יום חמישי, 8 בספטמבר 2011

אגם טאהו – אוגוסט 2011

את היום השלישי של הטיול התחלנו מוקדם (מזל שלא היה עוד מסמר בצמיג), כי התוכנית היתה שאפתנית אפילו יותר מזו של היום הקודם. בחלקו הראשון של היום תכננו להקיף את אגם טאהו (Lake Tahoe) מדרום. גם הדרך הזו סומנה באתר שהמליץ על דרכים יפות, ולא היתה כוונה לוותר על העונג.
האגם עצמו הוא אגם מים מתוקים (וצלולים, וקרירים), בנפח הגדול מעט מים המלח. עומקו המירבי הינו 501 מ`, מה שהופך אותו לשני באמריקה. פניו הינם בגובה של 1897 מ`, מה שמסביר את הקרירות היחסית במקום, שמשפיעה על אופיים של היישובים סביבו, שמתפרנסים בעיקר מתיירות – תיירות האגם ונופש בקיץ, ואתרי סקי סביבו שפעילים בחורף.
ביציאה מ- Carson City, עולים על כביש שעולה וחוצה את הרכס המפריד בינה לאגם, ובירידה לפתע נגלה האגם הגדול והכחול עמוק ביופיו. אז עצרנו בנקודת תצפית וצילמתי קצת, מדלג בהתלהבות ומביט באגם הים ובהרים שמאחוריו:

המשכנו בנסיעה סביב, נהנים מהיופי של המקום ומסמנים לעצמנו להגיע שוב ולמצות את המקום קצת יותר. עצרנו בנקודת חוף לברר קצת על האפשרויות של הפלגות ושכירת אופנועי ים. לא להפעם, כי הלו"ז היה צפוף, אבל לביקור הבא. ואני כמובן בדקתי מקרוב את המים הצלולים, וגם צילמתי, כמובן:

עברנו את הקצה הדרומי והמשכנו על גדתו המערבית של האגם בדרך צפונה. הכביש עולה לגובה ניכר ושם עצרנו כמו רבים בנקודת תצפית מאורגנת, למול הנוף עוצר הנשימה שנפרש למאה, במפרץ האמרלד (בטח בגלל צבעו). אז כדי שגם אתם תהנו קצת מהיופי, הנה מה שרואים משם:
נגן בכלי ייחודי הנעים את האווירה ומכר דיסקים
המשכנו ועצרנו שוב, בצד השני, למבט נוסף על המפרץ ועל מפל שהיה שם שניתן לרדת אליו אך על זה ויתרנו (יש מחיר לתוכנית שאפתנית מדי מבחינת ק"מ):
הדרך יורדת שוב לגובה האגם, ואנחנו עצרנו למבט נוסף שם למטה, על הסירות, המזח והמקומות היפים:

לסיכום – מקום יפהפה שכולל המון אטרקציות נוף, אגם והרים סביב. בהחלט כדאי להגיע לשם שוב. כנראה בטיול ארוך יותר מבחינת הימים, או בטיסה ישר למקום.