יום שלישי, 2 ביולי 2013

קצרים 6-13


והנה גם יוני מאחורינו (וואו, הזמן טס..), וכמו תמיד זה הזמן להיזכר במה שהיה החודש ולהעלות לכאן את הדברים הקטנים שהתרחשו בו, כאלה שלא זכו וכנראה לא יזכו לרשומות משלהם. אבל החודש זה קצת יותר מסובך, כי החודש היו הרבה דברים 'גדולים', כאלה שראוי להקדיש להם רשומות משל עצמם: טיולים בטבע ובסביבה, אירועים אומנותיים, הטיול הגדול בצפון קליפורניה, וכו'. איכשהו, התיקיה הרגילה של תמונות כלליות מאותו חודש ריקה הפעם. כל התמונות הן בתיקיות ייעודיות של האירועים היותר גדולים. ובכ"ז, נראה שאמצא במה למלא את הסיכום החודשי הזה. אז קדימה:

נמלים
יש לי חיבה לחרקים הקטנים העמלניים הללו, לחיי הקהילה שלהן (אלו בעיקר נקבות), לחריצות שלהן ולשרידות שלהן. מילדות אהבתי אותן, והייתי מתבונן בהן ממושכות. מן הסתם גם נהניתי (והמלצתי כאן) על ספר שלם המוקדש להן.
ישנה רק בעיה טורדנית אחת – אני אוהב אותן מחוץ לבית, ומאוד לא אוהב אותן בתוכו. וכשגיליתי שבילי נמלים במזווה, מוליכים לשקית עוגיות שנשארה מעט פתוחה, זה מאוד לא מצא חן בעיני, ועוד פחות, בעיני הליידי שלי.
הפתרון המיידי והשגרתי הוא לרסס. אבל אני מכיר את החברה האלה, מחר ימצאו להן מוקד עניין חדש ושוב יטיילו בתוך הקירות החלולים כל הדרך מהקן ואטרקציה. לכן מצאתי פתרון חדש, שבינתיים מצליח להיות יעיל כבר כחודש – מלכודת רעילה. אמנם כואב הלב על הקטנטנות, אבל אף אחד לא הזמין אותן לחפש פרנסה אצלי בבית. ובכן, השיטה מבוססת על מלכודת שכנראה מאוד טעימה להם, אז את כל התנועה הן מכוונות למלכודת הזו במקום לעוגיות ולשאר האטרקציות. רק שהטעים הזה גם רעיל, ולמעשה די מחסל להן את הקהילה שבתוך קירות הבית. ובינתיים, בית D ידע כ-40 ימים של שקט..

הסידן בחלב
ישנו דיון די ארוך בנוגע לחלב. יש הטוענים שאינו בריא כמקור מזון, יש טוענים שהוא אף מזיק. לי אישית אין דעה ברורה, כיוון שנראה לי שכל הצדדים נגועים באינטרסים והמידע הזמין לנו כציבור מוגבל ממילא. וגם הוא נתון לפרשנות. אבל מדי פעם אני נתקל בקמפיין שקרי בעליל, כזה שמקומם אותי.
כך היה לא מזמן - תמונת טבלה שהופצה בפייסבוק, המראה את תכולת הסידן במוצרי מזון שונים, מראה בעליל שבחלב יש פחות סידן מליתר הפריטים שבאותה טבלה:

ומתחתיה, כפי שאתם רואים, הפרשנות המחוכמת, שבעצם התפיסה שבחלב יש סידן אינה קשורה למציאות, אלא הינה תולדה של קמפיין פרסומי מוצלח ושקרי.
אבל יש בעיה רצינית עם הטבלה הזו. במקרה הזה, הטבלה משקרת. ובגדול! כי אם תשימו לב, החלב הינו היחיד מבין המוצרים (למעט חמאה, שהינה בעיקר השומן שבחלב) שהינו נוזל. כל השאר מוצקים. הרי רוב התכולה שבחלב הינה מים. ולהשוואה, חלב סויה מכיל רק 25 מ"ג סידן, ופי 7 יותר מוצקים , ולהשוואה נוספת, גבינה חצי קשה (טל העמק, כדוגמה) מכילה כבר כ-800 מ"ג לכל 100 גרם.
ושוב, זה לא אומר שזה בריא יותר, או שהוא נספג, או שלל הטענות האחרות שאולי נכונות ואולי לא. אבל ברור שפה יש פרסום מגמתי ומטעה. ואני לא אוהב כאלה.

הרהורים על טבע האדם
לאחרונה יצא לי לשוטט בסרטי טבע ביו-טיוב, הודות לכמה כאלה שאתי העלתה. ולמול הסרטים המרתקים נזכרתי באחת האמיתות שעליהן גדלתי, שלפיה "רק האדם הורג בעלי חיים שלא לשם מאכל". כי מסתבר שאריות הורגים את הגורים שאינם שלהם כשהם משתלטים על להקת לביאות, שהם הורגים (כשהם יכולים) נמרים, צבועים וצ'יטות, כמתחרים, שצבועים מנסים לחסל גם הם את כל גורי החתולים הגדולים שאותם הם תופסים, וגם נמרים מחסלים גורים שאינם שלהם.
אכזרי, אבל כנראה שאסטרטגיות ההישרדות מורכבות יותר ממה שלרוב חושבים..

חלה לעבודה
החודש היה לי בעבודה שבוע מיוחד. ומכיוון שהצוות לא נערך לאספקת ארוחות בוקר (רק צהריים) החלטתי להפתיע את כולם. הבאתי חלה ענקית משלי, עם חבילת חמאה וריבה. יצא מצויין! את החלה לא צילמתי (כי לא חשבתי לספר על העניין), אבל זכיתי במקרה שיצלמו אותי בהכנה, מורח ביצה על החלה הקלועה לפני שתפחה (למימדים מרשימים):
תפוז
טוב, לא אקטר כאן שוב על התפוז. רק אזכיר שאתמול ציינו 6 שבועות לשדרוג הידוע במערכת ניהול הבלוגים. ועדיין יש תקלות ובאגים. זה אפילו כבר לא מביך.. אבל מסתמנת בכ"ז מגמת שיפור. אז אולי לכבוד העשור לבלוגיה נזכה סופסוף לחיסול הבאגים ולפלטפורמה אמינה ויציבה. נקווה..
טיול לצפון
התפנו לי כמה ימים בלוז. תהיה קצרה על כיוון עדיף לטיול נגמרה בבחירה בצפון קליפורניה הקריר. בתוכנית: החוף הצפוני הסלעי של המדינה הגדולה, יערות ה-Redwoods וכל מה שיש לסביבה להציע. אז יצאנו, נהנינו, צילמנו (טוב, רק אני) וחזרנו. סה"כ 2862 ק"מ. ככה אנחנו אוהבים – לנסוע הרבה בנופים הקסומים, ולעצור פה ושם לטיולים וסיורים מקומיים. בהמשך אביא לפה כצפוי רשמים פרטניים. אבל זה המסלול הארוך שעשינו (ולחיצה תביא למפה עצמה בגוגל):

וצילום אופייני (נוסף) להגברת התאבון

עוד מרקמים ותבניות
מן הסתם, אני ממשיך בעניין הזה של צילומי עצים. איכשהו הם ממשיכים למצוא חן בעיני:


ועל כל השאר, בפירוט הולם, כבר בהמשך.
סה"כ היה זה עוד חודש חיובי. מאוד!
איחולים לחודש יולי נעים, מוצלח ומהנה עוד יותר..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)