוסות מים.

בתחתית קערת המיקסר מכניסים את השמן והמלח; עליו את הקמח המלא; עליו קמח לבן לתוכו מערבבים (כבר בקערה) את הסוכר; וצרים בור ולתוכו מכניסים את השמרים ו-2 כוסות מים; כמה דקות לתסיסה ראשונה, מוסיפים מים ולשים כ-5 דקות; מעמידים כשעה וחצי לתפיחה ראשונה.

המילוי (כאמור, אפשר אחרים, זה מה שעשינו הפעם):
במחבת גדול על האש הגדולה, להקפיץ עם מעט שמן ולפורר תוך כדי, כך שלא יוותרו גושים. הכנו בערך כ-1 ק"ג.

לטגן בשמן זית 2 בצלים קצוצים דק; כשמוזהב מוסיפים כ-3 כוסות גזר מגורר גס (אפשר יותר או פחות, לא קריטי); מכניסים את הבשר שהוקפץ קודם וככוס נוזלים ממרק ירקות שהוכן קודם (הוסיף לחות, אבל אפשר גם מים במקום). מניחים בצד להתקרר. כשהתקרר הוספנו חופן נאה של שקדים פרוסים ומתובלים לסלט (רק כי היה), שהוסיפו מקרם פציח מעט למילוי.

ההכנה:
מחלקים את הבצק ל-16 (חלוקה נוחה, כי זה חצאים); מכדרים את החלקים ומעמידים לנוח כמה דקות; פורסים ומרדדים לעובי של כ-5 מ"מ כל כדור; מניחים במרכזו מנה הגונה של המילוי; סוגרים ומהדקים (הכנתי הפעם בשתי צורות – כמו כיסון, שבו מקפלים לשניים ומגלגלים ללחמניה ארוכה, או מקפלים את השוליים מ-4 כיוונים, ליצירת לחמניה מרובעת).
מניחים עם רווחים על תבניות אפיה, מורחים בביצה בלולה במים, זורים שומשום (לא חובה), ומעמידים לתפיחה שניה – כ-45 דקות בערך). לאחר התפיחה, אופים בטמפ' של 180 מעלות כ-22 דקות.

הגשה:
כמיטב המסורת, תענוג כזה לא אוכלים לבד. אז הזמנו חברים להנות איתנו, ואח"כ המשיכו את החגיגה החברים של קרן, וגם הספיק לי לעבודה. אז לשולחן הוגש התענוג בליווי סלט מוצלח (תודה, שרון, על התרומה למאמץ), מלפפונים חמוצים, זיתים ומטבל פיקנטי.

וברור שצריך גם לצלם, אז זה מה שעשיתי. וכך עשתה גם קרן, ושיתפה בפייסבוק בזמן אמיתי. היה מוצלח, ונראה שבקרוב יופעל עלי לחץ לשחזור החוויה.
מוזמנים לנסות ולהנות בעצמכם :-)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)