יום שני, 25 באוגוסט 2008

קונים רכב בארץ האפשרויות


רכב בארה"ב בכלל ובקליפורניה בפרט הינו מעבר לאמצעי תחבורה. הוא מייצג הגישה של החופש לנוע, העונג שבניידות, הכיף שבתנועה.
לכן מסתחררות העיניים לנוכח אוסף חשופות הגג הרבות הנעות בכבישים, שלל רכבי הפאר מתנובת ארה"ב, אירופה ויפן. כולל את המותגים הקיצוניים ביותר שכסף יכול לסדר לבעליו הנהנתן.

גם המחירים כאן נמוכים משמעותית מאלו של הארץ, כך שתחושת השפע בולטת במיוחד. מכונית משפחתית טובה חדשה נמכרת בכ- 16000$ ואף פחות. גם המשומשות זולות במיוחד, בעיקר אלו מתוצרת אמריקנית (לא מחזיקות מחיר).
עליית מחירי הדלק בעולם, יחד עם צניחת ערכו של ה-$, גרמו לעליה דרמתית במחירי הדלק. עדיין רחוק ממחירי הארץ (כ-1.25$ לליטר) אך מרחקי הנסיעה המקובלים כאן לא דומים גם הם למה שמקובל במקומותינו.

שוב, ההנחה שאנו נמצאים כאן לתקופה מוגבלת, הנחתה אותנו בחיפוש הרכב.
השכרה ירדה מהר מאד מהפרק, אפילו לתקופה מוגבלת, כיוון שמחירי הביטוח גבוהים מ-20$ ליום, כך שלאחר 4 ימים נפרדנו מכ-240$, וזה באמת מוגזם.
Leasing מאד מקובל כאן. אנשים נכנסים להסדר תשלומים מתמשך ונהנים מרכב נהדר ואחריות מלאה. גם זה לא אפשרי מבחינתנו כיוון שאין הסכמים לשנה אחת בלבד וגם אין לנו, כאמור, Credit History, אז זה ממש לא אופציה.

נותרה אפשרות הרכישה. מתוך מחשבה על הצורך להיפרד מהרכב לאחר שנה, הבחירה התמקדה ביפאניות, ובדגש על טויוטה או הונדה.
האנליזה ראשונה גם כיוונה אותנו לרכב חדש יחסית, בכדי שלא נסבול מתקלות וצרות למיניהן. מאותה הסיבה, רצינו שתהיה אחריות כלשהי.
חיפשנו בציי הרכב מהשכרה – הק"מ גבוה, האחריות מוגבלת והמחיר משום מה גבוה, לכן הכיוון הזה נזנח.
חיפשנו אצל סוחרי הרכב הגדולים. הם נותנים אחריות מסוימת, רק ששוב ההיצע מוגבל והמחירים גבוהים.
חיפשנו בשוק הפרטי (מגרשי משומשות, אינטרנט בשלל אתריו וכו`), מצאנו כמה אופציות אך שוב עניין האחריות צינן את ההתלהבות.
ניגשנו לסוכנות הונדה המקומית בחיפוש פליטי Trade-In. המגרש מלא במכוניות אטרקטיביות ביותר. שלל דגמי SUV, אקורד, סיוויק, וספורטיביות למיניהן בשלל שמות משולשי אותיות. יש להם גם תהליך נפלא שבו הם בודקים לעומק כל מכונית שמגיעה אליהם, ולטובות הם מספקים אחריות מורחבת לתקופה ארוכה. נפלא. מובן שהדבר הצריך, שוב, הגדלה של המעטפת התקציבית.
התמקדנו בשתיים, אבל לא היינו החלטיים מספיק אז הזולה יותר נעלמה. נשארנו עם אופציה של הונדה אקורד, יפה ומטופחת, 2007,  ב-17400$. לא רע במושגי הארץ, אבל כאן זה יקר, ויש סיכוי עדיין להפסד ניכר במכירה.
סיבוב התלבטות של האישה במגרש נעל אותה על סיוויק קופה כסופה חדשה. בערך באותו מחיר. אז כמה תחשיבים, התייעצות, ולכבוד יום הנישואין שלנו, אנחנו אוספים אותה מחר בבוקר מהחברה.
נכון מתנה יפה לאירוע?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)