יום רביעי, 16 ביולי 2008

להתעורר באותה המיטה / טלי אמתי


את טלי, אני מניח שלא צריך להציג כאן. גם את הספר הנ"ל, שעליו היו לא מעט המלצות.
ובכ"ז, הייתה לי איתו חוויית קריאה מרתקת ומרגשת, ויש לי חשק גדול להחמיא.
אני מניח שהסיפור די מוכר, אבל בכ"ז, למי שלא ולמי שרגיש – יש ספוילרים |ספוילר|

קצת על הרקע לקריאה, וכמקובל – "גילוי נאות": את הספר קיבלתי מטלי במפגש הקומונה לפני שנה, עם המלצה קטנה וחיבוק גדול. מאז הוא שכב אצלי על המדף כהבטחה שמחכה למימוש. אבל היה גם חשש לגשת אליו. היו המלצות סביב אבל הייתה לי תחושה שבגלל ההיכרות האישית והחיבה העצומה לטלי, ההמלצות היו חמות במיוחד. אולי חמות מדי. ולא בהכרח בגלל איכות הספר. חששתי קצת להתאכזב.
וגם, מה אם תהיה אכזבה? איך אבקר בלי לפגוע אבל גם בלי לחטוא לאמת?
אז בגלל זה הוא המתין.

בינתיים, לא פעם רציתי סיפור כואב ורגיש, כזה שלוחץ חזק על נקודת המועקה בגרון ועל בלוטות הדמע, כזה שהרבה אהבה בוקעת מעמודיו. לא פעם גם ביקשתי המלצות לכאלה מכם, ואיכשהו דילגתי עליו – או בגלל שלא רציתי, או בגלל שלא הוזכר.

דווקא עכשיו במצבי העדין, רחוק ולבד הייתי זקוק לספר כ"כ נוגע ורגיש, ספר כואב ואוהב, ומזה קיבלתי בשפע. כמה כיף שנחת עלי בימים אלה, כשאני כ"כ זקוק לחומר מרגש כזה.

מזמן לא נשארתי תקוע עם ספר עד שלוש לפנות בוקר, לא רוצה להרפות ממנו ונמשך עוד ועוד, בקרביים לפותות, עיניים מצועפות (ולא מהעייפות) ולב דואב. וזה מה שעשה לי הספר הזה.

הספר עוסק בסיפור אהבה גדול ותשוקה גדולה, שמשוחזר לאחור מתוך כאב נוראי ומתסכל ואובדן איום.
הייחוד של הספר הוא שלא מסופר בו על אהבה שגרתית, כי אם על אהבה בין שני גברים צעירים, להוטים ומקסימים שניהם.
ובאופן מפתיע, למרות לא מעט תיאורים ארוטיים פרטניים לעיתים, הספר עטוף בהרבה רוך.
לרוב, לא מצליח לי להתחבר לתשוקה לגבר. אני סטרייט לגמרי, ומשיכה לגברים היא דבר מובן לי הגיונית, אבל רחוקה ממני מרחק רב. לא זוכר שספר הצליח לחבר אותי לתובנה כלשהי לגבי המשיכה הארוטית הנשית לגברים, ובטח שלא המשיכה של גבר לגבר.  בספר הזה טלי הצליחה לקרב אותי הרבה יותר לעולם הגאווה, להזדהות עם הרגש ולהבין את המשיכה.

אבל זה לא רק זה, כבר מזמן ציינתי שכל ספר נוגע בנו בנקודות שונות, והופך את החוויה למאוד אישית.
אצלי זה נגע חזק באירוע דומה וקשה שעבר על משפחתנו. וגם בגלל זה, החוויה הייתה מטלטלת.

בקיצור, הנאה אמיתית, ועונג גדול להחמיא. |חיבוק| ענק לך טלי, והרבה תודה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)