יום שישי, 2 בספטמבר 2011

פארק יוסמיטי – אוגוסט 2011

בביקור הקודם בפארק Yosemite, שהיה כבר עמוק למדי בתוך הסתיו (יש כאן עונה כזו) התחיל לרדת עלינו שלג. ובדיוק אז סגרו את הגישה לנקודת התצפית המכונה Glacier Point וכן את הדרך הידועה Tioga Pass. אז למרות שהכיוון של הטיול הנוכחי כולו היה צפונה יותר, היה ראוי מבחינתנו להשלים את הפערים הללו כבר עכשיו.
את הבוקר התחלנו בעיכוב קל, כי היה צריך לעבור דרך פנצ`ר-מעכר מקומי שישלוף מהגלגל מסמר ארוך. העיכוב הזה אילץ אותנו לוותר על ביקור נוסף בריכוז עצי הסקוויה הענקיים שבכניסה הדרומית לפארק. אני מאוד אוהב את העצים הללו, וכל ביקור בהם מרחיב את ליבי. רק שעומס המבקרים בשעה המאוחרת קצת יותר היה גורם לעיכוב מוגזם, ומשבש את התוכנית הארוכה לאותו יום. אז כיוונו לנקודת היעד המתוכננת -  Glacier Point.
נקודת התצפית הזו ממוקמת על המצוק הדרומי, ומשקיפה מלמעלה על לבו של הפארק – על עמק היוסמיטי. הדרך לנקודה האמורה מתפתלת לאורך 25 ק"מ (בכל כיוון), כשלקראת סופה נפתח הנוף, המשקיף על העמק, על הסלע העצום והמפורסם המכונה Half Dome בגלל צורתו, ועל שני מפלים שמסתתרים מאחוריו שלרוב לא מגיעים לראות אותם. וגם מצידו השני של העמק שני מפלים שלרוב לא נראים, גבוהים ומרשימים. אז ברור שצילמתי לא מעט, וגם זכיתי שיצלמו אותי. אז להלן לקט מהמקום היפהפה הזה (שלא פשוט להפריד משלל התמונות):

לאחר שמיצינו את ההנאה מהנוף בנקודה הזו, חזרנו לדרך הראשית של הפארק (שוב 25 ק"מ) ומשם ירדנו למרכז הפארק. באמצע ישנה נקודת תצפית מוכרת, ושוב עמדנו בה להנות מהנוף הנשקף מפתחת העמק, מזינים עינינו בסלע הגרניט הגדול בעולם – El Capitan, ובהמשך שוב בחצי-כיפה המוכר, ומימין מפל ההינומה המוכר:

לא עצרנו להיכנס למפל ההינומה. עומס המטיילים היה גדול ומעיק. אז הסתפקנו במבט מעט מרוחק. בגלל החורף הארוך ועתיר השלגים, המפלים זורמים יפה גם בעונה הזו. בכלל, שפע המים בסוף אוגוסט היה מרשים, וגם נותרו כמויות שלג מכובדות למדי בלא מעט מקומות, כפי שתוכלו להתרשם מהתמונות. אז הנה לקט שת תמונות ממפל ההינומה הזה:

עצרנו לארוחה מאולתרת – מין פיקניק חביב שערכנו לנו על גדת הנחל, לרגלי אל-קפיטן האמור. ושוב צילמתי אותו, אם כי אני נרגיש שגודל שכזה קשה להעביר בתמונות. גוש הסלע הזה מתנשא לגובה של יותר מ-900 מ`, אז נסו לדמיין:

משם המשכנו על הדרך של Tioga Pass, אבל על זה ברשומה נפרדת.