יום שלישי, 8 באפריל 2014

סקר שינה ושעון קיץ


ברשומת הקצרים האחרונה, ציינתי את שעון הקיץ אצלנו, שכמה נחמד שהוא מתחיל כמעט חודש לפני שמתחיל בארץ. גם הבעתי תמיהה, למה זה לא יותר מוקדם בארץ. אפילו לפני היום השיוויוני – 21/03? אישית, אני מאוד אוהב את שעות היום מתארכות לערב, ולא איכפת לי לקום בחשיכה, כשזה כבר קורה. וממה שקראתי פעם, ואני לא מצליח להיזכר איפה, רוב מכריע של הציבור מעדיף ככה, מלבד החרדים שטעמיהם לא ברורים לי, וכל הסבר סביר לא קיבלתי.
אבל מתגובתה של עדי (צלמת טבע), הבנתי שיש כאלה שמאוד לא אוהבים את שעון הקיץ – חובבי ספורט שיוצאים לריצות לפני יום העבודה, למשל. או גם אנשים שסובלים מדיכאון חורף, ושעת האור בבוקר משמעותית מאוד עבורם. וגם חלק מההורים לילדים קטנים, שאור בבוקר מקל הם על ההתארגנות. ואולי יש עוד.
אני מודה – לא חשבתי על אלה. מה גם שנדמה לי שמספר האנשים שרצים בבוקר, ואולי יוצאים נפגעים מאותה הקדמה הם מעטים למדי באוכלוסיה. וגם זה לא בכל ימות השבוע. כמו כן, כך אני מעריך, גם הסובלים בדיכאון חורף הם לא ציבור גדול מדי, והעדפת האור דווקא בבוקר במקום בערב היא לא משמעותית באמת בתמונה הכוללת.
מכיוון שעלה החשד שאולי אני מוטה בהעדפותיי, חשבתי שיהיה מעניין לערוך סקר בנושאים הקשורים: השינה, ההשכמה ושעון הקיץ. ממנו אני מקווה שיהיה ברור יותר, לי ואולי לכל באי הבלוג, מה הציבור מעדיף. לפחות הציבור הקרוב לליבי שמיוצג כאן בבלוג. אז בואו נתחיל, ונראה מה ייצא. השאלות מנוסחות לשם הנוחות בלשון זכר (כי לא נוח עם כל הלוכסנים, ולשון רבים לשינה זה מוזר) אבל ברור שכיוונתי לכולם.
  • מהי שעת ההשכמה שלך בימי עבודה:‏
  • מהי שעת ההשכמה שלך בימי שבתון (שבת, חג, חופשה, וכל מועד אחר בו אין אילוץ ספציפי):‏
  • כמה שעות אתה ישנים בלילה ממוצע
  • כמה שעות שינה אתה משלים בתנומות במשך היום (אם בכלל)
  • כמה שעות אתה נוהג לישון בימי שבתון
  • איך היית מגדיר עצמך:‏
  • מה עמדתך בנוגע לשעון קיץ בכלל:‏
  • הגורם המרכזי בקביעת עמדתי בנוגע לשעון הקיץ הוא:‏


טוב, נושא ששובר קצת את שיגרת הרשומות של טיולים וצילומים. מקווה שנהניתם. ואם מישהו יודע, או שמקורב למגזר הדתי, אשמח לקבל הסבר רציני על הסיבה של בני המגזר להתנגדות לשעות הקיץ. באמת מסקרן.

תודה לכל מי שעונה. ותודה מראש, כמובן, על תגובות שירחיבו מעט יותר בעניין.
ותודה לעדי על העלאת המחשבה בנושא, שהולידה את הרשומה הזו.
ניתן לתוצאות להצטבר, ונראה איך לנתח ולסכם את הסקר זה.
המשך שבוע מוצלח לכולנו, וחג אביב מהנה ושמח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)