יום ראשון, 4 בספטמבר 2011

Tioga Pass – אוגוסט 2011


Tioga Pass הוא מעבר ההרים שיוצא מעמק היוסמיטי וחוצה את הרכס מזרחה לאורך 94 ק"מ, לאיזור המדברי של אגם מונו וכביש 395 הידוע (ואפשר גם הפוך, כי מן הסתם הדרך דו סטרית). הוא מהווה חלק מפארק יוסמיטי הגדול כולו. וגם בו, כצפוי – הרי גרניט, נחלים, עצים יפים ונופים משגעים. בגלל גובהו (כ-3000 מ` בשיאו) הוא מושלג וסגור למעבר בחורף. אבל בעונה הנוכחית הוא יפהפה ומזמין המוני מטיילים לתור אותו.
וכיוון שגם אנחנו מטיילים, גם אנחנו תרנו אותו, מתפעמים מהמראות שלאורכו, ועוצרים לצלם ולספוג אויר הרים צלול, דליל ונקי. לא רברבר יותר מדי, כי אין לי באמת מה לומר במילים. ממילא יש עליו קצת בויקיפדיה. אז אתן לתמונות לדבר, ואקדים כמה מילים בודדות לכל מקבץ.
תמונות מהעליה מעמק היוסמיטי לרמה שמצפון
 
עצירה להתענגות מהמראה של אגם Tenaya היפהפה והקר עד מאוד (טבלתי רגליים במים הצלולים, ואם היה יותר חם אולי הייתי משכשך יותר)
 
נקודת תצפית מרשימה על צוקי הגרניט ועל ה- Half Dome מהצד השני
 
שני אגמים קטנים בממשך הדרך, פסגות משובצות בשלג, מפל מים ארוך לכיוון מזרח והירידה לכיוון אגם מונו
 

ירדנו לכיוון אגם מונו. סביבו אין נקודות תצפית, וכשמתקרבים יש מראה אקולוגי מעניין של המון זבובים וחרקים. אבל על זה ויתרנו, והתספתקנו בתצפית מרחוק:
 
עברנו דרך עיירה קטנה והתרעננו בגלידה. ובינתיים צילמתי טיפה את הרחוב הראשי:
 
עצרנו לחופו של אגם (טופז שמו) שעל גבול נבדה, כשניסינו למצוא שם מקום לינה. רק שהיה יקר למדי. אז צילמתי כמה תמונות:
המשכמו בדרך יפהפיה לאורכו של נחל זורם ונוף יפהפה, ואת הערב סגרנו מותשים (מדי) בעיר המדברית Carson City. סה"כ ליום השני – 640 ק"מ של נסיעה הררית יפהפיה. לא פלא שהיינו מותשים בסופו. ולמתעניינים – מפת הקטע היומי - כאן

ויתר הרשומות מהטיול - כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)