יום שבת, 1 ביוני 2013

קצרים 5-13


גם מאי כבר מאחורינו. כמה טוב שאני עוצר ומסכם את האירועים של החודש. נראה לי שהייתי שוכח רבים מהם בלי האזכור הזה כאן. כי באופן מפתיע היו לא מעט אירועים, וכשפתחתי את הקובץ לאסוף אליו את ראשי הפרקים של עיקרי העניינים, היה נדמה לי שלא אצליח למלא רשומה. והנה, היא גדושה. אז קדימה:
נסיעה לפורטלנד
היה נחמד לנסוע לפורטלנד. לא שהיה לי תפקיד של ממש, אז מראש זה אמור היה להיות כיף בלי לחץ. ובכ"ז עזרתי לחברה שם בעבודה, בערבים אכלנו טוב, וגם לסייר היה כיף, כפי שראיתם בשתי הרשומות שהבאתי. חוצמזה, היה כיף להיזכר בעיר היפה הזו, ולקבל חשק לביקור נוסף. הנה כמה תמונות מהעיר היפה, שהצלחתי לצלם ממש לפני הטיסה חזרה:


שניים שונים ודומים מאוד - עץ (ראשונה) ושיח (שניה) באותו הצבע ובאותו מקום
 
השכן שפיצה אותי
לפני כמה שבועות פגשתי באקראי את השכן שלי מהבית שמאחורי. לא יצא לי להכיר אותו קודם. הוא סיפר שהוא טבח, שמתכנן לפתוח פיצרייה. כמה ימים אח"כ נשמעה דפיקה בדלת. הרגענו את שישי מקונצרט הנביחות לגלות שבפתח עומדים השכן ואשתו, מחויכים, ובידיהם חבילת פיצות בטעמים מגוונים עטופים יפה בניילון. נהנינו מהן כמה ימים, ובשבת שאחרי אפיתי שתי חלות גדולות – אחת לנו ואחת להם. קצת נפתחו באפיה, אז נתתי להם את היותר יפה. מקווה שאהבו אותה, כי לא יצא להיפגש עדיין. כיף של קבלת פנים לשכונה 
שוב תפוז
ברשומת הקצרים של חודש שעבר הוצאתי לא מעט קיטור על התפוז והארגון הלא רציני ולא מקצועי שלו, ששוב ושוב מעלים ומשנים דברים ללא בדיקה וללא מחשבה מסודרת. תכננתי להוריד קצת פעילות פה, אחרי הבלוגולדת של תחילת החודש. זה היה קשה (איכשהו הדחף לשתף מפעם), אבל החברה בצוות הטכני שם ממש עזרו לי, עם שדרוג שלומיאלי נוסף ורווי תקלות של מערכת עריכת הבלוג.
אני הייתי מהזוכים לקבל אותו אלי להתרשמות ראשונית. כמה דברים כתבתי להם אז: 1. עדיף בכלל לא לשדרג, כי מהיכרותי זה עלול לגרום להשבתה של חודש בפעילות. אבל אם כן, רק אחרי בדיקות יסודיות של המערכת; 2. להעלות אותו (אם בכ"ז) במקביל למערכת הישנה, כך שיהיה קל לטפל בתקלות בלי לפגוע בפעילות; 3. לפעול בשקיפות ולהודיע לכולם על התוכנית, כך שלא ייפול הדבר בהפתעה.
בנוסף, בדיקה קצרצרה גילתה כ-14 תקלות, חלקן מהותיות. מה שהוביל לחשש שהמערכת כמובן לא באמת בשלה. אבל הם בכ"ז העלו, בלי גילוי מקדים, בלי תיקון יסודי ובלי שמירה במקביל על המערכת הישנה למי שרוצה (ולא כקישור מוגבל מתוך המערכת). אפילו לא חיכו שמיטל תנחת חזרה מחופשת המחלה שלה, לברר מה ואיך. בער להם שם.
כצפוי, כולנו מרגישים את התוצאות, עם שלל התקלות, תסכולים ומערכת מקרטעת. טוב שלפחות כל התכנים שלי מגובים. ממליץ לכולכם, למרות הסרבול. ובכ"ז, אני בינתיים פה. קשה להתנתק ממה שטוב פה - שיש הודעות על תגובות לתגובות, שיש יחד קהילתי ומסגרת של פעילות. אבל יש גם לא מעט נוטשים, ולא בטוח בכלל שגם אני לא אתייאש מהטמטום התפוזי הזה, ואנטוש מתישהו לפלטפורמה אחרת.
NBA
בימים אלה נערכים משחקי הפליי-אוף של ה-NBA  (סיום סדרות הגמרים האזוריים). הקבוצות של LAלא ממש הצטיינו, ולא העפילו מערב לשלב הראשון. זה כיף לבהות במשחקים האלה, בביצועי הכדורסל המהממים של הכוכבים האלה. זה לא באמת מצליח להחזיק אותי מרוכז ושקוע, אז אני גולש במחשב ובחצי עין גם צופה במשחקים. מינון נכון מבחינתי. מעניין במה אבהה אח"כ..
ביקור חברים בארווין
בסופ"ש הקודם נסענו לבקר את חברינו בארווין. בערב צפינו יחד בסרט Hope Springs. הסרט עוסק בזוג שנישואיהם נשחקו עד תום, והם כבויים ודי אומללים. בסרט, הזוג נשוי 31 שנה. וואו, ממש בקרוב אצלנו.. משחק נהדר של מריל סטריפ וטומי לי ג`ונס. אם לא הייתי עצלן, אולי הייתי כותב המלצה שלמה ומסודרת על הסרט. קצת קיטשי, עם סוף טוב מדי, ובכ"ז שווה.
בבוקר יצאנו לכיוון החוף, אבל פקק תנועה הבהיר שרצוי לשנות כיוון. אז נסענו לעיר אחרת – סנטה אנה (שמכונה פה בפי הישראלים – `סנטה עזה`, מסיבות מובנות). היה שם פסטיבל אומנויות ברחובות מרכז העיר. אז שוטטנו, ואני צילמתי קצת:
התכנון לחזרה היה מורכב קצת - פגישת היכרות עם זוג שאולי יצא מזה חיבור עסקי ביני לבין האיש. הוא יועץ פיננסי לחברות, ואני יועץ ניהולי. סינרגיה מבטיחה. התיאום היה במסעדה נהדרת למול החוף ה- Manhattan Beach, עם אוכל נהדר, ונוף אנושי מרהיב (התבלבלו לנו העיניים מהיפים והיפות שהגיעו לשם). וכמובן, הזוג שהכרנו חביב ומעניין עד מאוד, ומקווה שההיכרות היא התחלה של חיבור יפה.
יומולדת לגילי
גילי, חבר נעורי האהוב, חגג כצפוי יומולדת 50. התבקשתי לכתוב לו משהו למסיבת ההפתעה. זה היה קשה משחשבתי. לא ידעתי איך להכניס מאות רבות של שעות של יחד מהנה לקטע בודד. יכולתי לכתוב ספר מהזיכרונות שיש לי יחד איתו. זו הסיבה שנמנעתי עד עכשיו לכתוב עליו בסדרת הרשומות על `החברים שלי`.
טעות טכנית מנעה את הקראת הקטע במסיבת ההפתעה (הלא מפתיעה), אז העליתי אותה לפייסבוק, עם תנומות שלנו מהימים ההם, ותיוגים מתבקשים. גל הנוסטלגיה שהיא עוררה אצל כולם מחמם לי את הלב עד עכשיו, כי המוני חברים מאז הגיעו לקרוא. נכון שהפורמט לא אידאלי לרשומות כאלה, אבל אולי באמת זו חלופה לכאן? בינתיים לא הבאתי את זה לכאן, אבל אולי בכ"ז, בהמשך.
עופר פנחס
ובאותו עניין (בערך) – אתמול פתאום קיבלתי הודעה בפייסבוק שחבר ילדות נוסף מבקש ממני חברות. ולא סתם חבר – החבר הקרוב הראשון שלי מימי ביה"ס. ושוב גל נוסטלגי שהתעורר כשתייגתי אותו בתמונות מימי ביה"ס, וכל המתויגים האחרים הגיעו לברך.
בנוסף, שוב היה לי מן המוכן רשומה עבורו, אז ברור ששלחתי לו קישור. כמה נחמד ששוב בחסות הפייסבוק עוד מעגל נסגר.
תערוכת צילום ב-LA
החודש התקיימה תערוכת צילום במרכז הקונגרסים והתערוכות של LA. לא תכננתי לנסוע, אבל חברה ושותפה לתחביב הצילום פיתתה אותי. לא באתי עם כוונות רכישה, אבל יצאתי מצויד בשלל פרטים על קורסים וסדנאות. וזה בהחלט מעניין לי, אז בטח עוד תשמעו מזה. בינתיים צילמתי בכיף שם, בתערוכה:
כמה אובייקטים מעניינים לצילום - מכוניות מעניינות (למשל זו של סטארסקי, או זו זו מ`חזרה לעתיד`), וכמה מופעים של דוגמניות להדגמת סדנאות לימוד וציוד





ומראה כללי של המקום

Uploading: 3558693 of 3558693 bytes uploaded.

עוד תבניות
טוב, ברור שמאז שהתחלתי לראות כאלה מרקמים ותבניות, הם קופצים לי לעיניים. אז הנה עוד כמה מיוחדים ויפים, מחודש מאי. מעניין אם תזהו מה הם, כי נראה שבצילום כזה, מחוץ להקשר הרגיל, הם נראים אחרת:




על הטיול עם גל לגנים היפהפיים,  על הבילוי עם הליידי בחוף, ועל עוד כמה עניינים אספר כבר בהזדמנות אחרת. מגיע להם פירוט.
סה"כ היה זה חודש חיובי בהחלט.
איחולים לחודש יוני נעים, מוצלח ומהנה אף יותר



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)