יום חמישי, 27 ביוני 2013

הגנים הבוטאניים של לוס אנג'לס - 1


לפני כמה שבועות (הזמן טס, כפי שידוע) בשיחה עם גל הבנו שמזמן לא יצאנו לטייל/לצלם יחד. סקירה קצרה של הזכרון (של גל) את כל במקומות השווים, ואיזכור רשומה שלו מלפני זמן לא רב, מיקדה אותנו בגנים הבוטיים הנ"ל, שנקראים במקומותינו L.A. Arboretum.  

קצת רקע על המקום (מהויקיפדיה) – הגנים מהווים אתר היסטורי ומקום גידול לאוסף עצום של מיני צמחים מכל העולם. הגנים המשתרעים על כ- 500 דונם בעיר ארקדיה, הוקמו על ידי האדון אליאס ג'קסון בלדווין על אדמות אותם קנה ב-1875. הגנים עצמם נוסדו ב-1947 ואליהם הובאו מיני צמחים ועצים מכל העולם (לא חשבו אז למנוע מינים פולשים), וזו הסיבה שהגנים מגוונים כל כך.

חוץ מעצים ופרחים לרוב, המקום מהווה בית גידול למגוון די גדול של בעלי חיים – ברווזים, אווזים, צבים, סנאים ובולטים בשטח הטווסים שהובאו לשם והתרבו מאוד (ומסתובבים בכל העיר סביב).

גל היה זריז ממני בהרבה, וכבר הספיק להעלות רשומה של צילומים מהביקור המשותף, בעוד אני הייתי עסוק בלהשלים פערים מטיולים ואירועים אחרים. חוצמזה, זה היה די מורכב, כי בבולמוס צילום מענג שדולל אח"כ הפיק מעל ל-600 תמונות. אז איך מביאים לכאן כזה יבול מוגזם?

אני מניח שיהיו לי כמה רשומות מהמקום היפה. בעיקר של פרחים. אם חשקה נפשכם בעיקר בבעלי חיים, כנסו לרשומה של גל. הוא מוכשר ממני בלתפוס ציפורים, חרקים וגורים של קויוטים. אבל גם לי יהיו קצת בעלי חיים פה. אז הנה, אתחיל.

הדבר הראשון שמקבל את פנינו במקום, עוד מעל החומה המקיפה, הם הטווסים. מרהיבים ממש וקשה לשבוע מהיופי הכחול-ירוק-טורקיזי שלהם. מהממים! 

להלן לקט תמונות שלהם מהמקום








בכניסה עץ מרשים (שאינני זוכר את שמו) שמפוצץ בפריחה מרהיבה. ברור שזיכיתי אותו בכמות נכבדת של תמונות – בכניסה, ואח"כ ביציאה








בוחרים במסלול הליכה שמוליך לחממת הסחלבים














וממנה, לחממת קקטוסים פורחים (מדהימים)









בחצר הבית צומחים הקליסטמונים – עצים קטנים של מברשות בקבוקים. ופה בגן אני מתוודע לעוד מינים – וורוד ואדום ננסי






מקווה שנהניתם מהמנה הראשונה. ההמשך – כרגיל בהמשך.
המשך שבוע מוצלח לכולנו
☺                               




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)