יום שלישי, 9 ביולי 2013

שרביט מכונת הזמן


אחרי עליה מפרכת באופניים, בשביל עפר מאיילת השחר לרייחניה
כשהכאב בשרירים הבהיר שכגודל המאמץ כך תחושת ההישג

לרגל אירועי חגיגות העשור לתפוז, יזם שלומי שרביט מעניין – להתחבר למכונת הזמן, ולשלוח לעצמנו מסר 10 שנים לאחור, שיפגוש אותנו ביולי 2003, ולספר על מסר שקיבלנו מעצמנו בעתיד, מ-2023. מכיוון שזכיתי להימנות על ראשוני נושאי השרביט, מן הראוי שאתייחס לתפקיד באופן הולם, ואנסה להתמודד עם האתגר.

לכאורה, האתגר לא ממש מאיים. הרי כבר לפני שלוש וחצי שנים, בחילוף העשורים הקלנדרי, יזם בצלאל, מנהל הבלוגיה דאז, שרביט דומה. למרות שהיססתי, האתגר הוליד את אחת הרשומות שאני אוהב במיוחד מבין כל ה 900+ שכתבתי פה. ובכ"ז, זה מעלה את הרף, כי מן הראוי שלא ליפול מהרמה ההיא אז. אבל אנסה, ומקווה שכך באמת ייצא.

יולי 2003
מכונת הזמן הזו לא משהו, היא מצריכה להיות מדוייקים מאוד בכיוון שלה, כך שהמסרים (היא מוגבלת למסרים בלבד) יגיעו לאדם הנכון. אז אני מוצא אותו (אותי) במשרד שאליו נכנס רק כמה ימים קודם. התפקיד נחשק, ונשמע מעניין ומתאים היטב לקריירה ולעניין המקצועי – מהנדס מפעל של מפעל גדול בחברה גדולה ומובילה במשק. הקריירה ההפכפכה עד לאותו שלב גרמה לו להרבה תהיות, הרבה חששות וחוסר ביטחון. את כל הקסם האישי שלו הוא גייס אז ביום הראיונות כדי להצליח לקבל את התפקיד הזה, אז ברור שהוא נרגש.

אין סיכוי שהוא יקלוט את המסר הזה, אלא אם ינחת בדואר האלקטרוני שלו או יגיע במעטפה ממוענת. הוא לא מספיק מחובר לעצמו, ולמסרים בנוגע אליו. אילו היה, בטח היה מבין מהר שמשהו לא טוב יקרה לו שם. והתחושות היו שם כבר מהרגע הראשון, כשפתאום, אחרי שהתחיל, שינו לו את הגדרת התפקיד ואת הדירוג. וגם היחס של הצוות המיידי יכול היה לרמז על דברים לא בריאים ולא תקינים שמתרחשים שם, שיערערו את בטחונו ואת איכות חייו באופן קיצוני למדי.
אבל אולי טוב שלא היה קשוב לאותם מסרים, כי מתוך הבור שאליו נקלע, נבטה גם הצמיחה. ודרכה הגיע לתחומי עיסוק חדשים ולרווחה. ובנוסף, להבשלה רגשית מבורכת, שהולידה את האירועים שהביאו אותו אלי לכאן, למקום שלא הייתי רוצה לשנות במאומה.

מה שיפה לראות זה שהספורט שאליו התמכר כמה חודשים קודם, הרכיבה על אופניים, ילווה אותו מאז. וגם הקריאה בספרים שתתפוס נוכחות נוספת בחייו בפעילות בפורומים של התפוז שאליו נחשף רק כשנה קודם, ולא מזמן שינה את הניק שלו למשהו חשוף יותר. לפחות בזה הוא התמיד, אז אין לי מה לכתוב לו בעניין. אין סיכוי שישנה בזה משהו.
אבל אם יכולתי, הייתי שוב מחבק אותו, מנסה לחזק אותו בנקודות השפל ומבהיר לו שהחיים צפויים להיות טובים, שירווה נחת מהמשפחה,  מהעבודה ומהתחביבים. ובכלל – שאין מה לדאוג כ"כ, כי החיים יפים. אבל אולי בלי אותם ייסורים, לא היה מביא אותי למה שהנני. יש לי הערכה עצומה לדרך שהוביל במאמץ ונחישות, תוך בחירות נכונות ולא מובנות מאליהן, גם בדברים שדרשו אומץ. יש מחיר לבחירה שלא בדרך הקלה, אבל היא מובילה לסיפוק, ועבורו – רק היא הנכונה. גאה בו, אבל הוא לא יודע.

יולי 2023
הי עופר, אתה כבר במקום אחר, ובטח מסוגל להתחבר לעצמך ולקבל מסרים כאלה ממני בעתיד. אז הנה, אני כותב לך כמה דברים, לא כדי לשנות משהו ממה שאתה עושה, אלא כדי לחזק כיוונים, ואת הנחישות שלך בלבחור בהם.

מן הסתם, לא אגלה לך פרטים חשובים, כדי שתצטרך לגלות אותם לבד. הרי זה כל העניין בחיים – להתלבט, לבחור, לפעול בנחישות ולהפוך את הבחירה לנכונה, לתקן ולהתאמץ. ואת זה אתה עושה היטב, וטוב שכך. ובכ"ז, כמה רמזים בריאים, שיחזקו אותך באופן נכון לדעתי.

נתחיל עם הבריאות – זה שאני כותב אליך מפה, זו כבר עובדה חשובה. כי כבר ראית שזה לא מובן מאליו, והשנים מפילות חללים בדרך, שלא הגיעו לנקודה בה אני נמצא. רק לפני כמה חודשים התחלת לשים לב לזה באופן סדור, עם דאגה לכושר ולתזונה נכונה יותר. זה בדיוק מה שצריך לעשות, אז אל תתפתה לתחושה שהבריאות הטובה היא לתמיד (כי היא מפתה, התחושה, והבריאות לא לתמיד). תמשיך להקפיד, וזה מה שהביא אותך אלי בבריאות מצויינת 10 שנים מהעכשיו שלך.
נכון עשית עם הילדים, שעודדת אותם, סייעת אבל לא הגזמת. נתת להם להתחבט ולהתמודד עם ההכרעות שלהם, כי רק כך הם יצאו עצמאים ושלמים. אל תתפתה לרפד להם הכל, אבל היה רגיש. זה קשה לפעמים, אבל זה משתלם, והרבה נחת תהיה לך מהם, כפי שיכולת לנחש.

בענייני קריירה, אתה יודע שאתה בתחושה נהדרת, של עיסוק בדיוק במה שאתה אוהב. אבל יודע שיש לזה מחיר באי ודאות, שמעיקה לא פעם. לא אגיד לך בדיוק מה לעשות, אבל דע להיות נאמן לעצמך, ולקבל את ההחלטות הנכונות. אני יודע שהן היו נכונות לך, גם אם אתה לא יודע זאת עדיין. תמשיך בנחישות ולא תצטער. ואני מאוד שמח על כך.

זוכר את אותה תחושה של בינה, שרק לא מזמן פתאום הבחנת בה? התחושה הזו שהדברים בעולם פתאום מובנים יותר, נינוחים ונהירים יותר? אם תמשיך לדחוף את עצמך להתפתח, לשמור על הסקרנות וללמוד דברים חדשים, התחושה הזו של בינה רק תתעצם. דמיין מה ההרגשה עם עוד עשור של נסיון חיים, ידע והבשלה. נפלא, נכון?

ולסיום, אתה בדרך הנכונה. בעשורים הטובים של החיים, במישורת של הרווחה. זה נפלא, אבל נכונו לך עדיין אתגרים, אלה שישאירו אותך אנרגטי, וצעיר. כי התפתחות היא המהות, ועמידה במקום זו שקיעה. אז אל תעמוד, כי החיים נהדרים. תאמין לי. תמשיך להתפתח בכתיבה, בצילום, וגם בלימוד ספרדית שרצית. זה ישרת אותך בהמשך. וגם מקצועית עוד יש לך מה ללמוד ומה ללמד. תמשיך עם זה.

ולסיום
זה שרביט אישי. לפחות באופן שכתבתי אותו אני. אז לא נראה לי נכון להזמין אליו אישית את החברים. ממילא לרובכם הוא כבר הגיע. אז מאחל לכולכם הנאה ממנו.
עשור חיובי ומוצלח לכולנו, כזה שיוביל אותנו למקום שאנחנו רוצים להיות בו ביולי 2023 devil

                                 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)