יום שני, 28 ביולי 2008

מכוניות בארץ האפשרויות (1)

די ידוע שהאמריקאים בכלל, והקליפורנים בפרט, מאוד אוהבים מכוניות. זה מתבטא ברכישת מכוניות פאר בכמות גבוהה מהממוצע הארצי, רכישת מכוניות ספורט קיצוניות בהרבה מיכולת השימוש הסבירה בהן, רכישת מכוניות פתוחות גג לרוב, בשביל להיראות וליהנות מהשמש (שקופחת וצולה את הקרקפות) ומשיער מתבדר ברוח. זה גם מתבטא באיבזור קיצוני, אקסטרווגנדי ומגוכך בגלגלים קיצוניים ביכולות הספורטיביות שלהם, שלא היו מביישים מכוניות מירוץ, אך לכבישי הבטון המחורצים שבאיזור זה לא מועיל במיוחד.
אבל על כך, אולי, ברשומה נפרדת. ברשומה זו אני רוצה להתמקד במכוניות עתיקות, ויש מה לספר.
בסופ"ש הראשון שלי פה יצאתי לסיבוב התרשמות באיזור בו אני גר. זה היה יום שמש אביבי נעים, שמש מאירה באור חזק, טמפ` נעימה ותנאים אידיאליים לסיבוב כזה. הסתובבתי ברחובות הראשיים בנסיעה איטית, לא מפריע לתנועה הדלילה שיכלה לבחור ביתר שלושת הנתיבים בכל כיוון. פתאום, באחד ממפרצי החניה האינסופיים לצד הדרך, קלטתי כמה מכוניות מיוחדות, עתיקות משופצות. אז נכנסתי גם אני למגרש, חניתי בצד ויצאתי להסתובב ביניהן. תוך כדי כך החלו להגיע עוד ועוד כאלה - מכוניות עתיקות ממש, מכוניות עתיקות פחות (נניח בנות 40) וכאלה שמעוצבות כמו עתיקות אך מצויידות במיטב המנועים וציפויי הניקל הנוצצים.
יצא לי כבר לקבל בדואל מין מצגות כאלה של מכוניות עתיקות, אבל היה ממש כיף להיתקל בהתקהלות כזו במציאות. הצצי לנבכי המנועים המבהיקים ומטופלים למשעי, שוחחתי עם הבעלים הגאים, צילמתי בשפע כדי לשלוח לארץ לבן הבכור.
אז זה השלל שהעליתי בעדשתי הדיגיטלית:
האדומה המרהיבה
 
ומשאית ה-Pick-Up כמיטב המסורת האמריקאית שהם כ"כ אוהבים:
והסגולה המהממת עם המנוע הבוהק:
הפרועה והקיצונית של היהודי הג`ינג`י הזקן שהתלהב לשמוע שאני מהארץ:
המפוארת האלגנטית:
ועוד אדומה יפהפיה:
ומבט כללי לסיום:
ומי שזוכר, היו מוניות כאלה (או דומות) לפני המון שנים בארץ:
לקראת סיום הביקור שלי קיבלתי מידע חשוב: זה היה רק קדימון לאירוע ענק שצפוי להתרחש כחודש לאחר מכן. נתנו לי תדפיס כרומו יפה עם כל הפרטים לגבי התאריך, המיקום ושלל ההפתעות הצפויות.
כמובן שהייתי שם, אך זה כבר לדיווח נפרד.
בסוף, הכנתי מצגת של התמונות שצילמתי, כזו הדומה למצגות שמדי פעם אנו מקבלים ושלחתי אותה לבן שלי, לא לפני שהוספתי הפתעה קטנה - את התמונה של האבא שלו באחת המכוניות, מחייך ושורף את הקרחת:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)